[C&CKH 4] Triky na e-mailové předměty, jak dělat obří ankety a dvě školení k tomu
Emma Brudner: 23 Sales Email Subject Lines That Get Prospects to Open, Read, and Respond
Otevři, přečti, udělej!
Když chcete, aby se tak příjemci e-mailů opravdu chovali, musíte je zaujmout dobrým předmětem.
Základní pravidla Emmy Brudner nepřekvapila: Vyhněte se příliš obecným, obyčejným a tuctovým předmětům. Vzbuďte zájem, překvapte.
Trošku knížecí rady, že?
Dál už to bylo naštěstí konkrétnější.
- Máte v těle e-mailu bodový seznam? Vytáhněte jej do předmětu.
8 rad skutečných šéfů firem, které vám udrží zaměstnance
- Používáte na webu formulář s doporučením? Dejte jméno doporučujícího už do předmětu.
[Jenda Novák] věří, že je tenhle e-book přesně pro Vás
- Podobně sedí do předmětu i jméno firmy, ideálně ve spojení s konkrétní výhodou, kterou jí slibujete.
Obsahová agentura může díky nám ušetřit až 25 000 Kč za nájem
- Pěkné je také využití databáze segmentované po oborech. Takto dostanou vaši příjemci personalizovanou nabídku s odlišením už v předmětu.
Nápad na výjimečný obsah pro účetní firmy
Naopak doporučované obskurnosti typu „Neotvírejte tento e-mail”, záměrné nepoužívání velkých písmen, ponechání e-mailu bez předmětu nebo „Je vám mizerně? Máte rádi štěňata?” bychom raději v tichosti přesunuli do…
…spamu.
Školení Braň svou značku
Na neveřejném školení Jindry Šulcové Braň svou značku jsme se kromě jiného dozvěděli, jestli byl z hlediska práva dobrý nápad pojmenovat se Obsahová agentura.
No, nebyl.
Pokud slovní název vaší firmy jakkoliv souvisí s tím, co děláte, máte při registraci ochranné známky jen malou šanci na úspěch. Takže napodruhé se pojmenujeme Kořeni s.r.o. (jak nás mimochodem oslovila dvojice návštěvníků na nedávném sousedském miniveletrhu).
Školení: Buďte sociální a dělejte byznys na sítích
Aktuální informace o facebookových reklamách jsme čerpali na školení Adama Zbiejczuka a Jany Leitnerové v Impact Hubu Brno.
Takže abyste byli sociální, tak:
- analyzujte své příspěvky i aktivity konkurence,
- nepodceňujte krizovou komunikaci a vyhrocené diskuse co nejdříve směřujte do soukromé konverzace
- a nebojte se krást (nápady).
Brian Lang: A “Cheat Sheet” For Writing Blog Posts That Go Viral
Brian Lang sepsal článek o tvorbě rozsáhlé ankety mezi odborníky. Je jasné, že články typu 40 expertů sdílí marketingové tipy pro rok 2016 potáhnou asi vždycky. Mají totiž šanci:
- přivést mnoho nových návštěvníků,
- přitáhnout pozornost i k relativně neznámému blogu,
- pomoci vám navázat vztahy s danými odborníky
- i posílit vaši autoritu v oboru.
- To zní fajn, že? Jenže to dá opravdu hodně práce.
Potřebujete nejen správnou otázku, ale i správné experty a správnou propagaci.
- Potřebujete přehled v oboru, kontakty nebo jiné způsoby, jak ty “své” experty najdete a oslovíte.
- Pak potřebujete spoustu času. Spoustu.
-
A taky to všechno potřebujete skvěle naplánovat. Jako malou kampaň. Kdy půjde první oslovovací e-mail, kdy připomenutí, kdy poděkování. Pak zpracovat článek, provést revize, vydat jej. Obeslat experty. Postarat se o to, aby se výsledek dostal na správná místa. Shrnout výsledky. Pořádně se vyspat.
Joanna Wiebe: The Ultimate Guide to No-Pain Copywriting (or, Every Copywriting Formula Ever)
Příručka od Joanny Wiebe, která vyšla na Copyhackers.com, je skvělá pro začátek copykariéry.
Ze všech triků a vydestilovaných zkušeností vypichujeme pár pomůcek, které mají zázračnou moc vytrhnout vás z tvůrčí krize, přivést zpět k řemeslu a pomoci zručně sestavit jakýkoliv text.
Zní sice trochu jako cheaty do starých počítačových her, ale když nevíte kudy kam, můžou se hodit:
- IDCA – Interest, Desire, Conviction, Action
- AIDPPC – Attention, Interest, Description, Persuasion, Proof, Close
- PADS – Problem, Agitation, Discredit, Solution
- ACCA – Awareness, Comprehension, Conviction, Action
- PAPA – Problem, Advantage, Proof, Action
- QUEST – Qualify, Understand, Educate, Stimulate, Transition
AICPBSAWN (to fakt existuje) – Attention, Interest, Credibility, Proof, Benefits, Scarcity, Action, Warn, Now
Schválně, tipnete si, podle které formulky je tento text?
Nesnášíte ranní vstávání? My taky ne. Podlaha studí, za oknem poprchává a rozhýbat se zabírá čím dál víc času. Pomůže jen světlo, teplo a klid. Jako třeba v infrasauně. Ty kvalitní s širokým spektrem záření vás prohřejí i nabudí. A naplno sálají už za 1 sekundu. Vyzkoušíte si je? >>
Řešení |
Odstavec výše je napsaný podle pravidel QUEST. |