18 českých markeťáků prozradilo, jaký nejlepší obsah připravili v roce 2015

Kateřina Kalivodová

ZOOT, Bosch, Neoluxor a 15 dalších firem. Ti všichni tvoří skvělý obsah a my jsme se jich zeptali, co se jim nejvíce povedlo. Přečtěte si jejich odpovědi a inspirujte se při tvorbě vlastního obsahu u těch nejlepších.

Anketa je řazená podle oborů:

  1. Jídlo a nápoje
  2. Fitness
  3. Móda, design, lifestyle
  4. Vzdělávání
  5. Technologie, průmysl
  6. IT
  7. Ostatní

Jídlo

Ambiente

V roce 2015 jsme spustili blog Jídlo a radost. Vedle našich restaurací jsme tak získali další místo, kde můžeme sdílet naši misi, hodnoty a kulturu. Naším cílem je kultivování české gastronomie. Dělíme se o to, co víme, kde se učíme a inspirujeme.

Našim virtuálním hostům prozrazujeme, například kdo vypěstoval rajčata, která jedí v našich restauracích, proč naše maso chutná jinak nebo co si dávají kuchaři k obědu. Za jeden z nejpodařenějších postů považujeme Fotopříběh: pečený celer z Esky. Názorně jsme v něm ukázali, kolik času stráví kuchaři přípravou jednoho jídla, při kterém v rámci filozofie Esky zpracují vše od kořínku po lísteček.”

manažerka komunikace Šárka Hamanová

ambiente.png

V článku čtenáři zjistí, že 9 lidí připravuje jejich pečený celer 6 a ¾ hodiny.

O Ambiente

Do sítě restaurací Ambiente patří podniky Lokál, Brasileiro, Čestr, Café Savoy a další. Pod tuto síť spadá i restaurace La Degustation Bohême Bourgeoise oceněná michelinskou hvězdou. V roce 2014 restaurace Ambiente navštívilo 1,5 milionu lidí. Loni začala firma expandovat i mimo Prahu.

Lihovar Žufánek

Pokud se budeme bavit o Facebooku, naší primární platformě s nejrychlejší komunikací s fanoušky a zákazníky, tak nejúspěšnější byl příspěvek o tom, jak nás významný německý web věnující se alkoholu zařadil mezi 10 nejlepších produktů, jaké kdy testovali. Což se žádnému jinému českému alkoholu nepodařilo. Příspěvek bez jakéhokoliv placeného promování oslovil skoro 20 000 lidí. Skoro 10x víc, než je fanoušků naší stránky.

Druhý nejúspěšnější post bylo mnou natočené video o tom, jak ve sklárnách vyrábí naši láhev. Jsme hrozně rádi, že nám naši fanoušci přejí úspěch jak v Česku, tak zahraničí. Zajímá je pozadí toho, jak vyrábíme naše nápoje a jsou rádi za informace ze zákulisí.

Jsem jediný přispěvatel na naší stránce, nemáme na sociální sítě žádné agentury. Zcela ignoruji ‚zažité trendy‘ o pravidelném psaní příspěvků sloužící k nahánění lajků a nových fanoušků. Nikdy bych nenapsal něco jako: ‚Spočítejte, kolik švestek je na této fotce, napište komentář a sdílejte. Vylosovanému fanouškovi pošleme láhev.‘ Nesmysl.

Píšu pouze o naší firmě a produktech. Nemáme žádné nesouvisející vtipné a sdílecí obrázky. Poctivě ale píšu o sběru ovoce, o destilaci, plnění, starostech, radostech a tak. Jsem hodně otevřený, ale píšu jen to, kvůli čemu nás mají zákazníci rádi. To samé, i když ne tak pravidelně, dělám i v aktualitách na našem webu.

Kupříkladu aktualita Český Big Brother nabrala přes 3 tisíce lajků, její obsah převzaly webové deníky jako Lidovky, Neviditelný pes, iDnes a vzniklo na to spoustu komentářů a reakcí na desítkách webů.

Opět to nebyl nijak promyšlený post. Byla to bezprostřední reakce na nový zákon, sepsána snad 10 minut poté, co ten návrh zákona vyšel.”

lihovarník Martin Žufánek

žufánek.png

Od žhavých kusů skla po hotové láhve s logem Žufánek. Toto video ze sklárny vidělo už přes 1000 lidí.

O lihovaru Žufánek

Rodinný ovocný lihovar Žufánek vyrábí 100% přírodní destiláty a likéry od roku 2000. Kromě slivovice a dalších pálenek připravuje i absinty podle původních receptur. Největší světový server věnovaný absintům zařadil absint L´Ancienne od Žufánka mezi nejlepší světové absinty.

Fitness

Aktin

“Naším nejúspěšnějším obsahem za loňský rok je článek Broscience pro česku - Filip Grznár. Text vyvrací nesmysly, kterými ve svém virálním videu samozvaný král kulturistiky plete v oblasti sportovní výživy hlavu především mladšímu a méně vzdělanému publiku.

Společně s kolegou Jendou Cahou jsme sepsali reakci na největší bludy z Filipova videa. Článek měl úspěch a reakce byly většinou pozitivní. Samozřejmě Filipovi zatvrzelí fanoušci sem tam v komentářích měli nějaké připomínky, ale jejich argumenty se nesly většinou v úrovni podobné Filipovým sdělením ve videu. Cílem bylo jednak naše čtenáře trochu pobavit, ale hlavně upozornit na fakt, že člověk, který má svaly, doopravdy nemusí být důvěryhodným zdrojem informací.”

spolumajitel a manažer vývoje Michal Hubík

aktin.png

Aktin v článku vyvrací mýty o sportovní výživě, které zazněly ve videu známého kulturisty Filipa Grznára.

O Aktinu

Internetový fitness magazín Aktin od roku 2010 publikuje vědecky podložené informace o potravinových doplňcích pro sportovce. Čtenáři tam najdou také články o fitness, kulturistice a zdravém životním stylu. O rok později zakladatelé magazínu rozšířili činnost a spustili e-shop zaměřený na sportovní výživu.

K5B

“Rok 2015 byl rokem projektu Škola síly - seriálu výukových videí a článků, které naše škola KB5 připravila ve spolupráci se serverem Xman.cz. Seriál byl koncipován pro úplné začátečníky, kteří by se sebou chtěli něco dělat, ale neví, jak začít a jak pokračovat.

Začali jsme skutečně od nuly - od tipů, jak bojovat s každodenním mnohahodinovým sezením a nenápadně ‚cvičit‘ i v kanclu, přes obnovu pohybu a pružnosti k základním cvikům s vlastní vahou, které nepotřebují žádné specializované vybavení, až k cvičení se zátěží. Postupně jsme žáky krok za krokem provedli pokročilejšími cviky s vlastní vahou z programu Nahý bojovník (kliky na jedné ruce, dřepy na jedné noze, shyby) a postupně jsme se dostali i k činkám - kettlebell (program Simple & Sinister) a následně i velké čince (PTTP!).

Masivní pozitivní odezva nás potěšila - Škola síly pomohla čtenářům přejít z programu pokus - omyl na program systém - úspěch a zlepšit jejich zdraví, pohyb, sílu a kondici. A to vše při minimální časové investici.”

šéfinstruktor Pavel Macek

KB5skola-sily-orez.png

Součástí Školy síly je 34 výukových videí.

O K5B

K5B je škola silového a kondičního tréninku zaměřená na cvičení s kettlebell. Školu založil v roce 2008 průkopník tohoto typu cvičení v České republice Pavel Macek. Kettlebell je kovová koule s madlem, která se využívá k všestrannému posílení těla.

Móda, design, lifestyl

Zoot

“Když jsme loni v dubnu začali vydávat tištěný měsíčník ZOOT, všichni si ťukali na čelo, že je to v digitální době pitomost. Navíc když jsme e-shop. A že firemní časopisy nikdo nečte. To chápu, pokud v nich pánové ve špatně padnoucím obleku blábolí o statistikách.

My jsme vzali naše oblíbené známé osobnosti, 90 % obsahu si vytvořili sami, nebáli se riskovat a říkat svůj názor. Třeba že sice prodáváme dobrý hadry, ale víme, že to nejlepší zažíváme bez nich.

A po roce zápasení s každou máznutou fotku, zapomenutým písmenkem nebo celou větou, musím říct, že jsem ráda, že jsme do toho šli. Sáhli jsme si na 100 000 náklad, na 400+ distribučních partnerských míst, zkusili si, kolik časopisů reálně potřebujeme a jaký dialog díky papíru v ruce můžeme s našimi zákazníky navázat. I s vámi. Už jste četli naše nové číslo?”

Magazine & Creative Content Thea Kučerová

zoot.png

Na obálce ZOOTU se už objevil David Koller, Tonya Graves nebo Johny Machette.

O ZOOTu

ZOOT je český e-shop s 25% podílem na on-line trhu s módou. Loni měl tržby 450 milionů korun. Svým zákazníkům nabízí značky, které v jiných obchodech běžně neseženou. Lidé si zboží objednají přes internet a vyzkouší si ho v pobočkách s názvem Výdejny radosti. Loni začal ZOOT s expanzí do Rumunska.

Fler

“Dlouhodobě jsme z hlediska vlastního obsahu pyšní na Fler MAG, kde už několik let publikujeme autorské články, a to několikrát do týdne. Velmi úspěšná bývají videa z cyklu Můj kreativní svět, ve kterých představujeme zajímavé tvůrce z Fleru. Dlouhodobě se nám potvrzuje, že videoobsah je pro naši komunitu mimořádně atraktivní - o videa je velký zájem jak ve Fler MAGu, tak třeba na Facebooku, kam videa nahráváme přímo. Nejsledovanější bylo loni video o řemeslnické rodině Klabanů.”

PR a marketing Michala Gregorová

fler.png

První videa si Fler TV lidé pustili před 6 lety. Od té doby jich má Fler TV na svém kontě 153.

O Fleru

Fler je největší český prodejní server uměleckých a rukodělných výrobků. Funguje od roku 2008 a každý den na něm přibude 6 000 kusů nového zboží. Na serveru je zaregistrováno 73 000 prodejců a 340 000 nakupujících. Na Fleru se prodává vše od autorské módy po originální keramiku.

Bonami

Vyhodnotili jsme nejúspěšnější příspěvek Facebooku Bonami! S 10 000 označeními To se mi líbí a více než 150 komentáři se na absolutní špičku dostal příspěvek s houpačkami Cacoon. Za stejné období se pyšní také jedním z největších počtů návštěv, které přišly z našich postů přímo na web.

Odkaz umístěný v textu příspěvku vedl přímo do kampaně, kde bylo možné si daný produkt v různých variantách pořídit. Tato relevantnost odkazu byla i důvodem vysokého konverzního poměru do objednávky. Kombinace krásných fotek, relevantního obsahu a zřetelného call to action je proto nejlepším klíčem k úspěšnému postu z mnoha úhlů pohledu.”

marketing & copywriting Martina Kočařová

bonami.png

Bonami má na Facebooku přes 186 000 fanoušků.

O Bonami

Bonami je e-shop s designovými bytovými doplňky a nábytkem, který nabízí časově omezené kolekce. Nákupní portál založil Václav Štrupl v roce 2013. Firma nedávno expandovala na Slovensko a do Polska. Loni byl její obrat přibližně 200 milionů korun.

VašeČočky.cz

“Z textů na blogu byl loni nejúspěšnější článek představující naši novou kolegyni na zákaznickém servisu, který měl 1500 zobrazení. Druhým nejčtenějším byl článek o nošení čoček u moře, který si přečetlo 1200 lidí.

Protože však připravujeme texty, které jsou zajímavé dlouhodobě, tak nejúspěšnější články byly ty z roku 2013. Tehdy jsme psali o tom, co si zákazník může vzít do letadla (2500 zobrazení) a opět to jak s čočkami u moře (2750 zobrazení).

Obsah na našem blogu je pro nás velmi významný, protože se tam snažíme komunikovat 3 hlavní témata:

  • problematiku nošení čoček (kterou využívá i náš zákaznický servis při odpovědích zákazníkům),
  • představení lidí, kteří se o zákazníky starají,
  • soutěže, které probíhají na sociálních sítích.

Na samotných sociálních sítích jsou primárně úspěšné soutěže a o obsah vážnějšího charakteru není zas takový zájem.”

marketingový ředitel Tomáš Bártek

vasecocky.pngE-shop zákazníkům vysvětlil vše o kontaktních čočkách a slané vodě.

O VašeČočky.cz

VašeČočky.cz je největší český e-shop s kontaktními čočkami. V nabídce má širokou škálu dioptrických i barevných čoček včetně příslušenství. E-shop má skladem 60 000 balení kontaktních čoček a roční obrat je 600 milionů. Obchod působí ve 14 evropských zemích.

Notino.cz

Myslím si, že zajímavých věcí bylo víc. Ale pokud bych měla něco vypíchnout, tak to jsou rozhovory na našem blogu. Povedlo se nám oslovit známé osobnosti, které mají opravdu co říct, takže nejde jen o tlachání o ničem, ale je to zajímavé a někdy i inspirativní. Já osobně jsem se při pořizování těch rozhovorů pobavila a dozvěděla jsme se spoustu nových věcí. A těším se, co dalšího se dozvím v tomto roce. :)

copywriter Martina Zemanová

O parfums.cz

E-shop parfums.cz vznikl v roce 2004 a ve svém oboru je lídrem na českém a slovenském trhu. Tento e-shop je zároveň největší internetovou parfumerií ve střední Evropě. V roce 2014 obchod zvítězil v kategorii parfémy a získal ocenění Shop roku. Kromě značkových parfémů za výhodné ceny nabízí i široký sortiment kosmetiky.

Vzdělávání

Scio

“Za nejlepší obsah považujeme časopis Perpetuum pro rodiče a učitele, který přináší inspirativní čtení v oblasti moderního vzdělávání. Témata přináší prostřednictvím rozhovorů s osobnostmi, autorských článků, reportáží a blogů. V magazínu jsou také popsány moderní techniky učení tak, aby si je mohli rodiče i učitelé osvojit a aplikovat je v praxi.

Tímto způsobem se Perpetuum snaží o pedagogickou osvětu i mimo odbornou veřejnost a podporuje pozitivní změnu k přístupu ve vzdělávání. Proto je distribuován zdarma, jak v tištěné, tak online podobě.”

tisková mluvčí Lucie Hejbalová

scio.png

V tomto čísle se Scio věnovalo tomu, jaké dovednosti potřebují děti, aby obstály v moderním světě.

O Scio

Společnost Scio vznikla v roce 1995. Vytváří profesionální testy pro přijímací zkoušky na střední a vysoké školy. V současnosti tyto testy využívá 40 fakult českých a slovenských vysokých škol. Loni společnost otevřela v Praze soukromou základní školu - Scioškolu.

Fairlist

Zájemcům o cizí jazyky dáváme cenné informace průběžně již dlouhou dobu. Ať už na našem blogu, v newsletterech nebo na sociálních sítích. Vybrat nejlepší obsah je tak pro nás úkol nesplnitelný.

Nechali jsme to tedy na čtenářích našeho blogu. Mezi nimi se stal z loňských příspěvků bezkonkurenčně nejpopulárnějším článek o tom, proč se nikdo nemusí bát vycestovat do zahraničí sám.”

marketingový ředitel Martin Smutek

fairlist.png

Na blog Fairlistu přispívají kromě redakce i lektoři jazykových škol.

O Fairlistu

Fairlist je internetový server, který pomáhá zájemcům najít kvalitní jazykové kurzy. Absolventi kurz ohodnotí a jejich komentáře jsou pak jedním z vodítek pro další studenty. Přes Fairlist už našlo svůj kurz přes tisíc studentů.

Technologie, průmysl

Bosh

“Velkým highlightem pro nás byla kampaň IXO V. Tento akumulátorový šroubovák je velmi oblíbeným produktem a Bosch se zaměřuje na neustálé rozvíjení jeho funkcionality a možností využití. Pro novou sérii jsme zvolili kombinaci soutěží a atraktivní microsite.

Kombinovali jsme ve fázích motivační, soutěžní kampaň s 3D vizualizací a možností si produkt digitálně ‚osahat‘ prostřednictvím microsite. Také jsme cílili na podporu prodeje a představení mladší cílové skupině. IXO jsme přiblížili jak mužům, tak ženám.”

Corporate Communications Michaela Lukešová

bosh1.png

bosh2.png

Bosch na videích názorně ukazuje, co vše jeho multifunkční šroubovák umí.

O Bosch

Firma Bosch je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb v mnoha oblastech automobilové či průmyslové techniky. Je také respektovaným výrobcem elektrického nářadí a domácích spotřebičů. Prioritou pro firmu jsou inovace a udržitelný rozvoj. V České republice Bosch zaměstnává ve svých 6 dceřiných společnostech na 8 000 zaměstnanců.

Gumex

Domnívám se, že z hlediska obsahu byla v loňském roce pro naše zákazníky nejpřínosnější rubrika ‚Pohled do výroby...‘ ve firemním časopisu ‚Géčko.‘ Jedná se o volný seriál o naší výrobě, ale i o službách, které poskytujeme našim zákazníkům v jejich provozovnách.

Přímo ‚na místě činu‘ – tedy např. v třídičce odpadů, jsme například zdokumentovali postup našich montérů při instalaci nového pásu (v Géčku č. 7). Ale nejen to! Zákazníkům poskytujeme i doporučení, jakými jednoduchými kroky napomohou co nejrychlejší a finančně nejvýhodnější výměně či opravě nefunkčního pásu. Jsou to vlastně zdarma poskytnuté tipy a zároveň názorné předvedení, jak celý proces probíhá.”

marketingová specialistka Monika Sivulková

gumex.png

První číslo Géčka vydal Gumex v březnu 2014. Časopis vychází čtvrtletně.

O Gumexu

Česká rodinná firma Gumex vznikla v roce 1994 a specializuje se na výrobu hadic, těsnění a dalších výrobků z plastu. Má pobočky ve Strážnici, v Brně a v Praze. Zaměstnává 135 pracovníků včetně zaměstnanců dceřiné společnosti na Slovensku. Roční tržby Gumexu jsou 300 milionů korun.

JIC

“U nás nejvíce frčí infografiky - třeba tato o kreativním voucheru nebo tato o prototypovacích zařízeních.

Obecně infografiku považujeme za skvělý nástroj, jak uživateli/čtenáři/zákazníkovi vysvětlit komplexní tématiku, třeba už zmíněný JIC KREATIVNÍ VOUCHER. Jednoduše tak pochopí výhody programu, složitý proces nebo návod.

Další připravovaná infografika ‚5 kroků k dokonalému designu‘ ukáže přehledně a systematicky, jak může firma postupovat ve spolupráci s designérem. Krátce a jednoduše. Tady je náhled pro představu.

Online Marketing Manager Mária Rosincová

jic.png

Zájemce si prohlédne infografiku a hned má základní přehled o celém procesu.

O JICu

Služby JICu (Jihomoravského inovačního centra) využívají začínající podnikatelé ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucí startupy i zavedené technologické firmy. Za 12 let své existence akceleroval více než 200 inovativních společností a podpořil spolupráci vědců a firem v celkové hodnotě 49 milionů korun.

IT

CÍGLER SOFTWARE

Nejlepším obsahem byl magazín Money News, na který máme každoročně kladné ohlasy a podporuje náš vztah se zákazníky. Jsem rád, že se nám podařilo doručit 18 000 zákazníkům tištěný materiál s relevantním obsahem. Náš dobrý pocit potvrzují i zákaznické reakce.

Těší mne, že dokážeme vyprodukovat kompletní magazín, kde každá stránka obsahuje přínosné informace. Klíčovým faktorem je způsob tvorby, na kterém se s upřímným zájmem podílí kolegové různých odborností. Díky tomu pak vzniká férový obsah a věřím, že takto na čtenáře působí.

V neposlední řadě jsem každým rokem rád, že zvládáme logistické nástrahy s distribucí tištěného média takovému množství adresátů.”

marketingový manažer Lukáš Krifta

cigler.png

Důležité je zaujmout. I v časopise pro účetní. Proto se firma nebojí ani lehké nadsázky.

O CÍGLER SOFTWARE

Firma CÍGLER SOFTWARE se od roku 1990 zabývá vývojem, implementací a podporou moderních účetních programů, informačních a ekonomických systémů. Mezi její nejznámější produkty patří systémy Money a cloudová fakturační služba iDoklad. Ve svých kategoriích patří produkty CÍGLER SOFTWARE k nejoblíbenějším na českém a slovenském trhu.

Raynet

Loni jsme konečně překročili Rubikon a začali produkovat vlastní video obsah. První počin, kde smích přebil pot a slzy, bylo představení jednoho z vylepšení naší aplikace RAYNET CRM. Reakce zákazníků byly skvělé a hlavně díky tomu jsme se do videí doopravdy zakousli.”

ředitel Martin Bazala

raynet.png

V RAYNETu jsou na točení videí dobře připravení - vybavili si vlastní studio.

O RAYNETU

Softwarová firma Raynet vznikla v roce 2004 v Ostravě. Věnuje se vývoji cloudového CRM, které patří mezi českou špičku a je srovnatelné i s velkými světovými CRM. Kromě technologických inovací klade Raynet velký důraz na proaktivní zákaznickou podporu.

ZONER Software

Magazín Milujeme fotografii přináší vedle nejrůznějších návodů, rad a inspirace k fotografování také články o úpravách fotek. Jako autory programu na správu a úpravu fotografií nás tedy potěšilo, že nejčtenějším článkem na našem magazínu byl v roce 2015 právě článek o úpravě fotografií: Jak vyměnit nudné nebe. Ukazuje, že Zoner Photo Studio není určené jen pro základní úpravy fotografií, ale zvládne i jednodušší fotomanipulace.”

PR manažerka Alena Voráčková

zoner.png

Obrázky před/po jsou vždy působivé.

O ZONER software

Firma ZONER software vznikla v roce 1993 v Brně. Jejím nejznámějším produktem je program Zoner Photo Studio na úpravu fotografií, který používají lidé po celém světě. Firma také zároveň provozuje přední českou webhostingovou službu Czechia a má vlastní vydavatelství Zoner Press.

Ostatní

Neoluxor

Zrovna jste přečetli skvělou knížku, jste v náladě a nevíte, co číst dál. Nebo chcete někoho obdarovat, ale v žánru, který čte, se vůbec nevyznáte. Ročně u nás vyjde skoro 17 000 knih a většina lidí se v tak velké nabídce nezorientuje.

Právě proto jsou tolik oblíbené knižní recenze a doporučení. My nabízíme doporučení na míru. Sestavili jsme tým poradců, kteří jsou celoročně k dispozici v Knižní poradně, výběry knih dáváme i do firemního magazínu Neoluxor živě! a zpracováváme do grafik na blog a sociální sítě.”

marketingová koordinátorka Olga Zbranek Biernátová

neoluxor1.png

neoluxor2.png

Neoluxor prostřednictvím infografik doporučuje další knihy.

O Neoluxoru

Neoluxor provozuje 29 knihkupectví po celé České republice. Mezi ně patří i Palác knih Luxor v Praze, který je největším knihkupectvím ve střední Evropě. V roce 2010 prodali původní čeští majitelé firmu slovenské společnosti Central European Books.

Insiders

Již pátým rokem vydáváme každé pondělí blog o interní komunikaci, který je součástí odborného webu Jak na interní komunikaci. Zpočátku jsme si říkali, že za pár týdnů nebude o čem psát. Ale firemní život přináší každý den tolik příběhů, že témata někdy musejí čekat ve frontě.

A samozřejmě čím odvážnější blog, tím větší úspěch má. Třeba téma 10 způsobů jak vyštvat dobrého zaměstnance si dodnes žije svým samostatným virálním životem!

A nezůstali jsme jenom v on-line prostředí. Blogů už jsme od roku 2011 napsali několik stovek a protože nám bylo líto, aby skončily ve virtuálním propadlišti, pustili jsme se do knížky. A není to obyčejná knížka, je to inspirativní blok, do kterého nejen můžete, ale dokonce musíte psát. Své postřehy a nápady k 52 příběhům. Na každý týden tam totiž máte jeden.”

vedoucí agentury Magda Chvalinová

insiders.jpg

V Insiders využili své texty dvakrát. Jednou na webu, podruhé v tištěném bloku, který posloužil jako dárek pro klienty.

O Insiders

Insiders je jediná česká agentura, která se specializuje výhradně na interní komunikaci. Mezi její klienty patří například Makro, Miele nebo Lidl. Agentura Insiders je dceřinou společností renomovaného vydavatelství interních magazínů Boomerang Publishing.