1. díl: Jak se píše… v advokátní kanceláři

Kamila Vlčková
Do úvodního dílu podcastu Obsahovky zavítal Martin Klusoň, toho času marketingový ředitel v advokátní kanceláři KROUPAHELÁN. Probrali jsme s ním specifika tvorby obsahu v konzervativním právnickém ovzduší, kde se klade důraz na faktickou přesnost a precizní formulace.

„První měsíce jsem znevažoval všechny. Byl jsem nad míru vtipnej a bylo to na škodu,“  vzpomíná Martin Klusoň na začátek svého působení v advokacii. Poukazuje tím na regulace, které kreativitu v tomto oboru svazují.

Jde o velmi konkurenční prostředí, ale jakákoliv snaha odlišit se a zaujmout naráží na legislativu i zaběhnuté konvence. Komunikovat za právníky s lehkostí, špetkou humoru a jinakosti není snadné. Advokátní kanceláři KROUPAHELÁN se to však i díky Martinovi daří. „Děláme sice právo, ale děláme ho pro lidi. Proto musíme komunikovat lidsky, ne škrobeně a v paragrafech,“  zdůrazňuje. Zároveň připomíná, že vážné a formální klienty těžko oslovíte laškovnou a humornou komunikací. Důležité je najít vhodný balanc.

Martin mluvil také o faktické přesnosti a slovíčkaření, které je pro právo typické. „Víc než v jiném oboru musíte zvažovat, jaké slovo a formulaci použijete,“ dodává.

Tuto myšlenku i další poznatky, které v podcastu zazněly, však využijete i jako copywriteři a tvůrci obsahu i v jiných oborech.

Poslechněte si celý díl: