[C&CKH 10] Dávejte čtenářům jen ty otázky, na které odpoví kladně

Obsahovka vzdělává

Joanna Wiebe: Nejlepší otázky v copywritingu

Titulky a úvody článků na internetu jsou plné otázek, protože autor má dojem, že tak čtenáře snadno vtáhne do textu. Ale to může být velký omyl.

Představte si, že si přečtete otázku: „Chcete si koupit novou matraci?” Vy teď žádnou nepotřebujete a tak odpovíte: „NE.” A dál článek nečtete, protože nemáte žádný důvod.

Ale co kdyby text začínal otázkou: „Také milujete spánek?” V tom případě byste asi odpověděli „ANO” a pravděpodobnost, že budete číst dál, je mnohem vyšší.

Právě v tom spočívá umění pokládat ty správné otázky, které popisuje Joanna Wiebe. Čtenář by na ně měl vždy jednoznačně odpovědět ano. Otázkám, na které se odpovídá ne nebo nevím, se raději vyhněte.

Joe Pulizzi: Trendy v obsahovém marketingu 2016

Máme samé dobré zprávy - obsahový marketing je v Británii na vzestupu a využívá ho 89 % tamních marketérů. Oproti předchozímu roku je to nárůst o 4 %. Do Česka obvykle zahraniční trendy přichází se zpožděním, a proto čekáme, že obsahový marketing bude i u nás dále růst.

Z výzkumu Content Marketing Institutu shrnutém v článku také vyplynulo, že 88 % respondentů plánuje tvořit víc obsahu než loni. Marketéři přitom průměrně využívají 13 kanálů, kterými dostávají obsah ke svému publiku. Nejčastěji používají sociální sítě a za nejefektivnější kanál považují blogy a eventy.

Seminář Petra Hložánka: Customer experience: Zážitek je zkušenost a zkušenost je zážitek

Nespokojený zákazník je zvlášť na internetu jen jeden klik od útěku ke konkurenci - to jsme si potvrdili na semináři Petra Hložánka o zákaznické zkušenosti. Proto dopředu přemýšlejte o zážitku, kterých chcete, aby si zákazníci odnesli. V zákaznické cestě se zaměřte především na vrchol a konec.

Ty by vždy měly být pozitivní, protože právě tyto momenty si lidé nejvíc pamatují.

Vrcholem může být snadný nákup a pozitivním závěrem spolehlivý zákaznický servis.

Můžete také pracovat s užitečným schématem Think + Feel ⇒ Do.

Neil Patel: Jak vytvořit kvalitní grafický obsah i bez grafika

Na Facebooku získávají příspěvky s obrázkem v průměru o 53 % více „lajků” a o 104 % více komentářů než ty bez nich. Dobrou zprávou je, že jednoduché profesionální obrázky si zvládnete vytvořit i sami.

Zdarma můžete využívat například fotky s licencí public domain license (free). Tyto fotky najdete třeba v databázích:

  • Pixabay.com,
  • Morguefile.com,
  • PublicDomainPictures.net.

Stovky různých ikon bezplatně ke stažení získáte na Thenounproject.com.

Z fotek, ikon a textu už zvládnete vytvořit atraktivní obrázky. Jednotlivé prvky poskládáte dohromady například v bezplatném on-line programu Canva.

Pamatujte, že podle článku tvoří základ dobrého designu tyto 3 věci:

  1. Font. Nepoužívejte více než 2 typy písma.
  2. Barevnost. Nepoužívejte více než 3 různé barvy.
  3. Styl. Vaše příspěvky by měly mít jednotný vizuální styl, aby je čtenáři snadno poznali.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku