[C&CKH 11] Ovládněte 5 kroků k dokonalé prezentaci a využijte Trust Flow

Obsahovka vzdělává

Lukáš Hrdlička: Základy pro svět prezentací

Nečtěte prezentaci z papíru. Buďte zábavní. Zaujměte publikum. Každý ví, jak na dobrou prezentaci. Teoreticky.

Prakticky je to složitější, ale ne nemožné. Dobrou zprávou je, že se prezentování dá naučit.

Skládá se totiž ze 4 fází. První máte pravděpodobně za sebou, už ve třetí vás čeká úspěch.

Abyste se dostali do druhé, třetí a čtvrté fáze, řiďte se 3 pravidly:

  1. Buďte nadšení. Když se nudí přednášející, posluchači nemají šanci.
  2. Vyprávějte příběhy. Doporučuje to i kniha Mluv jako TED.
  3. Používejte pravidlo 3. Na začátku řekněte, o čem budete mluvit, pak o tom mluvte a na závěr to zopakujte. Opravdu. Jedině tak si posluchači z vaší prezentace něco odnesou.

Příprava každé prezentace by se měla skládat z 5 kroků:

Pro zlepšení svých prezentačních schopností se podívejte na video kurz Lukáše Hrdličky Základy pro svět prezentací.

Chris Lucas: PageRank Is Dead. What Marketers Need Know Is Trust Flow

Článek na Enterpreneur.com přišel s radou, jak hodnotit váhu či význam jednotlivých internetových stránek.

Přestože doby poměřování pageranků a výměn čtyř trojek za jednu čtyřku jsou pryč, světlo světa spatřila už roku 2012 další metrika. Topical Trust Flow od Majestic SEO, která vyhodnocuje kvalitu stránky podle toho, jak moc na ni linkují oborově příbuzné weby.

A které občas někdo předpovídá velkou budoucnost.

Co říká? Jednoduše to, že pro váš blog o Mrtvém moři má větší dopad, když na něj odkáže National Geographic namísto Autorevue.

Ať už Trust Flow smysl má, nebo ne, pro markeťáka z toho vyplývají tři vcelku rozumná ponaučení:

  1. Používat vyhledávané a v oboru používané a známé výrazy je pořád důležité. Pryč ale musí veškerá nádivka, která měla za cíl jen zvýšit hustotu klíčových slov.
  2. Výhrou je řádně ocitovaný obsah zaštítěný expertem či autoritou, na který odkazují důvěryhodné weby z oboru.
  3. K tomu je třeba tvořit originální obsah s unikátními daty, který bude mít potenciál ke sdílení. Zelenou mají texty s délkou přes 3 000 slov a na významu nabírá i čitelnost textu.

Michal Dubec: Komunikace s lidmi v souladu s fungováním mozku

Mezilidská komunikace se skládá z obsahu a formy. Zajímavé je, že se z 90 % zaměřujeme na formu. Sdělení je zkrátka podružné, mnohem víc nás zajímá, jak se mluvčí tváří a jaký tón hlasu použil.

Chybami v komunikaci vznikají vztahové agrese, které mohou vést až ke vztahovým válkám. Mezi nejčastější chyby patří:

  • hodnocení, nálepkování,
  • interpretace,
  • mentorování,
  • otázky bez správné odpovědi,
  • popírání jiného vidění světa,
  • ironie a sarkasmus,
  • zvyšování hlasu.

Abyste se vztahovým válkám vyhnuli, řiďte se 3 pravidly:

  1. Používejte popisný, vztahově neutrální jazyk.
  2. Vysvětlete, co ve vás chování druhého vyvolává za pocity.
  3. Neplýtvejte energií na chování, které nemůžete ovlivnit.

Podívejte se na celý kurz Michala Dubce na Seduu.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku