[C&CKH 13] Testujte web s 5 lidmi a vylepšete autostylizaci
Michele Losekoot: Pište příběhy, které prodávají
Co to je Human-Centered Design a jak s ním pracovat, jsme se dozvěděli ze školení na Seduu. K nejzajímavějším informací patří následujících 6 tipů.
- Vytučněná slova pomáhají v orientaci čtenářům, ale nemají vliv na SEO.
- Nemá smysl schovávat text do rozbalovací lišty. Google neindexuje obsah, který nevidí čtenář na první pohled.
- U čísla na infolinku uvádějte, kdy mohou zákazníci volat. Počet volajících se zvýší.
- Human-Centered Design není to stejné jako UX a použitelnost webu. Designové myšlení je přístup, zatímco UX a použitelnost jsou vlastnosti.
- Weby je dobré dát otestovat 5 lidem, vyladit chyby a pak tento proces zopakovat ještě dvakrát a vždy s jinými lidmi. Pokud bude ve skupině více než 5 lidí, nedostatky, které odhalí, se budou zbytečně opakovat.
- Obsahový marketing je jako táborák. Tím, že začnete na webu zveřejňovat obsah, „zapálíte” oheň. Musíte se o něj pravidelně starat a přikládat. Dříve nebo později lidé přijdou posedět, a když se jim tam bude líbit, pozvou k táboráku i své kamarády.
Pavel Šenkapoun: Autostylizace a copywriting – 10 příkladů z českých eshopů a webů
Článek o autostylizacích v copywritingu navazuje na autostylizaci v umění. Například básník Petr Bezruč se ve Slezských písních jednou stylizoval do role barda a jindy třeba do role kovkopa. Ale autostylizaci využívají i značky - například Fakturoid se stylizuje do role androida, který vyřeší všechny vaše faktury.
A kde není autostylizace úplně dotažená do konce? Jedním z příkladůje třeba aplikace Mergado, která se stará o vylepšování inzerce na slevových serverech. Aplikace se stylizuje do postavy pana Mergada a v právě on v začátcích „psal” články na blogu. Časem se ale komunikace změnila a pod texty je podepsaný jeden ze zaměstnanců.
Naopak vydařeným příkladem autostylizace je Chlapská zásilka. Brand se stylizuje do role pomocníka, který se postará o pravidelné dodávky pánského spodního prádla.