[C&CKH 13] Testujte web s 5 lidmi a vylepšete autostylizaci

Obsahovka vzdělává

Michele Losekoot: Pište příběhy, které prodávají

Co to je Human-Centered Design a jak s ním pracovat, jsme se dozvěděli ze školení na Seduu. K nejzajímavějším informací patří následujících 6 tipů.

Vytučněná slova pomáhají v orientaci čtenářům, ale nemají vliv na SEO.

Nemá smysl schovávat text do rozbalovací lišty. Google neindexuje obsah, který nevidí čtenář na první pohled.

U čísla na infolinku uvádějte, kdy mohou zákazníci volat. Počet volajících se zvýší.

Human-Centered Design není to stejné jako UX a použitelnost webu. Designové myšlení je přístup, zatímco UX a použitelnost jsou vlastnosti.

Weby je dobré dát otestovat 5 lidem, vyladit chyby a pak tento proces zopakovat ještě dvakrát a vždy s jinými lidmi. Pokud bude ve skupině více než 5 lidí, nedostatky, které odhalí, se budou zbytečně opakovat.

Obsahový marketing je jako táborák. Tím, že začnete na webu zveřejňovat obsah, „zapálíte” oheň. Musíte se o něj pravidelně starat a přikládat. Dříve nebo později lidé přijdou posedět, a když se jim tam bude líbit, pozvou k táboráku i své kamarády.

Pavel Šenkapoun: Autostylizace a copywriting – 10 příkladů z českých eshopů a webů

Článek o autostylizacích v copywritingu navazuje na autostylizaci v umění. Například básník Petr Bezruč se ve Slezských písních jednou stylizoval do role barda a jindy třeba do role kovkopa. Ale autostylizaci využívají i značky - například Fakturoid se stylizuje do role androida, který vyřeší všechny vaše faktury.

A kde není autostylizace úplně dotažená do konce? Jedním z příkladůje třeba aplikace Mergado, která se stará o vylepšování inzerce na slevových serverech. Aplikace se stylizuje do postavy pana Mergada a v právě on v začátcích „psal” články na blogu. Časem se ale komunikace změnila a pod texty je podepsaný jeden ze zaměstnanců.

Naopak vydařeným příkladem autostylizace je Chlapská zásilka. Brand se stylizuje do role pomocníka, který se postará o pravidelné dodávky pánského spodního prádla.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku