[C&CKH 14] Nebojte se dlouhých webů. Ukážeme vám, jak na ně
Abhishek Talreja: B2B vs. B2C content marketing: souboj rozumu s emocemi
Díky zajímavému porovnání obsahového marketingu v B2B a B2C v článku na webu MarketingProfs jsme si znovu uvědomili, jak výrazně se u obou trhů liší práce s obsahem a jak rozdílně k nim proto musíme přistupovat.
Odlišnost | B2B | B2C |
---|---|---|
Cílová skupina |
Hledá produkt, který dá jejímu podnikání přidanou hodnotu |
Zaměřuje se na uspokojení svých potřeb |
Cíl obsahového marketingu |
Zisk nových leadů |
Zvýšení povědomí o značce a větší zapojení cílové skupiny |
Práce s cílovou skupinou |
Musíme poznat její problémy a “velká témata” a připravovat obsah, který je pomůže řešit |
Musíme pochopit chování a ambice zákazníků a připravit obsah, který účinkuje na jejich emoce |
Definování Unique Selling Proposition |
Unikátní řešení zákazníkových potřeb |
Uspokojení osobních preferencí zákazníků |
Skladba obsahu |
Snaha o posilování autority v oboru |
Snaha zasáhnout zákazníka na emoční úrovni |
Kanály k využití obsahu |
Zejména web, blog, SlideShare, LinkedIn, YouTube |
Hlavně sociální sítě jako Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest |
Při tvorbě obsahu je v B2B je také důležité posilování pozice odborníka. Proto využívejte reference a případové studie i materiály na odborná témata (e-booky, whitepapery, články).
V B2C se pak snažte hlavně zapojit zákazníky do akce. A nemyslíme tím nutně nákup. Stačí ohlasy na sociálních sítích, sdílení příspěvků nebo zapojení do soutěže.
Neil Patel: The Ultimate Guide to Creating Visually Appealing Content
&
Sam Kusinitz: 12 Reasons to Integrate Visual Content Into Your Marketing Campaigns [Infographic]
Jak vylepšit vzhled vašeho obsahu? Srovnali jsme rady z textů Neila Patela a Sama Kusinitze, kteří se zabývají vizuálně zajímavým obsahem.
Vizuální obsah totiž čtenáře rychle upoutá, pomůže mu lépe porozumět textu a spojit si ho s vaší značkou. A co víc - boduje ve vyhledávačích.
Pokud jsou obrázky v textu dobře otagované, vyhledávače vnímají takový článek jako relevantnější než pouhou „písmenkovou poušť”. Obrázky a grafiky se správnými meta popisky a zpětnými linky tak dokáží vylepšit vaši pozici například na Googlu.
Pamatujte přitom, že:
- Obrázky musí být relevantní.
- Nejlepší je používat unikátní grafiky a obrázky.
- Je vhodné vyplnit i titulek a alternativní popisek - pomůže to zlepšit vaši pozici ve vyhledávačích.
Peep Laja: How to Design Kickass Long Form Sales Pages
I když se to na první pohled nezdá, dlouhé weby dokáží být opravdu efektivní prodejní nástroj. Zvlášť pokud prodáváte jen jeden produkt či službu. Klientovi totiž naservírujete všechny potřebné informace a nenutíte ho překlikávat na další stránky.
Pomocí dlouhého webu zákazníkovi pohodlně vše
- vysvětlíte,
- ukážete,
- vzděláte ho
- a přesvědčíte o tom, že se právě bez vašeho produktu neobejde.
A klientovi stačí jen číst a postupně rolovat text níž a níž a níž a níž a níž… A proto platí - čím delší, tím lepší (většinou).
Přesto podle článku řada dlouhých webů nefunguje. Důvod je jednoduchý - vypadají strašně!
Aby vám dlouhý web přinesl úspěch (a hlavně tržby), potřebujete dodržet tato pravidla:
- Používejte alespoň 16px písmo.
- Pište krátké věty a krátké odstavce.
- Po 2-3 odstavcích dejte mezititulek.
- Při členění textu využívejte i grafické prvky.
- Pracujte se seznamy, citacemi i tabulkami.
- Přidejte videa, ale nezapomínejte, že nesmí nahrazovat text.
- Pamatujte, že web musí mít logickou strukturu.
- Připravte také responzivní design, díky kterému čtenář vždy všechno dobře uvidí.