[C&CKH 14] Nebojte se dlouhých webů. Ukážeme vám, jak na ně

Obsahovka vzdělává

Abhishek Talreja: B2B vs. B2C content marketing: souboj rozumu s emocemi

Díky zajímavému porovnání obsahového marketingu v B2B a B2C v článku na webu MarketingProfs jsme si znovu uvědomili, jak výrazně se u obou trhů liší práce s obsahem a jak rozdílně k nim proto musíme přistupovat.

Odlišnost B2B B2C

Cílová skupina

Hledá produkt, který dá jejímu podnikání přidanou hodnotu

Zaměřuje se na uspokojení svých potřeb

Cíl obsahového marketingu

Zisk nových leadů

Zvýšení povědomí o značce a větší zapojení cílové skupiny

Práce s cílovou skupinou

Musíme poznat její problémy a “velká témata” a připravovat obsah, který je pomůže řešit

Musíme pochopit chování a ambice zákazníků a připravit obsah, který účinkuje na jejich emoce

Definování Unique Selling Proposition

Unikátní řešení zákazníkových potřeb

Uspokojení osobních preferencí zákazníků

Skladba obsahu

Snaha o posilování autority v oboru

Snaha zasáhnout zákazníka na emoční úrovni

Kanály k využití obsahu

Zejména web, blog, SlideShare, LinkedIn, YouTube

Hlavně sociální sítě jako Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest

Při tvorbě obsahu je v B2B je také důležité posilování pozice odborníka. Proto využívejte reference a případové studie i materiály na odborná témata (e-booky, whitepapery, články).

V B2C se pak snažte hlavně zapojit zákazníky do akce. A nemyslíme tím nutně nákup. Stačí ohlasy na sociálních sítích, sdílení příspěvků nebo zapojení do soutěže.

Neil Patel: The Ultimate Guide to Creating Visually Appealing Content

a

Sam Kusinitz: 12 Reasons to Integrate Visual Content Into Your Marketing Campaigns [Infographic]

Jak vylepšit vzhled vašeho obsahu? Srovnali jsme rady z textů Neila Patela a Sama Kusinitze, kteří se zabývají vizuálně zajímavým obsahem.

Vizuální obsah totiž čtenáře rychle upoutá, pomůže mu lépe porozumět textu a spojit si ho s vaší značkou. A co víc - boduje ve vyhledávačích.

Pokud jsou obrázky v textu dobře otagované, vyhledávače vnímají takový článek jako relevantnější než pouhou „písmenkovou poušť”. Obrázky a grafiky se správnými meta popisky a zpětnými linky tak dokáží vylepšit vaši pozici například na Googlu.

Pamatujte přitom, že:

  • Obrázky musí být relevantní.
  • Nejlepší je používat unikátní grafiky a obrázky.
  • Je vhodné vyplnit i titulek a alternativní popisek - pomůže to zlepšit vaši pozici ve vyhledávačích.

Peep Laja: How to Design Kickass Long Form Sales Pages

I když se to na první pohled nezdá, dlouhé weby dokáží být opravdu efektivní prodejní nástroj. Zvlášť pokud prodáváte jen jeden produkt či službu. Klientovi totiž naservírujete všechny potřebné informace a nenutíte ho překlikávat na další stránky.

Pomocí dlouhého webu zákazníkovi pohodlně vše

  • vysvětlíte,
  • ukážete,
  • vzděláte ho
  • a přesvědčíte o tom, že se právě bez vašeho produktu neobejde.

A klientovi stačí jen číst a postupně rolovat text níž a níž a níž a níž a níž… A proto platí - čím delší, tím lepší (většinou).

Přesto podle článku řada dlouhých webů nefunguje. Důvod je jednoduchý - vypadají strašně!

Aby vám dlouhý web přinesl úspěch (a hlavně tržby), potřebujete dodržet tato pravidla:

  • Používejte alespoň 16px písmo.
  • Pište krátké věty a krátké odstavce.
  • Po 2-3 odstavcích dejte mezititulek.
  • Při členění textu využívejte i grafické prvky.
  • Pracujte se seznamy, citacemi i tabulkami.
  • Přidejte videa, ale nezapomínejte, že nesmí nahrazovat text.
  • Pamatujte, že web musí mít logickou strukturu.
  • Připravte také responzivní design, díky kterému čtenář vždy všechno dobře uvidí.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku