[C&CKH 16] Vylepšete svůj obsah s Canvou a Vytvořte si novou hlavní stránku
Will Hoekenga: 3 Stages to Better Home Pages
Nevíte, co si napsat na hlavní stránku? Po přečtení následujících řádků to (snad) budete mít lehčí.
Podle článku Willa Hoekenga se text na hlavní straně vašeho webu musí vyvíjet. A to na základě toho, jak známá je vaše firma a jak dobře zná své zákazníky.
Fáze 1: poznávání
Můžete provést stovky výzkumů a analýz – dokud ale svůj business naostro nespustíte, nikdy přesně nezjistíte, co vaši zákazníci budou požadovat.
Na hlavní stranu webu proto napište to, co si myslíte, že chtějí.
Příkladem je firma airbnb. Ta ve svých začátcích stavěla homepage na možnosti najít levné ubytování po celém světě. Myslela si, že tohle její zákazníci chtějí.

Fáze 2: spoluvytváření
Po nějakém čase ve fázi 1 nabudete pocitu, že už svoje zákazníky znáte a rozumíte jim. Třeba proto, že se svěřují a dávají vám zpětnou vazbu.
Využijte toho a na hlavní stranu webu napište to, co vaši zákazníci říkají, že chtějí.
Opět příklad z airbnb – změnou svojí homepage firma nově nabízela pocit, že se zákazníci v pronajatém ubytování budou cítit jako doma.

Fáze 3: autorita
Jestliže se vaše firma dostane do fáze 3, nezbývá než gratulovat.
V této fázi totiž přesně víte, co vaši zákazníci chtějí. A tak jim to rovnou na homepage pěkně naservírujte.
Jako třeba airbnb. Tato společnost už ví, že lidé nechtějí „jen ubytování“. Že se nechtějí „jen cítit jako doma“. Oni chtějí, aby na místě doslova žili. Aby poznávali tradice, kulturu a zvyklosti daného místa.

Mathew Petterson: 8 Best Practices for Designing a Helpful Contact Page
Pustili jste někdy svého copywritera a UX designéra na stránku s kontakty? Ne? Chyba.
Stránka s kontakty může vypadat jednoduše, ale pořád je jednou z nejdůležitějších na vašem webu. Právě na ní totiž u firemních webů nejčastěji dochází ke konverzi – vytočení čísla, poslání e-mailu nebo zapsání adresy pro osobní návštěvu.
Mathew Petterson ve svém článku sepsal 8 tipů, jak stránku s kontakty vylepšit, my vybíráme 4 nejzajímavější z nich:
1. Správný název
Kontakt je kontakt. Nebuďte příliš kreativní a nesnažte se vymýšlet nové tvary či slova. Lidé kontaktní stránku budou hledat pod slovem „kontakt“, případně „napište nám“ – a nejspíš vpravo nahoře. Tak ať tam je.
2. Lidská podoba
Zákazník se cítí lépe, když píše či volá člověku se jménem, z masa a kostí. Neomezte svoji kontaktní stránku na suché číslo, e-mail a formulář. Dejte mu tvář a představte tým zákaznické podpory.

3. Nenechte je čekat
Zákazníky nebaví nejistota. Nechtějí pořád kontrolovat e-mail, jestli jste jim konečně odpověděli. Napište pod své číslo nebo e-mail také dny a časy, ve kterých reagujete. A dávejte pozor, abyste to pak i dodržovali.
4. Neplýtvejte svým ani jejich časem
Chodí vám stále stejné dotazy? Sepište na ně odpovědi a uveřejněte FAQ (často kladené dotazy). Sepište průvodce vaší službou. Anebo vytvořte rádce. Vždy ale nechte zákazníkovi možnost rovnou zavolat, takže tyto stránky propojte s kontakty.

David McRaney: How search engines make us feel smarter than we really are
a
Eurekalert: Liking on Facebook good for teens' stress, but being liked... not so much
Podle Davida McRaneyho mají vyhledávače vliv na náš mozek. Ve svém článku totiž píše, že vyhledávání na internetu nahrazuje dřívější učení. Jenže zatímco po přečtení knížky či skript jsme si spoustu informací zapamatovali na dlouhou dobu, „vygooglené“ informace zase rychle zapomeneme.
I přesto si falešně myslíme, že jsme díky Googlu chytřejší. „The more you use Google, the smarter you feel without it“.
Další článek tvrdí, že člověk s 300+ přáteli na Facebooku zažívá mnohem více stresu než člověk s nižším počtem přátel. Dá se to ale vykompenzovat – stačí prý hodně lajkovat a komentovat.