[C&CKH 21] Naučte se psát poutavé podtitulky a přemýšlet o brandu

Martina Krumpholcová

Neil Patel: How to Craft a Compelling Subheadline That Makes People Click

Váháte někdy, k čemu jsou vlastně podtitulky? A jak je vybrousit, aby čtenáře zaujaly. Tady je pár pravidel, které při psaní pomáhají nám.

Podtitulek je krátká věta umístěná pod titulkem. Má za úkol rozvinout nadpis a udržet čtenářovu pozornost.

Neil Patel podtitulky doporučuje:

  • když potřebujete říct víc, než se vejde do titulku,
  • když chcete vylepšit titulek,
  • když potřebujete přimět čtenáře, aby četl dál.

Podtitulek nikdy nestojí sám o sobě. Pokud je špatný titulek, nemůže podtitulek fungovat. Jeho kouzlo spočívá v dokonalé kombinaci titulku, podtitulku a CTA.

  • Pomocí titulku zaujmete pozornost – čtenář zjistí, co za produkt nabízíte.
  • Pomocí podtitulku udržíte zájem – čtenář bude váš produkt chtít.
  • Pomocí CTA řeknete, co má čtenář udělat, aby váš produkt získal.

Psaní podtitulku vám usnadní následujících 8 technik:

  1. Rozvedete chytlavý titulek.
  2. Vysvětlíte více podrobností o svém produktu.
  3. Sdělíte něco užitečného.
  4. Řeknete, jak váš produkt zlepší zákazníkovi život.
  5. Sdělíte zajímavou nebo unikátní informaci.
  6. Podpoříte čtenáře k akci.
  7. Použijete podobnou strukturu jako v titulku.
  8. Popíšete, čemu se zákazník díky produktu vyhne. Na negativní vyznění si ale dávejte pozor. Funguje v nich spíše pozitivní tón. I podle analýzy sentimentu Benjamina Brandalla má pozitivní vyznění 59 % podtitulků.

A na co je ještě dobré myslet? Třeba na 3 tipy pro tvorbu podtitulků:

  • Délka podtitulku by neměla přesáhnout 30 slov.
  • Stačí, aby v něm zazněla jedna informace.
  • Podtitulek musí fungovat obsahově i vizuálně – důležitá není jen délka,
    ale i rozložení a velikost textu.

Chcete se o podtitulcích dozvědět ještě více? Mrkněte na článek Neila Patela.

Délka textu, velikost písma i grafické rozložení na stránce ovlivňují, jak dobře podtitulky fungují.

Co je to brand a jak k němu přistupovat

Říká se, že značka je to, co zbude, když vám shoří továrna. Spojuje se s reprezentací firmy i jejím sjednoceným stylem. Podle Martyho Neumeiera je však brand spíše to, co si myslí vaši zákazníci.

Brand není logo, vizuální styl, produkt ani služba. O tom, co je to brand, rozhodují sami zákazníci.

„Brand je to, co si myslí zákazníci – co cítí při používání vašeho produktu nebo služby.“
Marty Neumeier

Dobrý brand musí být:

  • odlišitelný – ukažte, že jste v něčem úplně jiní,
  • konzistentní – ať už se rozhodnete, že váš brand bude jakýkoli, všechno pak musí směřovat jen a jen k němu.

Sjednocený brand a komunikaci má například Air Bank.