[C&CKH 21] Naučte se psát poutavé podtitulky a přemýšlet o brandu
Neil Patel: How to Craft a Compelling Subheadline That Makes People Click
Váháte někdy, k čemu jsou vlastně podtitulky? A jak je vybrousit, aby čtenáře zaujaly. Tady je pár pravidel, které při psaní pomáhají nám.
Podtitulek je krátká věta umístěná pod titulkem. Má za úkol rozvinout nadpis a udržet čtenářovu pozornost.
Neil Patel podtitulky doporučuje:
- když potřebujete říct víc, než se vejde do titulku,
- když chcete vylepšit titulek,
- když potřebujete přimět čtenáře, aby četl dál.
Podtitulek nikdy nestojí sám o sobě. Pokud je špatný titulek, nemůže podtitulek fungovat. Jeho kouzlo spočívá v dokonalé kombinaci titulku, podtitulku a CTA.
- Pomocí titulku zaujmete pozornost – čtenář zjistí, co za produkt nabízíte.
- Pomocí podtitulku udržíte zájem – čtenář bude váš produkt chtít.
- Pomocí CTA řeknete, co má čtenář udělat, aby váš produkt získal.
Psaní podtitulku vám usnadní následujících 8 technik:
- Rozvedete chytlavý titulek.
- Vysvětlíte více podrobností o svém produktu.
- Sdělíte něco užitečného.
- Řeknete, jak váš produkt zlepší zákazníkovi život.
- Sdělíte zajímavou nebo unikátní informaci.
- Podpoříte čtenáře k akci.
- Použijete podobnou strukturu jako v titulku.
- Popíšete, čemu se zákazník díky produktu vyhne. Na negativní vyznění si ale dávejte pozor. Funguje v nich spíše pozitivní tón. I podle analýzy sentimentu Benjamina Brandalla má pozitivní vyznění 59 % podtitulků.
A na co je ještě dobré myslet? Třeba na 3 tipy pro tvorbu podtitulků:
- Délka podtitulku by neměla přesáhnout 30 slov.
- Stačí, aby v něm zazněla jedna informace.
- Podtitulek musí fungovat obsahově i vizuálně – důležitá není jen délka,
ale i rozložení a velikost textu.
Chcete se o podtitulcích dozvědět ještě více? Mrkněte na článek Neila Patela.
Délka textu, velikost písma i grafické rozložení na stránce ovlivňují, jak dobře podtitulky fungují.
Co je to brand a jak k němu přistupovat
Říká se, že značka je to, co zbude, když vám shoří továrna. Spojuje se s reprezentací firmy i jejím sjednoceným stylem. Podle Martyho Neumeiera je však brand spíše to, co si myslí vaši zákazníci.
Brand není logo, vizuální styl, produkt ani služba. O tom, co je to brand, rozhodují sami zákazníci.
„Brand je to, co si myslí zákazníci – co cítí při používání vašeho produktu nebo služby.“
Dobrý brand musí být:
- odlišitelný – ukažte, že jste v něčem úplně jiní,
- konzistentní – ať už se rozhodnete, že váš brand bude jakýkoli, všechno pak musí směřovat jen a jen k němu.
Sjednocený brand a komunikaci má například Air Bank.