[C&CKH 3] Nalákejte zákazníky skvělým videem. Musíte je zaujmout do 8 vteřin

Obsahovka vzdělává

Tami Cannizzaro: 5 kroků k aktuálnímu obsahu

Když na 19 minut vypadl Facebook, velké společnosti na tom okamžitě postavily svoji reklamu. Třeba KitKat zveřejnil grafiku s chybovou hláškou a textem „Hele, kdo má pauzu. Dejte si ji také.” Podobný aktuální obsah se pak šíří stejně rychle jako lesní požár.

Jak takový aktuální obsah vytvořit, radí v článku server b2bmarketinginsider.com. Podle něj jsou ke sdílení tohoto typu příspěvků nejlepší sociální sítě. Doporučují také mixovat stručný a delší obsah - tedy například krátkých videí v sérii o mnoha dílech.

Autor článku také používá pojem „vyzdvihování novinek”. Je to reakce na aktuální témata, ke kterým přidáme vlastní pohled na věc. Dobrý příkladem je například tweetování z konferencí. Lidé hledají o tweety z akce a oslovíte tak i skupinu, která vás předtím neznala.

Justin McGill: 7 kroků od dobré ke skvělé obsahové strategii

Bylo dřív vejce nebo slepice? Na odvěkou otázku neexistuje jasná odpověď. Ale pokud se zeptáte, jestli byl dřív text nebo obsahová strategie, je to jasné.

Nejdřív je dobré mít obsahovou strategii a až pak psát texty. Tím, jak obsahovou strategii vytvořit, se zabývá článek Justina McGilla. Autor se inspiroval známou knihou Jak z dobré firmy udělat skvělou a pravidla přizpůsobil pro obsahové stratégy.

Podle autora by si měl každý položit 2 otázky:

  1. Sdílel bych tento obsah se zákazníky?
  2. Bylo by to podle mých zákazníků užitečné?

Další užitečnou věcí, kterou zmiňoval, byl „ježčí” koncept.

Zjistěte, co stojí v průniku kruhů u klienta, pro kterého zpracováváte strategii. Na tuto oblast se v obsahové strategii zaměřte.

Neil Patel: Návod, jak vytvořit skvělé produktové video

Firma Crazy Egg přidáním produktového videa na svůj web zvýšila prodeje o 21 000 dolarů. Větší obrat chtějí i další společnosti a videa se postupně dostávají na výsluní.

Fakta o videu na internetu:

  • za posledních 5 let vzrostlo sledování videa o 800 %,
  • video musí zaujmout do 8 vteřin,
  • lidé jsou průměrně ochotní sledovat videa dlouhá 2,7 minuty,
  • dobré video zvýšilo objem v nákupním košíku o 174 %.

Video se hodí pro každou firmu, stačí jen zvolit vhodný formát z 12 typů propagačních videí. Zde jsou seřazené od nejlevnějších po nejdražší:

  1. testimonial,
  2. záznam z obrazovky,
  3. 2D animace,
  4. video infografika,
  5. jednoduchá grafika s hudebním podkresem,
  6. hrané video,
  7. ukázka na iPhone/iPad aplikaci,
  8. psaní (kreslení) na bílou plochu,
  9. propracovaná 2D animace,
  10. 3D animace,
  11. pohybující se slova,
  12. fázová animace.

Při psaní scénáře myslete na to, že na 1 minutu videa připadá maximálně 150 slov. Přečtěte si celý návod.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku