[C&CKH 7] 13 tipů na titulky, jak psát jednoduše a proč jsou nezbytné persony

Obsahovka vzdělává

Ryan Scott: 13 Types od Blog Headlines That Will Get You More Traffic

Než vznikne dobrý titulek, copywriter se pěkně zapotí. Podle článku Ryana Scotta by měl napsat 25 verzí titulku a vybrat tu nejlepší. Není se čemu divit, vždyť

  • článek s dobrým titulkem zvýší čtenost až o 500 %
  • a jen 20 % lidí, kteří si přečtou titulek, pokračují ve čtení článku

V článku zjistíte, jak psát titulky, které zvyšují návštěvnost na blogu.

  • citujte vědecké výzkumy a autority, dodáte svému webu zdání vážnosti: Experti radí: používejte ústní vodu
  • nebojte se přiznat, že jste byli v úzkých, ale získali jste spoustu zkušeností: Co jsem se naučil, když jsem žil ze státní podpory
  • čtenáři milují seznamy. Když bude v titulku číslice a benefit pro čtenáře, jste na skvělé cestě k zvýšení čtenosti: 7 špinavých pravd, které nezakryje ani hezký web

Scott také doporučuje používat titulky s bulvárním nádechem, které čtenáři zatajují klíčovou informaci.

Neil Patel: How to Write With Clarity: 9 Tips for Simplifying Your Message

Kdyby existovalo copywriterské desatero, číslo jedna by podle článku Neila Patela bylo: Jednoduše psáti budeš! Rozvláčný styl psaní, vyzývající na souboj mysl a sofistikovaný text, který pluje nad pěnou dní a dívá se spatra na každou všední událost a každý hladový krk snad božskou manou krmí… S takovým textem na webu nepochodíte.

  • pište krátké věty,
  • dostatečně vše vysvětlujte.

Důležité je také držet se jednoho stylu psaní, díky kterému budete pro čtenáře srozumitelní a předvídatelní. A hlavně dobře poznejte, pro koho píšete.

Josh Haynam: Why You Should Create More "Boring" Content

Hledáte na webu návod, jak vytvořit kvíz? Pak budete pravděpodobný čtenář „nudného obsahu”. To je unikátní obsah, který neoslovuje tisíce lidí, ale pro konkrétního uživatele je velmi cenný.

Jestliže vsadíte na nudný obsah, můžete podle článku počítat se stálým počtem návštěv na vašem webu.

Nudná témata hledejte v komentářích nebo v diskuzních fórech.

Poté musíte nudný obsah trochu oživit:

  • Nebojte se být obsáhlí – hlavně, když své nudné téma dobře a poctivě vysvětlíte.
  • Použijte reálné příklady – pracujte s lidskými příběhy.
  • Pracuje s reálnými čísly – hlavně si nevymýšlet.
  • Zpříjemněte text obrázkem, infografikou – obrázek čtenáři zpracují 60 000krát rychleji než text.

Robert Cialdini: Zbraně vlivu

Máme pro vás tip do čtenářského deníku: Zbraně vlivu od Roberta Cialdiniho, nejcitovanějšího sociálního psychologa současnosti. V knize se na desítkách příkladů ze života dočtete o nejčastějších technikách manipulace.

Jednou z nich je reciprocita. Protislužba pro člověka, který vám pomohl, je často neúměrně vyšší. Vzpomeňte si na to, až se vás příště obchodní zástupce prodejce internetové reklamy bude snažit vytáhnout na oběd nebo až vám na ulici milý mladík vtiskne do ruky domácí sušenky. Pravděpodobně to nebude jen tak.

Podobných technik je víc a pokud se vám o nich nechce číst, stáhněte si audioknihu.

NewsCred: The Top 32 Most Influential Content Marketing Brands

Víte, co letí ve světové reklamní a marketingové lize? Storytelling, který bere útokem naše emoce.

Chytlavý obsah má na webu také společnost Lyft, taxislužba konkurující Uberu. Pod hashtagem #WhyILyft najdete medailonky klientů, kteří si třeba vyfotili selfie se řidičem a podělili se o svůj mikropříběh. Tleskáme, skvělý příklad personalizace služeb, na kterou zákazníci slyší. Přečtěte si celý článek.

Pamela Vaughan: How to Create Detailed Buyer Personas for Your Business

Ve svém článku Pamela Vaughan popisuje uživatelské persony, díky kterým se marketéři a copywriteři lépe vcítí do potřeb zákazníků.

Představte si třeba e-shop s dětským plenami. Obchod si nechá udělat průzkum a zjistí, že u něj nakupují 3 odlišné typy zákazníků:

  • svobodné matky, které počítají každou korunu,
  • bio-matky, které vyžadují nejekologičtější zboží,
  • otcové, kteří nevědí, jaké pleny vybrat.

Díky zpracovaným personám dokážete pro každý typ zákazníka připravit obsah, který ho osloví. Proto je tato strategie mnohem účinnější než široké zacílení na matky obecně.

Vyplatí se mluvit i s nespokojenými zákazníky. Můžete zjistit, proč od vás odešli a do budoucna se vyvarovat chybám.

Užitečnou pomůckou jsou negativní persony, zákazníci, které nechcete. Kromě neplatičů a chronických potížistů to mohou být například:

  • lidé, kteří jsou na váš produkt příliš pokročilí,
  • klienti, které je příliš drahé oslovit.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku