[C&CKH 8] Jak vyniknout ve světě, kde content marketing dělá každý
Neil Patel: 4 způsoby, jak vytvořit obsah, který obstojí
Zatímco v Česku se některé firmy s obsahovým marketingem teprve seznamují, v zahraničí je už několik let standardem. Obsahový marketing například v USA a v Kanadě využívá 88 % marketérů v segmentu B2B. Autor článku Neil Patel si položil otázku, jak v takové záplavě obsahu vyniknout.
Z jeho rad nás nejvíc zaujaly tyto dvě:
- Publikujte více obsahu.
- Připravujte lepší obsah.
Vyhledávače i návštěvníci milují aktuální obsah. První rada je tedy zdánlivě jednoduchá - produkujte více obsahu než konkurence. Ale bude to fungovat jen tehdy, pokud se vám podaří udržet vysokou úroveň textů.
Vyhrává ten, kdo má víc nového obsahu. Zdroj: HubSpot
Další možností je produkovat lepší obsah. Patel se s čtenáři podělil o 4 konkrétní tipy.
- Používejte víc vizuálního obsahu (relevantní fotografie a infografiky).
- Spojte se se zákazníkem v reálném čase přes Periskop nebo Facebook Live.
- Udělejte vlastní výzkum a přijďte se zajímavými daty (jako jsme se teď pokusili my s expertní anketou).
- Zapojte se do dění ve skupinách na Facebooku.
Vizuální obsah je skutečně stále důležitější. Skvělé je, že to nemusí hned být složité infografiky. Znovu si prohlédněte předešlý obrázek a zjistíte, že je velmi jednoduchý a přitom působivý.
Jimmy Daly: 40 tipů, jak dramaticky vylepšit e-maily
Hledání perfektních předmětů a vylepšování e-mailů není nikdy u konce. Tady je několik tipů Jimmyho Daly:
- Exkluzivita. Vytvořte pro odběratele newsletteru „exkluzivní klub” a nabídněte jim něco navíc.
- Poděkování. Nebojte se být osobní a poděkujte zákazníkům.
- Aktuálnost. Posílejte obsah, který navazuje na aktuální společenské události a dění ve světě.
Slyšeli jste už o zastavování kampaní? Možná to znáte z pohledu uživatele. Přihlásíte se do nové aplikace a hned vyzkoušíte všechny funkce. Druhý den vám přijde e-mail se základními tipy, které už ale vůbec nepotřebujete. Právě v tomto případě se hodí kampaň zastavit a začít posílat až pokročilé rady.
David Chait: 6 tipů, jak efektivně získat zpětnou vazbu
Vylepšení služeb, navázání kontaktu se zákazníkem a získání referencí. Důvodů, proč zjišťovat zpětnou vazbu od klientů je opravdu mnoho a David Chait radí, jak ji efektivně získat.
- Zeptejte se na ni.
- Redukujte bariéry.
- Ptejte se proč.
- Analyzujte a odhalujte trendy.
- Segmentujte zákazníky.
- Postupujte strategicky.
Zpětná vazba může být velmi přínosná, ale zároveň autor upozorňuje na to, že váš čas a zdroje jsou cennou komoditou. Proto nemusí být několikadenní vyhodnocování zpětné vazby efektivní.
Jak využít LinkedIn v content marketingu
Jestli používáte LinkedIn jen jako svůj on-line životopis, je nejvyšší čas to změnit. I tato sociální síť může být velmi účinným nástrojem šíření obsahu.
Na LinkedInu máte 2 možnosti publikace:
- krátké aktuality (statusy),
- články.
Aktualitu, kterou sdílíte, uvidí všechny vaše kontakty na své úvodní stránce LinkedInu. Výhodou je velký organický dosah. Pokud dá statusu like váš známý, příspěvek se zobrazí i všem jeho kontaktům.
Druhou možností je publikování článků v on-line magazínu LinkedIn Pulse. Články však mohou zveřejňovat pouze uživatelé, kterým LinkedIn udělí oprávnění expert. Tento status získají jen aktivní uživatelé, které LinkedIn vyhodnotí jako skutečné odborníky.