[C&CKH 8] Jak vyniknout ve světě, kde content marketing dělá každý

Kateřina Kalivodová

Neil Patel: 4 způsoby, jak vytvořit obsah, který obstojí

Zatímco v Česku se některé firmy s obsahovým marketingem teprve seznamují, v zahraničí je už několik let standardem. Obsahový marketing například v USA a v Kanadě využívá 88 % marketérů v segmentu B2B. Autor článku Neil Patel si položil otázku, jak v takové záplavě obsahu vyniknout.

Z jeho rad nás nejvíc zaujaly tyto dvě:

  1. Publikujte více obsahu.
  2. Připravujte lepší obsah.

Vyhledávače i návštěvníci milují aktuální obsah. První rada je tedy zdánlivě jednoduchá - produkujte více obsahu než konkurence. Ale bude to fungovat jen tehdy, pokud se vám podaří udržet vysokou úroveň textů.

Vyhrává ten, kdo má víc nového obsahu. Zdroj: HubSpot

Další možností je produkovat lepší obsah. Patel se s čtenáři podělil o 4 konkrétní tipy.

  1. Používejte víc vizuálního obsahu (relevantní fotografie a infografiky).
  2. Spojte se se zákazníkem v reálném čase přes Periskop nebo Facebook Live.
  3. Udělejte vlastní výzkum a přijďte se zajímavými daty (jako jsme se teď pokusili my s expertní anketou).
  4. Zapojte se do dění ve skupinách na Facebooku.

Vizuální obsah je skutečně stále důležitější. Skvělé je, že to nemusí hned být složité infografiky. Znovu si prohlédněte předešlý obrázek a zjistíte, že je velmi jednoduchý a přitom působivý.

Jimmy Daly: 40 tipů, jak dramaticky vylepšit e-maily

Hledání perfektních předmětů a vylepšování e-mailů není nikdy u konce. Tady je několik tipů Jimmyho Daly:

  • Exkluzivita. Vytvořte pro odběratele newsletteru „exkluzivní klub” a nabídněte jim něco navíc.
  • Poděkování. Nebojte se být osobní a poděkujte zákazníkům.
  • Aktuálnost. Posílejte obsah, který navazuje na aktuální společenské události a dění ve světě.

Slyšeli jste už o zastavování kampaní? Možná to znáte z pohledu uživatele. Přihlásíte se do nové aplikace a hned vyzkoušíte všechny funkce. Druhý den vám přijde e-mail se základními tipy, které už ale vůbec nepotřebujete. Právě v tomto případě se hodí kampaň zastavit a začít posílat až pokročilé rady.

David Chait: 6 tipů, jak efektivně získat zpětnou vazbu

Vylepšení služeb, navázání kontaktu se zákazníkem a získání referencí. Důvodů, proč zjišťovat zpětnou vazbu od klientů je opravdu mnoho a David Chait radí, jak ji efektivně získat.

  1. Zeptejte se na ni.
  2. Redukujte bariéry.
  3. Ptejte se proč.
  4. Analyzujte a odhalujte trendy.
  5. Segmentujte zákazníky.
  6. Postupujte strategicky.

Zpětná vazba může být velmi přínosná, ale zároveň autor upozorňuje na to, že váš čas a zdroje jsou cennou komoditou. Proto nemusí být několikadenní vyhodnocování zpětné vazby efektivní.

Jak využít LinkedIn v content marketingu

Jestli používáte LinkedIn jen jako svůj on-line životopis, je nejvyšší čas to změnit. I tato sociální síť může být velmi účinným nástrojem šíření obsahu.

Na LinkedInu máte 2 možnosti publikace:

  • krátké aktuality (statusy),
  • články.

Aktualitu, kterou sdílíte, uvidí všechny vaše kontakty na své úvodní stránce LinkedInu. Výhodou je velký organický dosah. Pokud dá statusu like váš známý, příspěvek se zobrazí i všem jeho kontaktům.

Druhou možností je publikování článků v on-line magazínu LinkedIn Pulse. Články však mohou zveřejňovat pouze uživatelé, kterým LinkedIn udělí oprávnění expert. Tento status získají jen aktivní uživatelé, které LinkedIn vyhodnotí jako skutečné odborníky.