Malý krok pro copywritera, velký skok pro klienta. Jak jsme vymysleli slogan pro vysokou školu

Eva Smíšková

Osudové oznámení „Houstone, máme problém” zná snad každý, kdo si sem tam pustí televizi. I když tahle věta ve skutečnosti prý nikdy nezazněla, my jsme využili její slávu a parafrázovali ji pro novou komunikační kampaň NEWTON College. Čtěte, jak jsme při návrhu sloganu postupovali.

Na schůzce před startem akademického roku 2019/2020 nám v NEWTON College představili nové pojetí komunikace: po roce, kdy pracovali s konceptem vzduchu a letectví, se ke slovu dostala komunikační linka inspirovaná vesmírem. Autorské kreativní studio Reasonar připravilo vizuály a definovalo, že:

  • bez kvalitního vzdělání je náš svět omezený a chybí nám rozhled,
  • všichni ale mají šanci vystoupat vzhůru, získat nadhled a uspět ve vesmíru byznysu.

Základní koncept a první vizuály už byly dané, ale chyběly konkrétní slogany, se kterými bude NEWTON College po celý akademický rok pracovat.

Nový komunikační koncept studenty i vyučující NEWTON College už od začátku opravdu baví.

Čas na brainstorming

Podobná kreativní zadání se vždycky nejlépe dělají ve více lidech. A proto jsme na vymýšlení vhodného sloganu svolali interní brainstorming.

Na brainstormingu jsme zjistili, že se naše nápady většinou točí kolem:

  • rozhledu,
  • gravitace,
  • hvězd,
  • kroku a skoku
  • a Isaaca Newtona.

Popsali jsme celou chytrou tabuli a nakonec vymysleli několik desítek návrhů – ke každému okruhu jsme zaznamenali jednotlivé asociace, fráze nebo celé návrhy sloganů.

Rozhodovací paralýzu jsme ale naštěstí neměli. Věděli jsme totiž, že v reklamách, článcích, newsletterech, letácích nebo pozvánkách na akce většinu z nápadů určitě využijeme.

Takže jsme si nápady pečlivě sepsali do dokumentu a každý z interního týmu NEWTON College se k němu může podle potřeby kdykoliv vrátit.

Tip: při brainstormingu jsme vymýšleli i jiné než obsahové aktivity, třeba nákup a pojmenování hvězdy nebo vlajku NEWTON College. Díky tomu jsme měli jasnou představu o přesahu tématu mimo obsah.

Bez brainstormingů by to nešlo. Společně totiž vždycky vymyslíme to nejlepší.

Hlavní výstup pro klienta: parádní prezentace

Po brainstormingu bylo jasné, že jsme:

  • našli jednoho skvělého favorita, který nás všechny nadchl,
  • měli v záloze i variantu, která přesněji splňovala zadání od NEWTON College
  • a vymysleli také konzervativní variantu.

Klientovi jsme předali všechny tři verze. Věděli jsme, že jsou všechny dobré a každá má šanci. Teď už záleželo jen na NEWTON College, kterou si vybere.

Abychom to zástupcům školy usnadnili, poslali jsme jim naše nápady v jednoduché prezentaci. Prezentace byla velmi stručná a přehledná. Obsahovala jen:

  • vizuál,
  • slogan,
  • stručné vysvětlení sloganu.

Přečtení tak nezabrala víc než pár minut a ve čtenáři zanechalo jasný dojem bez zbytečností okolo. Osvědčilo se nám, že čím lépe zprostředkujeme výsledný dojem z propojení textu a vizuálu, tím jednodušeji si klient představí, jak bude jeho kampaň vypadat.

Piloti z NEWTON College se nebojí naskočit do tvrdého tréninku a vystoupat k souhvězdí úspěchu. Foto: NEWTON College

A je rozhodnuto

V NEWTONu si vybrali našeho favorita, slogan Nejširší rozhled ve vesmíru? NEWTONe, žádný problém!

Ten pracuje se známým výrokem Houstone, máme problém, ale zároveň připomíná shodu jmen Isaaca Newtona a NEWTON College.

Jeho hlavní výhodou je variabilita. První větu sloganu lze libovolně nahradit, takže se hodí k použití do:

  • facebookových reklam,
  • newsletterů
  • nebo i letáků a časopisů.

Se sloganem a dalšími nápady z brainstormingu jsme pracovali například v novinách pro veletrh vysokých škol Gaudeamus.

„Slogan „NEWTONe, žádný problém” nás zaujal nejvíce hned z několika důvodů. Prvním je samozřejmě spojitost s naší letošní vesmírnou komunikací a asociace s voláním Houstonu. Druhým důvodem je spojitost s naší školní filozofií – NEWTON College je otevřená veškerým podnětům od studentů i uchazečů a to je jeden z hlavních důvodů, proč jsme tak úspěšní. A třetím důvodem je asociace s Isaacem Newtonem, který ve své době patřil k nejvšestranněji nadaným lidem. Jakýkoliv problém byl pro něj spíše výzvou než přítěží. Se sloganem jsme tak na sociálních sítích rozehráli kampaň, kde představujeme naše benefity pomocí otázek, na které odpovídají osobnosti z řad studentů, absolventů a vyučujících a potvrzují tak pravdivost tvrzení.”
Michal Stružka, marketingový manažer NEWTON College

Ostatní slogany ale ladem nezůstaly – v různých obměnách jsme je začali používat v textech. Žádný nápad nemusí přijít vniveč – jednou přijde jeho čas, kdy ho po úpravách využijete.

Přečtěte si také náš článek o tom, jak jsme pro NEWTON College vyráběli noviny pro tisíce návštěvníků veletrhu Gaudeamus.

Zpět

Sdílet