13. díl: Jak se píše... o HR
Hned na začátku Petra vysvětluje, že ne všechny firmy potřebují svou značku zaměstnavatele budovat: „Existují malé firmy, které mají v rámci regionu silný brand a své uchazeče nehledají na LinkedInu nebo Facebooku, protože se tam lidi navzájem znají. Naopak dynamický svět e-commerce, start-upů nebo technologických inovací se bez HR marketingu dnes neobejde.“
Pokud s HR marketingem začínáte, doporučuje Petra namísto velkých kampaní začít interně: „Nejprve si ve firmě jasně řekněte, co jste a co nejste. Abyste věděli, co vlastně chcete komunikovat a při náboru na sociálních sítích to pak nevypadalo jinak, než to je doopravdy.“
Petra Nulíčková a Martin Brablec v nahrávacím studiu
To samé platí i při komunikaci s kandidáty: „Když je firma hodně formální, ale s uchazeči mluví familiérně, tak to nepůsobí dobře,“ vysvětluje. Komunikace s uchazeči je podle Petry důležitá na všech úrovních – opomíjené třeba bývá odpovídání zamítnutým kandidátům. „Je škoda zaměřit se jen na úspěšné uchazeče. Snažte se, aby si i ti neúspěšní odnesli dobrý dojem a třeba se v budoucnu přihlásili znovu,“ radí Petra. Rovnou přidává tipy, co můžete neúspěšným kandidátům nabídnout – třeba podněty, co do příště vylepšit nebo odkazy na zdroje k dalšímu vzdělávání.
Kontinuální komunikace s relevantnímu uchazeči je podle Petry v HR marketingu vůbec to nejdůležitější. „Častou neřestí firem je, že jsou aktivní vůči uchazečům jen v době, kdy inzerují a platí si kampaň. Jakmile přestanou hledat, všechny aktivity utnou,“ popisuje. Výsledný dojem na kandidáty přitom nedělají jen kampaně, ale spousta dílčích detailů – třeba firemní newslettery, kvalitní LinkedIn a další každodenní práce na HR marketingu, které v součtu zaujmou i lidi, kteří zatím změnu práce jen zvažují.
V rozhovoru zazněly i další postřehy k náboru, marketingu i Petřině práci, tak si ho pusťte celý:
- Odebírejte podcast Jak se píše… a poslouchejte další tipy na tvorbu obsahu v různých oborech.