15. díl: Jak se píše… o úklidu

Hana Kratochvílová
Kateřina Brožová je největší čeká úklidová influencerka. Už přes 4 roky ukazuje na sociálních sítích, jak doma uklízet ekologicky, třeba za použití jedlé sody nebo kyseliny citronové. S osvětou začala jen tak pro radost, když byla na rodičovské s dvěma malými dětmi. Dnes má Úklid pro klid vlastní e-shop a čtvrt milionu sledujících na Instagramu.

Na svém e-shopu Kateřina prodává vlastní ekologické čistící výrobky. Na sociálních sítích zároveň natáčí spoustu videí o tom, jak správně a udržitelně uklízet. A i díky těmto videím se její produkty lépe prodávají. „Lidi obvykle neví, co všechno můžou k ekologickému úklidu využít a jak začít. Ze začátku to může vypadat trochu složitě, ale po nějaké době se naučíte používat pár základních surovin a už to děláte všechno úplně automaticky,“ popisuje Kateřina. „Proto lidem názorně na sítích ukazuju, jak se to dělá. Nejvíc se mi osvědčila videa, kde lidi rovnou vidí výsledek úklidu před a po.“ 

Péče o populární Instagramový profil je podle Kateřiny dost náročná – delší výpadek nepřichází v úvahu: „Nemůžu jen tak odjet bez připraveného obsahu, protože Instagram docela rychle snižuje sledovanost i dosah, což může mít negativní dopad na prodeje v mém e-shopu. A dostat se pak na původní stav by zas zabralo nějaký čas.“  Kateřina proto věnuje přípravě obsahu několik hodin denně, což zahrnuje nápady, natáčení a postprodukci videí. Skoro každý den publikuje stories a reels. Je jediná, kdo se o profil stará a je zároveň tváří celé značky.

Martin Brablec a Honza Střecha v natáčecím studiu

Moderátorka Kateřina Kalivodová a úklidová influencerka Kateřina Brožová v podcastovém studiu

Podle Kateřiny je pro úspěch na sociálních sítí krom samotné publikace zásadní také community management: „V komentářích svých fanouškůch se často dozvím ty nejdůležitější věci,“ říká. Někdy je ale nad její síly zodpovědět všechny dotazy, proto má k ruce asistentku, která fanouškům posílá předpřipravené odpovědi na často se opakující otázky. 

Ačkoliv Kateřina studovala marketing, poznatky ze školy při správě sítí prý nevyužije. „Nejvíc mi pomáhá prostě to zkoušet. Musela jsem postupně přijít na to, jaký způsob komunikace mým fanouškům vyhovuje a řídím se tím. Důležité je začít, fanoušci vám pak ukážou další cestu,“ uzavírá Kateřina.

Jestli vás zajímá, jak se Kateřina vyrovnává s kritikou na sociálních sítích a co jí pomáhá se z množství práce nezbláznit, poslechněte si celý díl:

ikona Spotify
ikona Google Podcasts
Apple Podcasts