16. díl: Jak se píše... o softwaru

Kamila Vlčková

Než se klient rozhodne poptat software na míru, může to trvat měsíce a roky. Proto je důležité zůstávat s potenciálními zákazníky dlouhodobě v kontaktu. S tím pomůže kvalitní obsah, kterým se jim dostanete pod kůži. O tom všem si povídala Katka s Květou Geršlovou.

Květa se roky starala o B2B komunikaci a employer branding softwarové firmě MoroSystems. Dnes působí jako freelance marketérka a konzultantka strategií značek. Moc dobře ví, jak je pro technologickou firmu složité odlišit se od konkurence. „Firem, které vyvíjí software na zakázku, je spousta. A všechny říkají to samé, protože to třeba ani jinak říct nejde. Pak je potřeba vymyslet unikátní obsah. Ukázat to, co děláte, jinak než ostatní,“ radí Květa.

Ve zmíněné firmě to byla edukativní kampaň Ne každý kůň s křídlem je Pegas. Na základě výzkumu dodavatelů a odběratelů popisovala, jak vyvíjet software a nevyhazovat u toho peníze. Základem kampaně byl ebook, na který navazovaly přednášky na konferencích, podcasty, články nebo obsah na sociálních sítích. „Místo vymýšlení nových témat jsme šli více do hloubky a stále jsme opakovali to hlavní, abychom se dostali do povědomí lidí,“ popisuje Květa, co bylo klíčem úspěchu.

Právě dostat se a zůstat v myslích potenciálních zákazníků je pro firmu, o výběru jejichž produktů se zákazníci rozhodují řadu měsíců i let, zásadní. „Při stažení ebooku nám na sebe zájemci nechali kontakt. My je pak upozorňovali na nový obsah a zvali na konference, kde jsme vystupovali,“ dává Květa další tipy, jak se dostali do hledáčku klientů.
 

Katka Kalivodová a Květa Geršlová v nahrávacím studiu.

O tom, jak se píše o složitých softwarových řešeních, se s Květou Geršlovou bavila moderátorka Kateřina Kalivodová.

Ještě než začnete vymýšlet strategii, jak se odlišit a zaujmout zákazníky, musíte se popasovat se složitostí oboru. „První týdny a měsíce do sebe nalíváte spoustu pojmů, které jste v životě neslyšeli. Nasáváte informace a snažíte se naučit mluvit jazykem kmene vývojářů, se kterými spolupracujete,“ směje se Květa. Dodává, že stejně těžké je pak vybalancovat míru odbornosti v obsahu pro klienty, kteří ne vždy rozumí řešení.

Jestli vás zajímá, jak psát o složitých tématech, nebo jak do takové firmy obsahem přitáhnout top kolegy, pusťte si celý díl: