17. díl: Jak se píše o... půjčkách

Hana Kratochvílová

V Home Creditu začínal jako copywriter, teď vede celý marketingový tým. Jan Vašíček v novém dílu podcastu mluvil o tom, jak přistupuje ke komunikaci citlivého tématu půjček a úvěrů a co všechno musí dodržet, aby byla komunikace férová. 

„Řekl bych že nejen v mojí branži, ale obecně v reklamě je potřeba ke komunikaci přistupovat zodpovědně a dávat si pozor, abych někoho neohrozil a podával informace férově a vyváženě,“ otevírá podcast Honza. Aby Home Credit komunikoval eticky, musí marketingový tým dodržet mnoho pravidel, od interního kodexu po tone of voice. Texty procházejí také kontrolou právníků a produktových manažerů – může se stát že za jedním e-mailem je práce i 8 lidí.  

O citlivém tématu půjček a úvěrů v Home Creditu komunikují dle pravidla: „investovat ve správnou chvíli do správné věci.“ V praxi to znamená, že na některé účely půjčky neinzerují. „Zdůrazňujeme, že na některé věci se nepůjčuje, typicky je to třeba dovolená nebo jiné zbytné věci. Krátkodobě z nich sice máte radost, ale je to dramaticky kratší doba, než po jakou pak půjčku budete splácet,“ vysvětluje Honza. 

Proto Home Credit v kampaních raději ukazuje, jak jejich půjčky pomohly lidem z dlouhodobé perspektivy – třeba s rekonstrukcí domova. Mottem těchto kampaní je Pro lepší příběhy.

Jan Vašíček a Kamila Vlčková

Jan Vašíček a Kamila Vlčková v nahrávacím studiu

Honzovým úkolem, coby vedoucího marketingu, je hlavně pohlídat kvalitu výstupů. Je prostředníkem mezi firmou a lidmi, kteří za ni píší – hlídá pravidla, vyznění textů, tvoří zadání a leckdy i sám textuje. Mnoho výstupů ještě před zveřejněním (a krátce po něm) prochází testováním: „Když třeba měníme podmínky smluv a oznamujeme to e-mailem, musíme si být jisti, že klienti našemu sdělení rozumí. Proto využíváme nástroj, ve kterém lidé mohou označit nesrozumitelné pasáže a pomoci nám tak text vylepšit, než ho zveřejníme,” říká.

Jestli vás zajímá, jak v Home Creditu vymýšlejí kreativní koncepty a proč nedají dopustit na spoty v televizi i v rádiu, poslechněte si celý rozhovor: