31. díl: Jak se píše… o jižní Moravě

Hana Kratochvílová

Jak přilákat turisty z celého Česka i ze zahraničí na jižní Moravu? Tím se ve své práci zabývá Martina Grůzová ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. V podcastu prozradila, jak k propagaci kraje přistupuje i co jsou jeho největší lákadla.

„Máme výhodu, že je jižní Morava etablovanou značkou,“ říká Martina. Podle ní zdejší návštěvníci dobře ví, co je tam čeká – od dobrého vína přes tradiční folklor až po cyklistiku. Pestrost jižní Moravy je zároveň jedním z „es v rukávu,“ které v propagaci Centrála cestovního ruchu používá.

Pro jižní Moravu je typická pestrost

„Značka Jihomoravského kraje je postavená na pestrosti, která je kraji vlastní. Krom folkloru, milých lidí nebo vína, tu najdete skvělé gastro podniky a taky lehce rebelské Brno. A dohromady to celé skvěle ladí,“ popisuje Martina, jak se značkou jižní Moravy pracuje. 

S pestrostí aktivit počítá i nejnovější projekt Centrály, turistická MojaKarta. Jižní Morava je sice po Praze druhou nejnavštěvovanější oblastí Česka, zároveň zde ale turisté pobývají nejkratší dobu. To se Mojakarta snaží změnit. 

„Jde o virtuální kartičku navázanou na výhody na mnoha místech jižní Moravy. Pracujeme v ní s herní tematikou, ukazujeme všechny trumfy, které jižní Morava nabízí. V průběhu roku navíc představujeme jednotlivá turistická esa, zveme návštěvníky k jejich návštěvě a k tomu, aby si tak poskládali svůj pomyslný balíček karet zajímavých míst,“ vysvětluje Martina.  

Martina Grůzová

O propagaci jižní Moravy si v podcastu Jak se píše povídal moderátor Jan Sýkora s Martinou Grůzovou, ředitelkou Centrály cestovního ruchu jižní Moravy.

S propagací pomáhají influenceři

Martina při propagaci jednotlivých destinací také spolupracuje s influencery. „Jsou skvělí pro důvěryhodnější představení konkrétního místa. Třeba loni jsme měli téma víno a architektura. Pořádali jsme degustace v různých vinařstvích, která jsou zároveň architektonicky zajímavá.  A influenceři nám sem pomáhali přitáhnout další návštěvníky,“  vysvětluje Martina. 

Martina také vysvětlila, jak Centrála při propagaci pracuje s udržitelností nebo jak láká do Brna na tzv. konferenční turismus. Poslechněte si celý díl tady:

Kam dál?