4. díl: Jak se píše... o e-mailech

Kamila Vlčková
Mohlo by se zdát, že e-maily jsou přežitek. Copywriterka Kateřina Kang si to nemyslí. Naopak newslettery vnímá jako důležitý formát, který přináší čtenářům důležité informace a kterými s nimi značky budují dlouhodobý vztah – dokonce lépe než na sociálních sítích. O tom, jak psát e-maily, vykládala ve čtvrtém dílu podcastu Obsahovky.

Kateřina Kang píše e-maily a rady, jak je psát lépe, pro SmartEmailing. „Spousta firem v psaní e-mailů stále chybuje. Nepoužívají personalizaci, automatizaci, segmentaci nebo dokonce porušují zákon tím, že nedají čtenáři možnost se z odběru odhlásit,“ popisuje Kateřina nejzásadnější chyby.

Tou další třeba je, že se autoři snaží mluvit příliš odborně. „Přijde mi to škoda, protože jazyk by měl být prostředkem k dorozumění. Používat odborné termíny nebo oborovou hantýrku bez vysvětlení významu tomu nepomáhá,“ dodává Kateřina.

Kateřina Kang v podcastovém studiu s Martinem Brablecem

Kateřina Kang v podcastovém studiu s Martinem Brablecem

A co by naopak firmám poradila? „Místo prodejních pište brandové e-maily odpovídající na obavy, přání a touhy cílové skupiny. Získáte díky tomu loajální zákazníky, u kterých ani nemusíte tlačit na prodej,“ říká Kateřina. Jedním dechem dodává, že každý mailing funguje jinak. Jedinou univerzální radou proto je testovat – obsah, rozsah, poměr textu a obrázků, předmět i odesílatele.

Další rady, jak psát e-maily, si poslechněte tady: