5. díl: Jak se píše… o knihách

Kamila Vlčková
Adam Pýcha stojí za rozpoznatelnou tváří knihkupectví Knihy Dobrovský i za největší komunitou čtenářů v České republice Knižní závisláci. K tvorbě obsahu za knihkupectví vede kohokoliv z týmu, kdo o to má zájem, sám za firmu mluví i ve volném čase. O (ne)výhodách úzkého spojení marketéra se značkou mluvil v novém dílu podcastu Obsahovky.

Psaní pro knihkupectví není vždy povznášející a kreativní prací. „Píšeme nejen knižní recenze, ale i texty na web a popisky produktů. Jsme e-shop, na který spousta zákazníků přichází z vyhledávání,“ popisuje Adam, jak někdy píšou hlavně SEO texty pro vyhledávače.

O komunikaci Knihy Dobrovský se stará nejen on jako marketingový ředitel, ale také tým kolegů. Kdokoliv chce obsah tvořit, může. „Je důležité, že za brand komunikují i zaměstnanci. Jsou uvěřitelní, o knihách píší i na svých osobních profilech, jejich život je s tím pracovním hodně spjatý,“ říká Adam, který jim jde příkladem.

Adam Pýcha s Martinem Brablecem během natáčení podcastu 

Udržovat konzistentní komunikaci napříč odděleními a spoustou lidí pomáhá content manager i výrazná tonalita, která odpovídá pestrému sortimentu. „Na psaní pro knihkupectví mám rád množství otevřených dveří, kudy můžu jít a jaké nápady můžu realizovat,“ zdůrazňuje Adam. Nebojí se při tom experimentovat a vybočovat z vyjetých kolejí, aby se dostali k novým zákazníkům.

Hledat nové a třeba i kontroverzní možnosti v mantinelech značky je rada, kterou využijete v psaní pro jakýkoliv obor. Další myšlenky Adama Pýchy si poslechněte tady: