5. díl: Jak se píše… o knihách
Psaní pro knihkupectví není vždy povznášející a kreativní prací. „Píšeme nejen knižní recenze, ale i texty na web a popisky produktů. Jsme e-shop, na který spousta zákazníků přichází z vyhledávání,“ popisuje Adam, jak někdy píšou hlavně SEO texty pro vyhledávače.
O komunikaci Knihy Dobrovský se stará nejen on jako marketingový ředitel, ale také tým kolegů. Kdokoliv chce obsah tvořit, může. „Je důležité, že za brand komunikují i zaměstnanci. Jsou uvěřitelní, o knihách píší i na svých osobních profilech, jejich život je s tím pracovním hodně spjatý,“ říká Adam, který jim jde příkladem.
Adam Pýcha s Martinem Brablecem během natáčení podcastu
Udržovat konzistentní komunikaci napříč odděleními a spoustou lidí pomáhá content manager i výrazná tonalita, která odpovídá pestrému sortimentu. „Na psaní pro knihkupectví mám rád množství otevřených dveří, kudy můžu jít a jaké nápady můžu realizovat,“ zdůrazňuje Adam. Nebojí se při tom experimentovat a vybočovat z vyjetých kolejí, aby se dostali k novým zákazníkům.
Hledat nové a třeba i kontroverzní možnosti v mantinelech značky je rada, kterou využijete v psaní pro jakýkoliv obor. Další myšlenky Adama Pýchy si poslechněte tady:
- Odebírejte podcast Jak se píše… a poslouchejte další tipy na tvorbu obsahu v různých oborech.