6. díl: Jak se píše… v Obsahovce

Kamila Vlčková
Práce v agentuře obnáší psaní pro různé klienty z rozličných oborů. Jak se copywriterům daří přepínat mezi tématy nebo jak se vypořádávají s tím, když se klientovi výstup nelíbí? Poslechněte si vánoční díl podcastu, do kterého si Martin pozval čtveřici kolegů – copywritery Katku Kalivodovou s Honzou Novákem a projekťáky Elišku Gunišovou s Filipem Fišerem.

Kvalitní copywriter se ještě před psaním libovolného článku vzdělává v jeho tématu. V praxi to pak někdy znamená být odborníkem na psaní o účetnictví, právu nebo třeba strojírenství. Pro Honzu je důležité, aby se do oboru ponořil a zamiloval. S tím souhlasí i Katka. „Nadchla jsem se takhle pro ohýbačku plechu, že bych si ji nejradši koupila domů, kdyby se mi tam vešla,“ směje se.

O to, aby se copywriteři mohli do svých témat nořit a nerušeně psát, se starají projekťáci. Ti na sebe přebírají velkou část komunikace s klientem – třeba i té nepříjemné, když se mu něco nelíbí. „To je vždy výzva. Ale zavoláme si, vše si vyjasníme a dohodneme se, jak to opravíme. Pak mám dobrý pocit, že se mi podařilo situaci zvládnout a všichni jsou spokojení,“ říká Eliška. Podle ní i podle Honzy je ale lepší negativní zpětná vazba než žádná, ze které se nedá nijak poučit.

Katka, Eliška, MArtin, Honza a Filip z Obsahové agentury v nahrávacím studiu

Katka, Eliška, Martin a Honza s Filipem vzpomínali i na to, co je na Obsahovce překvapilo, nebo jaké jsou jejich pracovní zlozvyky.

Aby nepříjemného řešení s klientem bylo co nejméně, hlídají projekťáci pečlivě deadliny. A občas musí do článků zahloubané copywritery trochu popohánět. „Na druhou stranu jsem si musel uvědomit, že copywriteři nejsou stroje. Psaní je kreativní práce a někdy se stane, že máte blok a nejde to. Jako projekťák to musím vybalancovat, být jim oporou,“ dodává Filip s tím, že vždy ale potřebuje od copywritera vědět, když něco nestíhá.

Komunikace s kolegy i klienty je v Obsahovce klíčová. Tvoří velkou část pracovní doby nejen projekťáků, ale i copywriterů. „Není to jen celodenní ťukání do klávesnice, jak si někdo představuje. Velkou část zaberou schůzky nebo telefonáty s klienty a nabírání podkladů k textům. K tomu plánování strategií nebo vedení workshopů a školení,“ popisuje Honza.

Celé povídání o tom, jak se píše v Obsahovce, si poslechněte v novém díle podcastu:

ikona Listen on Spotify
ikona Listen on Apple Podcasts
Ikona Listen on Google Podcasts