7. díl: Jak se píše… v B2B obchodu

Kamila Vlčková

Majka Schüller má na starosti celý marketing firmy KOMA Modular, která se zabývá modulární výstavbou. Psát o inovativním oboru a cílit na další firmy se v mnohém liší od propagace zboží zákazníkům. O specifikách komunikace v B2B povídala v dalším dílu podcastu Obsahovky.

Psát pro firmu, které dodává své produkty dalším firmám, je jiné, než tvořit obsah pro klasické e-shopy nebo firmy cílící přímo na zákazníky. „Jde hlavně o budování důvěry klienta. Jakmile ji ztratíte, je komplikované ji získat zpět,“ říká Majka s tím, že je poměrně náročné se vůbec dostat k člověku, který ve firmě rozhoduje.

Dalším oříškem je dlouhý rozhodovací proces, který trvá i několik let. „Proto je pro nás důležitá popularizace modularity. Účastníme se konferencí, vydáváme brožury a podobně. Chceme se dostat do hlav potenciálních klientů, aby jakmile budou řešit výstavbu, si vzpomněli na KOMA Modular,“ vysvětluje. Důležité jsou relevantní příklady, reference a případové studie, videa ukazující modulární výstavbu a další vzdělávací obsah, který boří mýty obestírající méně známý obor.

Pro psaní nejen o složitém oboru je podle Majky klíčové:

  • nacítit firmu a vědět, jak se v ní pracuje, jaká je její filozofie a firemní kultura,
  • poznat produkt a vědět, jak probíhá celý proces výroby od počátku až po jeho předání klientovi,
  • pochopit cílovou skupinu a vědět, podle čeho se klient rozhoduje a co ho zajímá.

„Obsahem prodáváme nejen výsledek, ale celý proces, myšlenku. Představujeme práci našich kolegů, ne jen hotový produkt,“ dodává Majka.

Další tipy na tvorbu obsahu v B2B si poslechněte tady:

ikona Listen on Spotify
ikona Listen on Apple Podcasts
Ikona Listen on Google Podcasts