9. díl: Jak se píše… v neziskovce

Kamila Vlčková

Vydávat kvanta obsahu a spoléhat přitom jen na dobrovolníky může být pro někoho noční můra. Pro Terézii Palaščákovou z Česko.Digital je to denní chleba. Co jí pomáhá a jak své kolegy motivuje, aby jí dodávali smysluplný a kvalitní obsah, prozradila v dalším díle podcastu.

Terézia má jako content leader v Česko.Digital na starosti obsah, který tvoří dobrovolníci. Vést takový tým má svá specifika. Nemá stejnou motivaci jako na běžní zaměstnanci. Podle Terézie to ale není na škodu. „Na nezisku mě baví motivace lidí, které jsou jiné než v klasické firmě. Nejde o peníze, ale o pocit zadostiučinění. Čas věnovaný práci jim vracíme jinak – ve zkušenostech, zpětné vazbě a zajímavých kontaktech.“

Tým dobrovolníků jsou podle ní srdcaři a nadšenci, kteří sami přichází a chtějí pomáhat. Oceněním za práci je pak přiznání tohoto podílu. „Ukazujeme přínos samotných lidí. Proto na blogu i na sítích označujeme a jmenujeme konkrétní lidi, co se na tom podíleli,“ dodává Terézia.

Martin Brablec a Terézie Palaščáková v nahrávacím studiu

O psaní v neziskovce Martinovi povídala Terézia Palaščáková z Česko.Digital.

Samozřejmě je náročnější s dobrovolníky pracovat na klasické bázi deadlinů. Pro vedoucího týmu to znamená mít připravené plány B. Práci s dobrovolníky při tvorbě obsahu jí například usnadňuje:

  • kvalitní, srozumitelné a kompletní zadání – například pomocí šablony nebo checklistu, podle kterého zadávající dodají copywriterovi všechny podklady,
  • dobře nastavené procesy zadávání práce a komunikace v týmu, za použití nástrojů jako třeba Slack, Trello a další,
  • dostatek lidí, na které se může spolehnout a vzájemně se mohou zastoupit.

Tyto tipy využijete i při psaní pro jiné obory. Další doporučení si poslechněte v celém díle našeho podcastu:

Listen on Spotify
Listen on Google Podcasts
Listen on Apple Podcasts