Co jsem se o sociálních sítích naučila na minikonferenci Naučmese.cz

Margita Havlíková

90 minut přednášek, skupinové diskuze a jména jako Aki Votrubová, Michelle Losekoot, Karel „Mindless” Novotný a další. Tak vypadala minikonference
o sociálních sítích od Naučmese.cz. Vypravila jsem se na ni a sepsala souhrn toho nejlepšího – dozvíte se praktické tipy a možná také zjistíte, že čas, který investujete do sociálních sítí, můžete využít mnohem lépe.

Uživatelé Instagramu rádi komentují, stačí je rozmluvit

Podle Aki Votrubové Instagram hltají lidé s vizuálním cítěním. A ti jsou navíc náročnější než dřív. Rádi lajkují a diskutují pod příspěvky, podle Aki dokonce až
60× více než na Facebooku. A právě podle míry zapojení fanoušků se pozná úspěšný instagramový profil.

Fanouškům lichotí, když mohou něco změnit nebo ovlivnit. Uspořádejte proto například soutěž o nejlepší název nového produktu nebo anketu. Sdílejte s nimi své úspěchy i přešlapy – vybudujete si jejich důvěru. Podělte se s followery také o to,
co právě děláte – kdo nepostuje do Insta stories, jako by nebyl.

Followeři vám budou přibývat jako houby po dešti, stačí pár základních triků:

  • Postujte přirozené fotky. Vaše publikum nechce nudné obrázky produktů,
    ale to, co se děje za oponou.
  • Nechytejte víc zajíců najednou. Dejte svému Instagramu jasný cíl a držte se ho.
  • Dodržujte jednotnou barevnou linku. Lidský mozek má rád jednotné barvy,
    a když bude váš Instagram celý například do modra, přitáhnete pozornost.

Podívejte se na profil umělce ayellowmark. Jednoduché fotky s jasnou pointou sladěné do žluta. Radost pohledět.

Pravidla firemního blogování

Matouš Vinš napsal bestseller o lowcostovém cestování TRAVELBIBLE, který vzešel ze stejnojmenného blogu.

Na přednášce radil, jak vést úspěšný blog. My jsme se o alfě a omeze blogování rozepsali v článku jak vést firemní blog. Opakování je matka moudrosti, proto
si připomeňte základní pravidla blogování:

  • tvořte kvalitní a unikátní obsah,
  • pište pravidelně,
  • nápady na blog dávkujte,
  • recyklujte úspěšný obsah
  • a promujte články na sociálních sítích.

Tip: Náhledové obrázky na Facebooku oživte titulkem článku přímo v grafice. Příspěvek upoutá větší pozornost.

Náhledová fotka zabere ve feedu hodně místa. Upozorněte proto na článek i v grafice.

Skvělé video natočíte i na mobilu

Taťána Rubášová, absolventka FAMU a vítězka prvního ročníku projektu na podporu profesionální dokumentaristiky My Street Films, prozradila, jak na úspěšné video pro sociální sítě:

  • točte na šířku,
  • střídejte záběry – video nastříhejte,
  • používejte více vrstev – mixujte zvukovou stopu s různými záběry, třeba jako
    v jejím videu,
  • zbytečně video nenatahujte
  • a nezapomeňte na titulky.

Tip: Ideální rozměr videa na Facebooku je 1080×1080 px – zabere totiž víc prostoru než obdélník. Facebook neumožňuje formát nastavit při vkládání, proto video ořízněte v editoru.

Vaše značka se nikdy nezasnoubí ani neporodí

Michelle Losekoot představila řadu užitečných informací a zároveň pobavila. Ostatně, Michelle máme rádi a byli jsme i na jejím školení.

Sociální sítě přirovnává k reálným místům ze života. Facebook k hospodě, Twitter
ke koktejlové party a Instagram k sluníčkovému rande.

Sociální sítě by měly zabavit nebo vyřešit problém. Posty musí mít šťávu. Nudným příspěvkům nikdo nevěnuje pozornost. Řekněte si, čeho chcete příspěvkem docílit. Třeba vás to odradí od sdílení nakouslého odpoledního dortíku v práci.

A věděli jste, že Facebook pod sebe nikdy nedá dvě reklamy? Michelle s nadsázkou vysvětlila: značka se totiž nikdy nezasnoubí ani nebude rodit, proto platforma prokládá příspěvky přátel těmi komerčními.

„Jednou kliknete na miminko a miminka budete mít celý měsíc.” Michelle Losekoot.

Buďte aktivní jen tam, kde to má smysl

Karel „Mindless” Novotný přednášel letos prý jen třikrát, z toho jednou
o brandbuildingu na naší Obsahovce Live #4.

Přednášku na Naučmese vedl v protipólu s ostatními řečníky – opravdu sociální sítě potřebujete? Často jsou firmy na sociálních sítích jen proto, že se bojí tam nebýt,
ale neví, co tam mají dělat
. Nejprve si řekněte, co sociální sítě dají vašim zákazníkům. Jestli neznáte odpověď, nedělejte je.

Karel mluvil také o přešlapech firemních vizitek. Než si s Karlem vyměníte vizitku, zkontrolujte si, že:

  • na vizitce máte jen jedno telefonní číslo – ze dvou čísel volající neví,
    které si vybrat,
  • před e-mailem nestojí slovo „e-mail” a před telefonním číslem
    „tel.”
    nebo „mob.” – každému je to jasné,
  • na kartičce nepřebývá fax, když jste na něj už tři roky nesáhli.

Je po výživné konferenci a my jdeme čerstvě vstřebané know-how aplikovat
na Facebook, Instagram, Twitter a LinkedIn. A kde všude jste aktivní vy?