Čtyři nové tváře Obsahovky a jak se třeba jednou z nich stát, když budete chtít

Martin Brablec

Po jarním nástupu Lucky jsme si ostřejší nábor vyzkoušeli až na konci léta. Rychle jsme nabrali Margitu na marketing, Zuzku na projektové řízení, Alenu na copywriting do Prahy a Martinu jako copy posilu do Brna. Představíme vám je, a při té příležitosti ukážeme, jak to vlastně s hledáním lidí máme.

Zpětně viděno, nástup každé z dam byl hozením do vody s traverzou na noze. Přesto všechny dokázaly vyplavat a ještě se u toho usmívat. Jsou skvělé, protože:

  • Margitu (původně stáž, dnes vede marketing) jsme ještě během pohovoru pozvali na dvoudenní výjezd Obsahovky na Kaprálův mlýn. Mělo to háček - byl hned den nato. A Margita měla zrovna narozeniny. Přesto obratem zrušila program a jela.
  • Zuzku (projektové řízení) jsme chtěli vytížit jen pár dní v týdnu. A pak by se vidělo. Jenže Vojta odjel skoro na měsíc do Vietnamu. Na Zuzku tak během chvilky padlo úplně všechno. Nadechla se, přivezla z Tábora psa, a pustila se do práce.
  • Alena (copywriting v Praze) to měla podobné. Kroužili jsme kolem sebe pár měsíců a oťukávali se. Až jsme si nakonec po pár týdnech mlčení vyměnili dva
    e-maily
    . Alena obratem přijela do Brna a vrhla se do práce pro Obsahovku naplno.
  • Martině (copywriting v Brně) jsme za tu traverzu ještě tahali. Zvítězila ve velmi vyrovnaném výběrku, nastoupila druhý den po finálním pohovorovém kafi a bez řečí kolem se na dva týdny ponořila do ostré, aktuálně rozběhnuté monstrzakázky.

Začít takovým stylem novou práci není snadné. Ale má to i pár výhod. Krom toho, že se v podobných situacích ukazují charaktery, je další vývoj už jen k lepšímu. Prostě si to nejhorší odbydete hned ze startu.

Poprvé jsme se sešli až po opadnutí největšího dovolenkově-pracovního masakru na říjnové měsíční poradě.

Jak takové Human Treasures nacházíme

Máme štěstí, že kdykoliv potřebujeme posílit tým, ty správné lidi k sobě přitáhneme. Buď se nám hlásí sami tak nějak průběžně, nebo dostaneme doporučení. A když první dva kroky selžou, využijeme blog, Facebook a Twitter.

Za poslední rok jsme díky tomu do náboru nalili maximálně tisícovku: a to hlavně za kafe v kavárně a za přitápění postů na Facebooku.

Čím to? Ze zpětné vazby uchazečů víme, že se na zájmu mimo jiné odráží naše otevřenost. Že ukazujeme, jak a na čem pracujeme, kdo u nás pracuje, jak to u nás vypadá, a že se dlouhodobě dělíme o know-how. A že to, jak vypadáme navenek, odpovídá skutečnosti.

No řekněte, není tohle práce snů?!

Jak vznikají inzeráty

Když už pro nalezení nového člověka potřebujeme sepsat inzerát, dáme si extra záležet. Vždycky máme poměrně přesnou představu, koho chceme do firmy přivést. Proto je každý inzerát originál. Kostru mají ale vždycky podobnou:

  1. Něco zajímavého na úvod
    Naposledy jsme hledali Užabytubyla a využili jsme pěknou fotku kanceláří. Onehdy jsme použili Davida Ogilvyho, kterého jsme měli ve staré kanceláři nalepeného na dveřích. Jindy jsme zase hledali Copywritera pro ~nudné~ obory. Pastička na začátku nikdy není samoúčelná, ale má propojení na další obsah inzerátu. Zaujmout je naprosto zásadní.

  2. Pak popíšeme ideálního kandidáta pomocí příkladů
    Tři různí copywriteři ve třech různých firmách nedělají to samé. Proto hned ze startu konkrétně ukazujeme, jaká je naše představa a kdo ji zpravidla naplňuje. Zkrátka aby každý hned věděl, jestli má smysl číst dál. Vyplácí se upřímnost: opravdu existují lidé, které baví celý den sedět u počítače a soustředěně psát o komplikovaných věcech. Jen jim to musíte říct.
  3. Navážeme soupisem toho, co za to
    Pak se sluší ukázat, co můžeme nabídnout. Stejnou, ne-li větší váhu jako materiálno, má prostředí, kolegové a to, co se člověk naučí a kam se posune.
  4. Je jasné, co dál
    Čím přesnější je další postup, tím lépe. Na nějaké domácí úkoly předem už většinou kašleme: chceme s kandidáty rovnocenný vztah, ne se nechávat prosit. A nejvíc stejně řekne už první komunikace…

Když víte, co právě teď váš perfektní kandidát dělá, řekněte to nahlas.

Jak se dostat do Obsahovky, kdybyste snad někdy měli zájem (a my místo)

Tahle část bude ještě z trochu hlubšího zákulisí než obvykle. Ukážeme vám, co hraje roli v rozhodování, jestli místo danému člověku nabídneme, nebo ne.

  • 30 % - předpoklady k dané pozici

Tohle je rutina. Základy prostě musí fungovat vždycky. Očekáváme, že copywriter umí psát, a že projekťák udrží pořádek. Dokázat to jde mnoha způsoby - fasciklem s vydanými články (pár tisíc hodin vypisování se je fakt znát), precizně vedeným diářem nebo třeba doporučením někoho, komu věříme. U copywriterů extra ověřujeme hlad po literatuře.

  • 30 % - první kontakt

Hodně napoví už první e-mail. Pomáhá strukturovat text a pohlídat si, že všechny otázky mají odpovědi, a že v příloze je to, co v ní má být. Není třeba přílišné kreativity.

  • 30 % - osobní nasazení a příběh

Díváme se na kroky navíc. Třeba na šikovně zvolenou poznámku k aktuálnímu článku na našem blogu. Funguje taky to, když nás uchazeč delší čas sleduje, zná nás, a dobře tak ví, jak by mohl pomoci nám, a jak my jemu.

  • 10 % - chemie

Těžkých deset procent. Musíme prostě vědět, že se v těch třech místnostech za pár dní nesežereme.

Když si tentokrát dovolíme ezo závěr, tak to máme s náborem následovně:

  1. Pokud se máme potkat, potkáme se. Přitažlivost funguje skvěle.
  2. Sledujte nás, a když budete mít pocit, že je správný čas, ozvěte se.
  3. Naše inzeráty a nabídky jsou upřímné - proto buďte také.

Těšíme se na viděnou!

Zleva: Alena, Martina, Margita, Zuzka a nejmenší přírůstek – Ester. Foto: Lenka Bukačová

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku