Hledá se: copywriter junior do Brna nebo Prahy

Lucie Preis

V létě jsme našli Kláru. Klára zrovna dokončila školu a chtěla se učit praxí, a tak u nás začala psát. Za prvních pár týdnů si vyzkoušela tvorbu landing page, newsletterů, článků, případovek i postů na sítě. K tomu kouká pod ruce zkušenějším a vzdělává se. A my teď hledáme další Kláru – juniorní posilu, která se ze všeho nejvíc chce hodně a rychle posouvat. Ideálně s nástupem ihned, do Brna nebo Prahy. Přečtěte si, jak můžete vyrůst v jedné z top českých agentur zaměřených na obsahový marketing a třeba zjistíte, že hledáme právě vás.

Jen za letošek se k nám přidala Veronika, Honza, Filip, Amálie, Klára, Lenka, Vojta, Míša a Alvin – a protože dál rosteme, pořád to nestačí. Do konce roku přijmeme další copywritery, ať už ty zkušené, nebo začátečníky.

Koho hledáme

Hledáme juniorní copywritery – začínající tvůrce obsahu, kteří se chtějí hodně učit a sbírat zkušenosti. Aby nám to fungovalo, musíte splňovat 3 základní předpoklady.

  1. Máte profesně našlápnuto. K psaní jste si už stihli přičichnout – ve škole, na blogu nebo třeba na brigádě či při psaní skautské kroniky. Zároveň víte, že psát slohovky a tvořit marketingové texty je rozdíl. A taky víte, že právě copywriting a content marketing je to, co se chcete naučit. K tomu máte cit pro jazyk, ovládáte čárky a znáte rozdíl mezi pomlčkou a spojovníkem.
  2. Chcete se učit a zlepšovat se. Máte zápal a chuť se neustále posouvat. Chcete psát vše od článků po weby a svůj den naplnit tvorbou obsahu pro klienty z nejrůznějších oborů – i těch, o kterých jste možná dosud neslyšeli. Sdílíte s námi přesvědčení, že pravidelná a relevantní zpětná vazba je jedním z nejcennějších nástrojů v rozvoji (nejen) copywritera a feedback od zkušených textařů chcete mít dennodenně na monitoru.
  3. Funguje nám to lidsky. Jinými slovy, je pro vás důležité to, co pro nás – poctivost, férový přístup, otevřenost a snaha se neustále zlepšovat. Nebojíte se říct svůj názor, umíte přijmout pochvalu i kritiku a držíte slovo i deadliny. Nedělá vám problém zorganizovat si čas a fungovat samostatně – máme sice perfektně nastavené procesy, za ruku ale nikoho nevodíme.
Protože jsem v posledním semestru pořád netušila, co ze mě bude, zkusila jsem si zapsat předmět s názvem Copywriting – abych obhlídla možnosti. Učil ho Martin Brablec a kromě cenného know-how nám představil agenturu, kterou založil. V létě jsem se postavila před rozhodnutí: zkusím štěstí v Obsahovce a když mě nevezmou, zůstanu ve škole. Na pohovoru jsem upřímně řekla, že toho o obsahovém marketingu vlastně tolik nevím, ale jsem odhodlaná se učit a posouvat dál. A vyšlo to. Práce v Obsahovce je přesně taková, jak vypadá na webu. Potkala jsem se tady s lidmi, se kterými jsem si okamžitě sedla a celá firemní kultura je postavená na otevřenosti a upřímné zpětné vazbě.
Klára Šalšová, junior copywriterka

Co za to

Dáme vám šanci profesně růst. Získáte know-how v zajímavých oborech i obrovský prostor k načerpání nových zkušeností. Nakouknete také do toho, jak funguje jedna z předních českých agentur zaměřených na tvorbu obsahu. Stanete se součástí týmu zkušených copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu až po školení. Spolupracovat budete také s dalšími specialisty, třeba na vizuální obsah nebo sociální sítě. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat.

Při nástupu jsem ani na chvíli nedostala prostor cítit se jako zbloudilá myš. Hned jsem věděla, kde kdo sedí a kde najdu třeba tiskárnu. A kdybych něco z toho zapomněla, všechny procesy jsou podrobně sepsané na firemní Wiki. Ta v začátcích byla (a pořád je) mojí nejlepší kamarádkou. Hned v prvním týdnu jsem se pustila do práce pro klienty. Začala jsem textací landing page pro startupovou aplikaci na přehledné parkování. V zápětí se připojily magazínové články pro e-shop s vybavením firem. Různorodost klientů a formátů nezná mezí – za tři měsíce jsem už psala o inteligentním pisoáru, kotevních řetězech i chatbotu založeném na umělé inteligenci.
Klára Šalšová, junior copywriterka

Uděláme taky maximum pro to, abychom se vzájemně sžili – máme propracovaný zaškolovací systém, který vás bude provázet první rok.

Svůj pracovní čas budete dělit mezi praktické získávání zkušeností na reálných projektech a vzdělávání se – načtete a nakoukáte důležité materiály, budete se účastnit vzdělávacích kruhů s celým týmem a pravidelně se budete potkávat se svým týmlídrem i profesními mentory. K ruce budete mít buddyho, se kterým můžete konzultovat cokoliv, co se v prvních týdnech objeví.

Po tom, co mi od projektového manažera přistane nové zadání, nastane „fáze čumím“ doprovázená lehkou panikou – vždyť o tom nic nevím, co když to nezvládnu, nemám dost zkušeností… Ale teď už vím, že jednu věc mám: kolegy, kteří na tom kdysi byli úplně stejně. S jakýmkoliv problémem mi poradí týmlídr nebo buddy. Pokud nevím, jak zpracovat téma, poradím se s headcopywriterem projektu. Každý text následně projde důkladnou revizí. A právě zpětná vazba je to, čeho si na Obsahovce nejvíc cením a co mi chybělo jak ve škole, tak na předchozí brigádě. Jak jsem se měla někam posunout, když mi k tomu nikdy nikdo nic neřekl?
Klára Šalšová, junior copywriterka

Věcně nabízíme:

  • práci na plný úvazek s flexibilní pracovní dobou a možností homeoffice,
  • nástupní plat 25–32 000 Kč podle dosavadních zkušeností, možnost získat finanční bonusy a pravidelná revize mzdy podle toho, jak rychle se posouváte,
  • nástup ideálně ihned,
  • místo v kanceláři v Brně nebo v Praze, podle toho, kde se vám sedí líp,
  • pět týdnů dovolené a sick days,
  • propracovaný systém rozvoje i peníze na vzdělávání,
  • otevřené jednání, pravidelná zpětná vazba, férový přístup a silnou (a hodně fajn) firemní kulturu.

Jak tuhle práci získat

Představte se

Pošlete nám svůj životopis a co nejvíc se nám představte – jestli to bude v motivačním dopise nebo třeba krátkém videu, je nám jedno. Zajímá nás, kdo jste a proč chcete tuhle práci.

Ukažte taky, co už máte za sebou. Pošlete nám klidně článek z blogu, ukázku toho, jak přepíšete popisek zboží z oblíbeného e-shopu nebo pár statusů na sociálních sítích, na které jste fakt hrdí.

Potkáme se

Pokud nám bude ladit to, co uvidíme v prvním e-mailu, krátce se potkáme. Čekejte půlhodinový online pohovor, kde vás chceme poznat ještě o kus víc. A chceme, abyste vy poznali nás – takže se na cokoliv doptejte.

Pořád dobrý? Pojďte si to zkusit

Pozveme-li vás do druhého kola, čekejte krátký úkol. Jsme zvědaví, jak si poradíte se zadáním, které by vás u nás běžně potkávalo. Na oplátku nabízíme revizi našimi copywritery, ať víte, jak si stojíte.

Jsme ve finiši

Na závěr vám dáme možnost víc se seznámit s celou firmou. Sladíme si podmínky a pak už můžete začít psát jménem Obsahovky.

I když to nevyjde, čekejte od nás zpětnou vazbu.

Takže co teď?

Prozkoumejte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. Pak už jen pošlete na kariera@obsahova-agentura.cz:

  • všechny podklady, které jsme zmínili o pár řádků výš,
  • a do předmětu e-mailu uveďte místo nástupu a název pozice.

A protože není čas ztrácet čas, ozvěte se do 17. 11. 2021. Právě se ozýváme a potkáváme se s uchazeči, kteří se nám ozvali v prvním termínu. Pokud jste to nestihli a máte o pozici zájem, zkuste štěstí a ozvěte se.

Chcete se dozvědět víc?

Vzali jsme to stručně, pokud vás ale zajímá víc, tady máte možnost.


Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Píšeme texty pro weby, stavíme obsahové projekty, ladíme e-maily, spravujeme sociální sítě nebo třeba natáčíme případové studie. Více o tom, co děláme, najdete na blogu.

Za posledních šest let jsme se z firmy o pár zaměstnancích rozrostli do zaběhnuté agentury o 25 lidech a pobočkách v Brně a v Praze. Za tu dobu jsme nastavili jasná pravidla, vyladili procesy a třeba taky sesbírali několik oborových ocenění.

Jak se u nás pracuje

Nejsme punkový start-up, ani sešněrovaný korporát. Máme strukturu, jasně rozdělené kompetence a v datech panuje pořádek – díky tomu máme čas na smysluplnou práci.

Vedle práce, která má smysl, jsou pro nás hodně vysoko na žebříčku spokojenosti kolegové. Pečujeme o dobré vztahy, umíme si dávat otevřenou zpětnou vazbu a věříme, že společným dialogem zvládneme tak nějak všechno.

Někdo po práci vysedává v kavárně, někdo vyráží na kolo, někdo otevírá knížku – a v práci si o tom nadšeně vyprávíme nebo rovnou naplánujeme společnou akci.

Přečtěte si, čím žijeme a co nás na Obsahovce baví.

Kde budete sedět

Kanceláře máme v Brně i v Praze a je nám jedno, kam si sednete. Připravíme vám místo i vybavení, ať se můžete soustředit na práci.

Brno
Brno

V Brně obýváme velkorysé kanceláře na Jakubském náměstí. Kromě parádních výhledů to odsud máme všude blízko (včetně několika top brněnských gastro podniků, kam rádi vyrážíme na oběd). V Brně máme také plně vybavený ateliér a podcastové studio.

Praha
Praha

Pražská kancelář se pyšní terasou, na které pěstujeme rajčata a kocháme se výhledy na Petřín. Sídlíme na Štěpánské, jen pár kroků od Václaváku.


Co budete dělat

Stanete se součástí obsahového týmu jedné z top českých agentur zaměřených na content. Společně s projektovým týmem budete pracovat pro skvělé klienty, kteří stejně jako my věří v sílu contentu. Klienty máme po celé republice a na projektech pracujeme společně z obou měst.

Zapojíme vás postupně do několika projektů. Protože většina našich klientů působí ve složitých oborech, tak spíš než o kosmetice a módě budete psát o business intelligence, automatizaci toku dokladů nebo třeba o vylévání základové desky. Nemusíte se zrovna pyšnit inženýrským titulem, ale bez chuti k objevování, poznávání a pronikání do neznámých témat se neobejdete.

Jak bude vypadat váš den

Běžný den copywritera je naplněný 6–6,5 hodinami klientské práce. Neznamená to ale, že šest hodin v kuse píšete. Podle typu projektu a aktuálních úkolů tento čas strávíte, vedle samotného psaní, například:

  • nabíráním podkladů pro tvorbu obsahu,
  • zpracováním revizí od kolegů (a časem budete sami revidovat),
  • konzultacemi s kolegy či brainstormingem.

Později a podle nasbíraných zkušeností se dostanete také k:

  • tvorbě strategického plánu obsahu,
  • přípravě na schůzku nebo workshop,
  • online nebo offline schůzce či workshopu s klientem.

Vedle klientské práce se účastníte pravidelných setkání a porad nebo se věnujete vzdělávání. Ať už individuálně nebo třeba účastí na vzdělávacím kruhu, kde načerpáte oborové know-how.

Jak se vaše kariéra může vyvíjet

Ze začátku budou vaše dny naplněné hlavně psaním – začnete jednoduššími formáty a časem se propracujete ke složitějším typům obsahu. Až nastane čas, povedete vlastní projekty a později třeba zastřešíte strategické plánování obsahu i konzultace s klientem.

K práci vás pustíme hned druhý den, jen co si projdete úvodním zaškolením. První rok využijete hlavně k intenzivnímu učení a raketovému růstu. Podle toho, jak rychle se budete posouvat, vám budeme dávat další výzvy.

Po prvním roce z vás bude hotový copywriter. Tím ale možnosti posunu nekončí, právě naopak. Když budete chtít, vyzkoušíte si vedení workshopu, zpracování auditu obsahu nebo si vyberete specializaci (třeba na výzkum, tonalitu nebo weby). Můžete mluvit na konferencích nebo se stát lektorem jednoho z našich školení.

„Za uplynulé tři měsíce jsem si vyzkoušela psaní různých typů formátů – článků, newsletterů, náborových inzerátů, propagačních letáků, rozhovorů nebo případových studií. A od prvního dne k nim dostávám zpětnou vazbu od ostřílených copywriterů. Každá jedna revize mě v psaní posouvá dál. A toho si na Obsahovce cením nejvíc – opravdu mám pocit, že se každý den naučím něco nového. Zpětnou vazbu ostatně dostávám nejen k textům, ale i k celkovému fungování v Obsahovce. Z pohledu nováčka pro mě bylo snadné se v Obsahovce naučit fungovat. Hned první den jsem si prošla školením do nástrojů, které využíváme při každodenní práci. Základem úspěchu je dobrá organizace času a komunikace s projekťáky. Během týdne si můžu práci rozvrhnout, jak zrovna potřebuju. Kromě meetingů nemám jasně vymezený čas, kdy se úkolu musím věnovat. Takže náročnější tasky si nechávám na ráno, kdy jsem nejproduktivnější. Když si s něčím nevím rady, dobrým záchranným bodem je blog, interní Wikipedie a Google Drive. Návody a postupy existují snad na všechno, což v začátcích přijde vhod. A taky se kdykoliv můžu obrátit na mé kolegy, kteří mi vždycky ochotně poradí. Líbí se mi otevřená, uvolněná a přátelská atmosféra, která tu panuje. A ten výhled z okna!”
Amálie Kučerová, copywriter

Můžu pracovat z domu?

Ze začátku preferujeme, když se budeme co nejvíc potkávat v kanceláři. Později si můžete vzít homeoffice podle potřeby, důležité je dodržování termínů a aby vaše nepřítomnost neblokovala další fungování (třeba domluvu schůzky).

Nejraději se potkáváme osobně v kanceláři, skvěle ale fungujeme i na dálku.

S jakými nástroji pracujete?

Fungujeme v cloudu na platformě GSuite. Pro rychlou komunikaci používáme Slack, na organizaci práce Asanu a čas měříme v Togglu.

K ruce máme interní WIKI, kde shromažďujeme veškeré know-how. Právě tenhle “centrální mozek” se v prvních měsících stane jedním z nejklikanějších odkazů ve vašem počítači.

Jak často budu cestovat mezi Brnem a Prahou?

Pokud nastoupíte do pražské pobočky, minimálně jednou měsíčně vás čeká cesta do Brna – očekáváme totiž, že se tady potkáme na společné poradě.

Na jih ale můžete jezdit klidně častěji – máme ubytování, kde můžete přespat a protáhnout si cestu třeba do víkendu. A totéž platí naopak.

Každý měsíc můžete využít služby „komorníka“, který za vás třeba vystojí frontu na poště a ušetří tak čas.

Jaké máte benefity?

Samozřejmostí je vybavení, kafe a čaj v kanceláři a možnost zapůjčení velkého množství oborových knížek a časopisů.

Dostanete také příspěvek na profesní i osobní vzdělávání.

Jednou měsíčně se potkáváme na společném brunchi a pro vás i rodinu nabízíme možnost přespání ve firemních bytech v Brně/Praze.

A po pěti letech máme měsíc placeného volna.

Pro kolik klientů budu psát a můžu si vybrat pro koho?

Copywriter je zapojený do 4–7 projektů, záleží, jaká je náročnost jednotlivých úkolů.

Když sestavujeme klientský tým, zohledňujeme, jak dané téma každého copywritera zajímá, zda s ním má zkušenosti nebo jestli najednou nepíše jen o vývoji softwaru.

S kým budu pracovat?

Součástí obsahového týmu je aktuálně 13 skvělých kolegů, se kterými se budete potkávat napříč projekty. Úzce budete spolupracovat také s projektovými manažery a pravidelně se budete potkávat se svým týmlídrem.

Využiju při práci angličtinu?

Znalost se vám bude hodit při rešerši a někdy i při nastudování podkladů od klienta. Na tvorbu anglického copy máme kolegu, pokud ale chcete (a umíte) psát v angličtině, příležitost se pro to občas najde.

Jazyk si taky můžete pravidelně trénovat na jednom z interních setkání, kde se potkáte s dalšími kolegy, kteří se chtějí procvičit.

Jak se můžu vzdělávat?

Vzdělávání je součástí běžného fungování. V prvním roce se učíte hlavně praxí – dostáváte důkladné revize, koukáte pod ruce zkušeným kolegům a sami si zkoušíte stále nové úkoly. Účastníte se vzdělávacích kruhů, můžete si půjčit knížky nebo využít velké databáze různých školení.

Po prvním půlroce dostanete přidělené hodiny, které můžete měsíčně ke vzdělávání navíc využít.

A hned po zkušebce můžete čerpat budget na nákup školení či vstupů na konference.

V knihovně najdete přes 120 titulů od těch marketingových až po témata byznysu nebo osobního rozvoje. Každý měsíc odebíráme také oborové časopisy.

Co vystudovali současní obsahovkoví copywriteři?

Většina psavců vystudovala žurnalistiku nebo bohemistiku a literaturu. Máme ale i kolegy z mezinárodních vztahů nebo podnikatelských oborů. Na odborném vzdělání nám moc nesejde, důležité je, co umíte a v čem se chcete posouvat.


Je Obsahovka pro vás?

Nebo se podívejte na další volné pozice.

Zpět

Sdílet