Hledá se: copywriter-konzultant se základnou v Brně nebo v Praze

Lucie Čačalová

Píšeme o složitých oborech nebo pro náročné klienty. Vymýšlíme velké obsahové projekty, prezentujeme ve firmách i na konferencích. Práce je ale pořád víc, a proto hledáme do Brna nebo Prahy posilu, která mění složitá témata do srozumitelného a čtivého textu, libuje si ve strategickém pohledu na obsah a nebojí se o svých nápadech diskutovat. Pokud za sebou máte nějakou tu praxi, a přitom vás pořád nejvíc ze všeho baví psaní a práce s obsahem, možná hledáme právě vás.

Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Píšeme texty pro weby, ladíme e-maily, spravujeme sociální sítě nebo třeba natáčíme případové studie. Více o nás najdete na blogu.

Jak se u nás pracuje, popisujeme na této stránce a snad to vykukuje i z Instagramu. Za posledních pět let jsme se ze spolku o pár lidech rozrostli do zaběhnuté agentury o 25 hlavách a pobočkách v Brně a v Praze. Za tu dobu jsme nastavili jasná pravidla, vyladili procesy a třeba taky sesbírali několik oborových ocenění.

Koho hledáme

Hledáme kolegu, který si rozumí s copywritingem a content marketingem, rád o oboru diskutuje a taky se pouští do nových výzev. Někdy totiž budete psát o business intelligence, automatizaci toku dokladů nebo třeba zabezpečení webu. Někdy vymyslíte strategii tvorby obsahu, kterou odprezentujete klientovi. Někdy povedete vzdělávací kruh, kde budete mentorovat méně zkušené kolegy.

Takže hledáme:

  • Copywritera se strategickým myšlením. Někoho, kdo se ponoří do komplexního (a mnohdy i abstraktního) tématu a neskončí dřív, než ho srozumitelně vysvětlí.
  • Člověka s rozhledem v obsahovém marketingu, který se nezalekne psaní whitepaperu, webu či případovky a zpracuje je poctivě a s citem pro detail.
  • Kolegu, který už má něco málo za sebou a stojí si za svou prací. Nezáleží nám ale na tom, kolik let praxe máte v životopise. Důležité je, kolik toho už umíte a jak k práci přistupujete.

Co se týče vlastností a předpokladů, mnohokrát jsme si ověřili, že to nejde bez:

  • schopnosti soustředěně psát a tvořit, mnoho hodin denně, mnoho dní za sebou – prostě se to musí poctivě vysedět,
  • ale také schopnosti mluvit – před klienty na prezentacích, s klienty na schůzkách, o klientech v rámci týmu,
  • otevřené hlavy, poctivosti, pozitivního přístupu a touhy neustále se posouvat.


Nezáleží nám na tom, zda preferujete místo v naší nové brněnské základně s výhledem na Jakubák, nebo židli v pražském kanclu s terasou kousek od Václaváku. Klienty máme po celé republice, na projektech pracujeme společně z obou měst, často se navštěvujeme a dennodenně jsme ve spojení.

Představte si, že vám na stole přistane úkol přepsat web firmy, která se živí digitalizací dokumentů na ministerstvech. K tomu máte po ruce projekťáka a telefonní číslo na marketingového ředitele klienta. Termín schůzky nebo workshopu sice domluví projekťák, ale pak je na vás, abyste zjistili všechny potřebné informace k textování. Musíte pochopit, co firma dělá, jak jejich řešení funguje, kdo jsou zákazníci a s čím jim řešení pomáhá. Je to piplačka, marketér si často myslí něco jiného než obchodník nebo člověk ze zákaznické péče. Vy si to musíte celé pospojovat v hlavě – a vystřihnout text, který se dobře čte a pochopí ho i vaše sestřenice, nebo odprezentovat zastřešující strategii, která posadí na zadek ředitele, obchoďáka i toho člověka ze servisu. A teď si místo spojení „web firmy, která dělá digitalizaci dokumentů” dosaďte třeba: případová studie o datové monetizaci, e-book o evidenci tržeb, článek o propojení elektronické neschopenky se mzdovým systémem, whitepaper na téma migrace firemního IT do cloudu nebo web o softwaru, který usnadňuje monitoring médií. Na první pohled to nejsou úplně sexy témata. Ale zdání klame. Když se do toho ponoříte, pochopíte, oč běží, a napíšete text, který má hlavu a patu, budete mít zatraceně dobrý pocit. Aspoň u mě to tak funguje.
Ondřej Pokorný, copywriter

Co za to

Dáme vám šanci dál profesně růst. Získáte know-how v zajímavých oborech i obrovský prostor k načerpání nových zkušeností – k ruce budete mít skupinu velmi chytrých copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu až po školení. K tomu třeba specialisty na sociální sítě a data nebo vizuální tým. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat.

A teď věcně:

  • práci na plný úvazek,
  • místo v kanceláři v Brně nebo v Praze – podle toho, kde se vám sedí líp,
  • propracovaný systém vzdělávání, rozvojový plán i pravidelné schůzky nad vaší pozicí,
  • otevřené jednání, pravidelnou zpětnou vazbu, férový přístup a silnou (a hodně fajn) firemní kulturu,
  • intenzivní zaškolovací proces,
  • nejsme korporát, ale pár benefitů už taky máme – pět týdnů dovolené, peníze na vzdělávání i relax, sick days, účast na konferencích a společných aktivitách nebo třeba taky péči firemního komorníka.

Jak získat tuhle práci

Je to jednoduché. První dva filtry jsou na naší straně, u třetího se karta obrací:

  • Musíme si být jisti, že to u vás funguje řemeslně. Tudíž potřebujeme vidět ukázky dosavadní práce, poznat, co máte za sebou, a zjistit, jak se v oboru orientujete. Když je tohle ok, tak přichází bod dva.
  • Musíme si být jisti, že nám to bude fungovat lidsky. Tady už jde spíš o chemii, sdílení společných hodnot a vzájemnou kompatibilitu. Potkáme se, a když je to pořád dobré, přichází na řadu to nejdůležitější.
  • Musíme si být jisti, že máme co nabídnout i my vám. Že vás to tady bude bavit. Že vás budeme rozvíjet. Že nás nebudete chtít po týdnu utlouct klávesnicí. Jasně, předem to 100% odhadnout nejde, ale ukážeme vám ze sebe maximum.

Takže co teď?

Prolezte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. Pak už jen pošlete na cacalova@obsahova-agentura.cz:

  • svůj životopis,
  • motivační dopis
  • a místo nástupu.

Pak začínáme bodem jedna. A když si to sedne, na pohovoru zvládneme zbývající dva.

Už teď se těšíme!

Zpět

Sdílet