Hledá se: copywriter, který žije obsahem pro sociální sítě. Zn. Brno nebo Praha

Lucie Preis

Hledáme posilu, kterou nejvíc ze všeho baví tvořit obsah na sociální sítě, komunikovat s fanoušky a taky psát. Nezáleží, jestli rozšíříte náš tým v Brně nebo v Praze. Důležité je, že žijete tím, co se na sítích děje a baví vás přemýšlet, jak Facebook, LinkedIn nebo třeba Twitter využít ve prospěch klienta. Pokud se chcete posouvat v jedné z top českých agentur zaměřených na obsahový marketing, možná hledáme právě vás.

Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Tvoříme smysluplný obsah, který dlouhodobě funguje – vysvětluje, vzdělává, baví. Místo reklam píšeme návody na nejvyhledávanější témata nebo natáčíme rozhovory. Místo kampaní vymýšlíme obsahové strategie.

Naše dny vypadají tak, že píšeme texty pro weby, stavíme obsahového projekty, ladíme e-maily, tvoříme obsah pro sociální sítě, natáčíme případové studie i podcasty nebo sázíme e-booky. Přednášíme na konferencích, lektorujeme školení nebo jinak vedeme ostatní k obsahu. O všem taky píšeme na blogu.

Za posledních šest let jsme se z firmy o pár zaměstnancích rozrostli do zaběhnuté agentury o 20+ lidech a pobočkách v Brně a v Praze. Za tu dobu jsme nastavili jasná pravidla, vyladili procesy a třeba taky sesbírali několik oborových ocenění.

Jen od letošního jara se k nám přidala už Amálie, Paula, Klára, Lenka, Vojta a Míša – a protože dál rosteme, pořád to nestačí.

Koho hledáme

Přijmeme kolegu, kterého baví sociální sítě a rozumí si s copywritingem. Někoho, kdo se naladí na potřeby klienta a bude hledat cesty, jak sociální sítě využít v jeho prospěch. Posilu, které vyhovuje přepínat mezi strategickým přemýšlením, tvorbou obsahu a komunikací s fanoušky, klientem a kolegy.

Myslíme si, že tahle volná židle vám bude nejlépe pasovat, pokud:

  • Sledujete trendy na sociálních sítí (a hrozně vás to baví). Zároveň víte, že ne všechny je třeba slepě následovat a důležitější je celková strategie. Umíte vybalancovat kreativitu a užitečnost.
  • Rádi píšete. Ideálně za sebou máte pár zkušeností, o obor se zajímáte a chcete, aby copy bylo součástí vašeho pracovního dne.
  • Jste komunikativní, nebojíte se převzít zodpovědnost a rychle se učíte. Fungujete samostatně a umíte si perfektně organizovat čas.
  • Máte touhu se neustále posouvat a zkoušet nové věci. Důležitá je pro vás poctivost a pozitivní přístup.

Jak si tuhle pozici představujeme a co budete dělat

Hledáme kolegu, který se stane součástí obsahového týmu a bude úzce spolupracovat s copywritery, grafiky, foto/video/audio specialistou, projektovými manažery i externí agenturou či freelancery.

Zapojíme vás do projektů, kde se mimo jiné staráme i o obsah na sociální sítě. Běžný den je u nás naplněný 6–6,5 hodinami klientské práce a vy svůj úvazek rozdělíte mezi tvorbu obsahu na sítě a copywriting. V praxi to bude vypadat asi takto:

Část 1: Sociální sítě

Především se postaráte o tvorbu obsahu na sociální sítě. Ve spolupráci s vedoucím projektu promyslíte strategii a připravíte publikační plán. Pravidelně pak budete tvořit jednotlivé příspěvky ve spolupráci s grafikem či foto/video/audio specialistou. V některých projektech zajistíte community management, jinde budete úzce spolupracovat s výkonnostní agenturou. Od vás tudíž neočekáváme, že budete umět spravovat reklamní rozpočty nebo tvořit a vyhodnocovat reklamy.

Část 2: Copywriting

Budete také psát – články, newslettery, weby, případovky a spousty dalšího. Připravíte si rešerši tématu nebo si zavoláte se zákazníkem klienta. Věnovat se budete také zpracování revizí od kolegů a časem budete sami revidovat.

Zatímco v copywritingu budete mít k dispozici tým velmi zkušených kolegů, od kterých se můžete učit, ve správě sociálních sítí budete hlavním mozkem vy. Proto potřebujeme, abyste přicházeli s novými nápady, hledali příležitosti nebo se nebáli zastřešit realizaci části projektu, která se bude sociálních sítí týkat.

Nepůjde to také bez skvělé komunikace, organizačních dovedností a schopnosti držet slovo. Vždycky ale platí, že se máte koho zeptat.

Takže v kostce:

  • sledujete svět sociálních sítích, baví vás to a chcete se v této oblasti rozvíjet – ideálně jste se už starali o firemní (školní, zájmové) profily na Facebooku, Twitteru, Instagramu i LinkedInu a rutinně se pohybujete v rozhraní každé z platforem,
  • máte zkušenost s psaním a základy content marketingu – napsali jste už pár článků a víte, co je to klíčovka nebo tone of voice,
  • umíte si zorganizovat práci a komunikace online i offline je pro vás něco jako dýchání,
  • co slíbíte, to dodržíte, a nebojíte se převzít zodpovědnost stejně jako si říct o pomoc,
  • nejedete na sebe, ale chcete spolupracovat – s grafikem, fotografem nebo třeba další agenturou.
  • jakákoliv další zkušenost z marketingu – ať už na straně klienta, z agentury nebo nezisku,
  • základní (klidně i teoretická) orientace v možnostech reklamy na sociálních sítích,
  • kreativita a schopnost srozumitelně předat svoji vizi ostatním,
  • cit pro vizuálno, když je potřeba zachytit třeba momentku z firemní akce.

Protože většina našich klientů působí ve složitých oborech, tak spíš než o kosmetice a módě budete tvořit obsah o business intelligence, automatizaci toku dokladů nebo třeba o stavbě základové desky. Nemusíte se zrovna pyšnit dvěma inženýrskými tituly a pětiletou praxí v IT, ale bez chuti k objevování, poznávání a pronikání do neznámých témat se neobejdete.

Vedle klientské práce se účastníte pravidelných setkání a porad nebo se věnujete vzdělávání. Ať už individuálně nebo třeba účastí na vzdělávacím kruhu, kde načerpáte oborové know-how.

Když budete chtít, vyzkoušíte si vedení workshopu nebo můžete mluvit na konferencích či se stát lektorem jednoho z našich školení.

Prostě a jednoduše, dáme vám šanci dál profesně růst. Získáte know-how v zajímavých oborech i obrovský prostor k načerpání nových zkušeností.

A taky uděláme maximum pro to, abychom se vzájemně sžili – máme propracovaný zaškolovací proces a po půlročním nastaveném vzdělávání a nasávání obsahovkového DNA si směr svého rozvoje a vzdělávání nastavujete sami. Po celou dobu máte navíc k ruce svého týmlídra, se kterým vše konzultujete.

Jak se u nás pracuje

Stanete se členem obsahového týmu jedné z top českých agentur zaměřených na content. Pracovat budete s týmem špičkových copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu až po školení, k tomu také se specialisty na grafiku i foto/video/audio. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat. Díky neustálé spolupráci máte jistotu přísunu podnětů pro profesní i osobní rozvoj.

„Do Obsahovky jsem nastoupil v půlce ledna a kvůli pandemické situaci pracoval od začátku na dálku. Osobní kontakt sice nic nenahradí, ale zvládl jsem to dobře díky ochotě kolegů, kteří mi vždycky poradili na Slacku nebo přes videohovor, aniž bych čekal půl dne. Výborné je, že od prvního dne dostávám pravidelnou zpětnou vazbu na svoje texty. Hodně mi také pomáhá, že Obsahovka má detailní návody na blogu a rozsáhlou interní wikipedii. Najdu tam všechno od komunikačních manuálů k jednotlivým klientům až po tipy, jak napsat chytlavý titulek nebo třeba tiskovou zprávu.”
Jan Macal, copywriter

Společně s projektovým týmem budete pracovat pro skvělé klienty, kteří stejně jako my věří v sílu contentu. Klienty máme po celé republice a na projektech pracujeme společně z obou měst. Obsadit proto můžete buď místo v naší nové brněnské základně s výhledem na Jakubák nebo židli v pražském kanclu s terasou kousek od Václaváku.

Brno
Brno

V Brně obýváme velkorysé kanceláře v budově bývalé České televize. Vedle parádních výhledů to máme všude blízko (včetně několika top brněnských gastro podniků).

Praha
Praha

Pražská kancelář se pyšní terasou, kde pěstujeme rajčata a kocháme se výhledy na Petřín. Sídlíme na Štěpánské, takže jen pár kroků od Václaváku.

Nejsme punkový start-up, ani sešněrovaný korporát. Máme strukturu, jasně rozdělené kompetence a v datech panuje pořádek – díky tomu máme čas na smysluplnou práci.

Vedle práce, která má smysl, jsou pro nás hodně vysoko na žebříčku spokojenosti kolegové. Pečujeme o dobré vztahy, umíme si dávat otevřenou zpětnou vazbu a věříme, že společným dialogem zvládneme tak nějak všechno. Někdo po práci vysedává v kavárně, někdo vyráží na kolo, někdo otevírá knížku – a v práci si o tom nadšeně vyprávíme nebo rovnou naplánujeme společnou akci.

Přečtěte si, čím žijeme a co nás na Obsahovce baví.

Co za to

Pokud jste dočetli až sem, máte dobrou představu o tom, jak to u nás chodí.

A teď věcně. Nabízíme:

  • nástup klidně ihned, ale na ideálního kolegu si rádi počkáme,
  • práci na plný úvazek s flexibilní pracovní dobou,
  • možnost pravidelného homeoffice,
  • vybavené místo v designových kancelářích v Brně nebo v Praze, podle toho, kde se vám sedí líp,
  • pět týdnů dovolené a sick days,
  • propracovaný systém rozvoje, peníze na profesní i osobní vzdělávání, firemní knihovnu a po pěti letech ve firmě měsíc placeného volna.

Navíc je u nás samozřejmostí otevřené jednání, pravidelná zpětná vazba a férový přístup.

Jak získat tuhle práci

Je to jednoduché. První dva filtry jsou na naší straně, u třetího se karta obrací:

  1. Musíme si být jisti, že to u vás funguje řemeslně. Tudíž potřebujeme vidět ukázky dosavadní práce, poznat, co máte za sebou, a zjistit, jak se orientujete. Když je tohle ok, tak přichází bod dva.
  2. Musíme si být jisti, že nám to bude fungovat lidsky. Tady už jde spíš o chemii, sdílení společných hodnot a vzájemnou kompatibilitu. Když na nás dýchne už při otevření e-mailu, potkáme se na pohovoru. A když je to pořád dobré, přichází na řadu to nejdůležitější.
  3. Musíme si být jisti, že máme co nabídnout i my vám. Že vás to tady bude bavit. Že vás budeme rozvíjet. Že nás nebudete chtít po týdnu utlouct klávesnicí. Jasně, předem to 100% odhadnout nejde, ale ukážeme vám ze sebe maximum.

Když si po prvním setkání máme vzájemně pořád co říct, potkáme se znovu – požádáme vás o vypracování úkolu a na schůzce vás seznámíme s větší částí týmu.

Takže co teď?

Projděte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. A pak se ozvěte. Nejpozději do 10. 10. 2021.

Na kariera@obsahova-agentura.cz pošlete:

  • svůj životopis,
  • motivační dopis,
  • ukázky práce – zajímá nás, co jste kdy napsali a vytvořili na sítích,
  • a místo nástupu.

Do předmětu uveďte, o jakou pozici máte zájem (máme jich totiž zrovna otevřených hned několik). Pak začínáme bodem jedna. A když si to sedne, na pohovoru zvládneme zbývající dva. Už teď se těšíme!

  • Rosteme, a proto hledáme nové kolegy. Pokud chcete hodně psát, mohla by se vám líbit tahle pozice.

P.S. Údaje, které nám poskytnete v průběhu výběrového řízení, můžeme přímo ze zákona zpracovávat do té doby, než vybereme nejvhodnějšího kandidáta na vypsanou pozici. Poté vaše osobní údaje smažeme nebo vás požádáme o souhlas s jejich uchováním, abychom vás mohli v budoucnu oslovit s další nabídkou. Podrobně a právničtinou se o zpracování osobních údajů ve výběrovém řízení dozvíte tady.

Zpět

Sdílet