Hledá se: copywriter odkudkoliv

Lucie Preis

Hledáme kolegu, který s námi bude psát o složitých oborech a tvořit obsah pro náročné klienty. Z Brna, Prahy a klidně taky z Deštného v Orlických horách. Až to bude bezpečné, občas se určitě potkáme i naživo, nevadí nám ale, když v kanclu nebudete sedět 5 dní v týdnu. Pokud vám nevadí občasné dojíždění, máte za sebou nějakou tu praxi a nejvíc ze všeho vás pořád baví psaní a práce s obsahem, možná hledáme právě vás.

Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Píšeme texty pro weby, stavíme obsahového projekty, ladíme e-maily, spravujeme sociální sítě nebo třeba natáčíme případové studie. Více o nás najdete na blogu.

Jak se u nás pracuje, popisujeme na této stránce a snad to vykukuje i z Instagramu. Za posledních pět let jsme se ze spolku o pár lidech rozrostli do zaběhnuté agentury o 20 hlavách a pobočkách v Brně a v Praze. Za tu dobu jsme nastavili jasná pravidla, vyladili procesy a třeba taky sesbírali několik oborových ocenění.

„Pokud si marketingovou agenturu představujete jako sdružení extrovertních kreativců, v Obsahovce vám tohle klišé rychle a rádi zboříme. Když zrovna nepracujeme z home office a píšeme v kancelářích, uslyšíte hlavně ticho. A ťukání do klávesnice. Prostě hluboká práce, občas protnutá brainstormingem, schůzkou nebo zapálenou diskuzí v kuchyňce. Hýčkáme si v sobě introverty i extroverty, někdo víc projevuje tu, někdo onu část. Ostatně pozice copywritera-konzultanta vyžaduje obojí: kreativní nadšence i realisty, kteří se k preciznímu textu poctivě propíšou.“
Lucie Preis, Copy & content team leader

A nejspíš jsme stejně jako vy strávili většinu posledního roku na home office. I přesto, že videokonference společný čas v kanceláři na brněnském Jakubáku či v mezonetu u Václaváku nikdy nenahradí, potvrdili jsme si, že i takhle můžeme dobře fungovat.

„Do Obsahovky jsem nastoupil v půlce ledna a kvůli pandemické situaci pracoval od začátku na dálku. Osobní kontakt sice nic nenahradí, ale zvládám to dobře díky ochotě kolegů, kteří mi vždycky poradí na Slacku nebo přes videohovor, aniž bych čekal půl dne. Od prvního dne dostávám pravidelnou zpětnou vazbu na svoje texty, což vnímám jako jednu z největších výhod práce v Obsahovce.“
Jan Macal, copywriter

Koho hledáme

Hledáme copywritera, který si rozumí i s content marketingem, nebojí se o oboru diskutovat a taky se pouštět do nových výzev.

Někdy totiž budete psát o business intelligence, automatizaci toku dokladů nebo třeba o stavbě základové desky. Někdy vymyslíte strategii tvorby obsahu, kterou odprezentujete klientovi. Někdy zorganizujete vzdělávací kruh, kde povedete diskuzi o oborovém know-how.

Takže hledáme:

  • Copywritera se strategickým myšlením. Někoho, kdo se ponoří do komplexního (a mnohdy i abstraktního) tématu a neskončí dřív, než ho srozumitelně vysvětlí.
  • Člověka s rozhledem v obsahovém marketingu, který se nezalekne psaní whitepaperu, webu či případovky a zpracuje je poctivě a s citem pro detail.
  • Kolegu, který už má něco málo za sebou a stojí si za svou prací. Nezáleží nám ale na tom, kolik let praxe máte v životopise. Důležité je, kolik toho už umíte a jak k práci přistupujete.

Co se týče vlastností a předpokladů, mnohokrát jsme si ověřili, že to nejde bez:

  • schopnosti soustředěně psát a tvořit, mnoho hodin denně, mnoho dní za sebou – prostě se to musí poctivě vysedět,
  • ale také schopnosti mluvit – před klienty na prezentacích, s klienty na schůzkách, o klientech v rámci týmu,
  • otevřené hlavy, poctivosti, pozitivního přístupu a touhy neustále se posouvat.

Spolupráci budeme pravděpodobně startovat na dálku, proto je pro nás důležité i to, jak si umíte zorganizovat čas a práci. Hledáme kolegu, na kterého je spoleh, umí fungovat samostatně a nezalekne se vzdáleného nalodění do nového týmu.

Až to půjde, nezáleží nám na tom, jestli obsadíte místo v naší nové základně s výhledem na Jakubák nebo židli v pražském kanclu s terasou kousek od Václaváku. Ze začátku se chceme vídat častěji a později nevadí, když přijedete jen občas. Klienty máme po celé republice, na projektech pracujeme společně z obou měst a tak nějak tušíme, že videokonference se stanou novou normou i v době post-covidové.

„Představte si, že vám na stole přistane úkol přepsat web firmy, která se živí digitalizací dokumentů na ministerstvech. K tomu máte po ruce projekťáka a telefonní číslo na marketingového ředitele klienta. Termín schůzky nebo workshopu sice domluví projekťák, ale pak je na vás, abyste zjistili všechny potřebné informace k textování. Musíte pochopit, co firma dělá, jak jejich řešení funguje, kdo jsou zákazníci a s čím jim řešení pomáhá. Je to piplačka, marketér si často myslí něco jiného než obchodník nebo člověk ze zákaznické péče. Vy si to musíte celé pospojovat v hlavě – a vystřihnout text, který se dobře čte a pochopí ho i vaše sestřenice. Nebo odprezentovat zastřešující strategii, která posadí na zadek ředitele, obchoďáka i toho člověka ze servisu. A teď si místo spojení ‚web firmy, která dělá digitalizaci dokumentů‘ dosaďte třeba: případová studie o datové monetizaci, e-book o evidenci tržeb, článek o propojení elektronické neschopenky se mzdovým systémem, whitepaper na téma migrace firemního IT do cloudu nebo web o softwaru, který usnadňuje monitoring médií. Na první pohled to nejsou úplně sexy témata. Ale zdání klame. Když se do toho ponoříte, pochopíte, oč běží, a napíšete text, který má hlavu a patu, budete mít zatraceně dobrý pocit. Aspoň u mě to tak funguje.“
Ondřej Pokorný, copywriter

Co za to

Dáme vám šanci dál profesně růst. Získáte know-how v zajímavých oborech i obrovský prostor k načerpání nových zkušeností – k ruce budete mít tým velmi chytrých copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu až po školení a k tomu třeba specialistku na sociální sítě nebo vizuální tým. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat.

Uděláme tak maximum pro to, abychom se vzájemně sžili – máme propracovaný zaškolovací proces, který jsme za poslední on-line rok ještě víc vyladili.

A teď věcně:

  • práci na plný úvazek,
  • spolupráci na dálku odkudkoliv z Česka + místo v kanceláři v Brně nebo v Praze, podle toho, kde se vám sedí líp,
  • pět týdnů dovolené a sick days,
  • propracovaný systém rozvoje a vzdělávání i pravidelné schůzky k vaší pozici,
  • otevřené jednání, pravidelná zpětná vazba, férový přístup a silnou (a hodně fajn) firemní kulturu.

Jak získat tuhle práci

Je to jednoduché. První dva filtry jsou na naší straně, u třetího se karta obrací:

  1. Musíme si být jisti, že to u vás funguje řemeslně. Tudíž potřebujeme vidět ukázky dosavadní práce, poznat, co máte za sebou, a zjistit, jak se orientujete. Když je tohle ok, tak přichází bod dva.
  2. Musíme si být jisti, že nám to bude fungovat lidsky. Tady už jde spíš o chemii, sdílení společných hodnot a vzájemnou kompatibilitu. Potkáme se on-line a když je to pořád dobré, přichází na řadu to nejdůležitější.
  3. Musíme si být jisti, že máme co nabídnout i my vám. Že vás to tady bude bavit. Že vás budeme rozvíjet. Že nás nebudete chtít po týdnu utlouct klávesnicí. Jasně, předem to 100% odhadnout nejde, ale ukážeme vám ze sebe maximum.

Takže co teď?

Prolezte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. Pak už jen pošlete na obsahovka@obsahova-agentura.cz:

  • svůj životopis,
  • motivační dopis
  • a ukázky práce.

Pak začínáme bodem jedna. A když si to sedne, na pohovoru zvládneme zbývající dva.

Už teď se těšíme!

Zpět

Sdílet