Hledá se: copywriter se základnou v Brně nebo v Praze

Lucie Preis

Píšeme o složitých oborech nebo pro náročné klienty. Vymýšlíme velké obsahové projekty, prezentujeme ve firmách i na konferencích. Práce je ale pořád víc a proto hledáme do Brna nebo Prahy posilu, která mění složitá témata do srozumitelného a čtivého textu, libuje si ve strategickém pohledu na obsah a nebojí se o svých nápadech diskutovat. Pokud za sebou máte nějakou tu praxi, a přitom vás pořád nejvíc ze všeho baví psaní a práce s obsahem, možná hledáme právě vás.

Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Píšeme texty pro weby, stavíme obsahového projekty, ladíme e-maily, spravujeme sociální sítě nebo třeba natáčíme případové studie. Více o nás najdete na blogu.

Jak se u nás pracuje, popisujeme na této stránce a snad to vykukuje i z Instagramu. Za posledních pět let jsme se ze spolku o pár lidech rozrostli do zaběhnuté agentury o 20 hlavách a pobočkách v Brně a v Praze. Za tu dobu jsme nastavili jasná pravidla, vyladili procesy a třeba taky sesbírali několik oborových ocenění. A protože rosteme, hledáme další posily.

Koho hledáme

Hledáme kolegu, který si rozumí s copywritingem a content marketingem, nebojí se o oboru diskutovat a taky se pouštět do nových výzev.

Někdy totiž budete psát o business intelligence, automatizaci toku dokladů nebo třeba o stavbě základové desky. Někdy vymyslíte strategii tvorby obsahu, kterou odprezentujete klientovi. Někdy zorganizujete vzdělávací kruh, kde povedete diskuzi o oborovém know-how.

Takže hledáme:

  • Copywritera se strategickým myšlením. Někoho, kdo se ponoří do komplexního (a mnohdy i abstraktního) tématu a neskončí dřív, než ho srozumitelně vysvětlí.
  • Člověka s rozhledem v obsahovém marketingu, který se nezalekne psaní whitepaperu, webu či případovky a zpracuje je poctivě a s citem pro detail.
  • Kolegu, který už má něco málo za sebou a stojí si za svou prací. Nezáleží nám ale na tom, kolik let praxe máte v životopise. Důležité, kolik toho už umíte a jak k práci přistupujete.

Co se týče vlastností a předpokladů, mnohokrát jsme si ověřili, že to nejde bez:

  • schopnosti soustředěně psát a tvořit (standard je u nás 6–6,5 hodiny klientské práce denně),
  • ale také schopnosti mluvit – před klienty na prezentacích, s klienty na schůzkách, o klientech v rámci týmu,
  • otevřené hlavy, poctivosti, pozitivního přístupu a touhy neustále se posouvat.

Nezáleží nám na tom, jestli obsadíte místo v naší nové brněnské základně s výhledem na Jakubák nebo židli v pražském kanclu s terasou kousek od Václaváku. Klienty máme po celé republice, na projektech pracujeme společně z obou měst a tak nějak tušíme, že videokonference se stanou novou normou i v době post-covidové.

Co budete dělat

Běžný den copywritera je naplněný 6–6,5 hodinami klientské práce. Neznamená to ale, že šest hodin v kuse píšete. Podle typu projektu a aktuálních úkolů tento čas strávíte, vedle samotného psaní, například:

  • nabíráním podkladů pro tvorbu obsahu,
  • zpracováním revizí od kolegů (a časem budete sami revidovat),
  • tvorbou strategického plánu obsahu,
  • konzultací s kolegy či brainstormingem,
  • přípravou na schůzku nebo workshop,
  • online nebo offline schůzkou či workshopem s klientem (které časem sami povedete).

Vedle klientské práce se účastníte pravidelných rituálů a porad nebo se věnujete vzdělávání.

„Představte si, že vám na stole přistane úkol přepsat web firmy, která se živí digitalizací dokumentů na ministerstvech. K tomu máte po ruce projekťáka a telefonní číslo na marketingového ředitele klienta. Termín schůzky nebo workshopu sice domluví projekťák, ale pak je na vás, abyste zjistili všechny potřebné informace k textování. Musíte pochopit, co firma dělá, jak jejich řešení funguje, kdo jsou zákazníci a s čím jim řešení pomáhá. Je to piplačka, marketér si často myslí něco jiného než obchodník nebo člověk ze zákaznické péče. Vy si to musíte celé pospojovat v hlavě – a vystřihnout text, který se dobře čte a pochopí ho i vaše sestřenice. Nebo odprezentovat zastřešující strategii, která posadí na zadek ředitele, obchoďáka i toho člověka ze servisu. A teď si místo spojení ‚web firmy, která dělá digitalizaci dokumentů‘ dosaďte třeba: případová studie o datové monetizaci, e-book o evidenci tržeb, článek o propojení elektronické neschopenky se mzdovým systémem, whitepaper na téma migrace firemního IT do cloudu nebo web o softwaru, který usnadňuje monitoring médií. Na první pohled to nejsou úplně sexy témata. Ale zdání klame. Když se do toho ponoříte, pochopíte, oč běží, a napíšete text, který má hlavu a patu, budete mít zatraceně dobrý pocit. Aspoň u mě to tak funguje.“
Ondřej Pokorný, copywriting & konzultace

Co za to

Dáme vám šanci dál profesně růst. Získáte know-how v zajímavých oborech i obrovský prostor k načerpání nových zkušeností – k ruce budete mít tým velmi chytrých copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu až po školení a k tomu třeba specialistku na sociální sítě nebo vizuální tým. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat.

Uděláme tak maximum pro to, abychom se vzájemně sžili – máme propracovaný zaškolovací proces, který jsme za poslední on-line rok ještě víc vyladili.

A teď věcně:

  • práci na plný úvazek s flexibilní pracovní dobou,
  • nástup klidně ihned,
  • místo v kanceláři v Brně nebo v Praze, podle toho, kde se vám sedí líp,
  • pět týdnů dovolené a sick days,
  • propracovaný systém rozvoje i peníze na vzdělávání,
  • otevřené jednání, pravidelná zpětná vazba, férový přístup a silnou (a hodně fajn) firemní kulturu.

Jak získat tuhle práci

Je to jednoduché. První dva filtry jsou na naší straně, u třetího se karta obrací:

  1. Musíme si být jisti, že to u vás funguje řemeslně. Tudíž potřebujeme vidět ukázky dosavadní práce, poznat, co máte za sebou, a zjistit, jak se orientujete. Když je tohle ok, tak přichází bod dva.
  2. Musíme si být jisti, že nám to bude fungovat lidsky. Tady už jde spíš o chemii, sdílení společných hodnot a vzájemnou kompatibilitu. Potkáme se on-line a když je to pořád dobré, přichází na řadu to nejdůležitější.
  3. Musíme si být jisti, že máme co nabídnout i my vám. Že vás to tady bude bavit. Že vás budeme rozvíjet. Že nás nebudete chtít po týdnu utlouct klávesnicí. Jasně, předem to 100% odhadnout nejde, ale ukážeme vám ze sebe maximum.

Takže co teď?

Prolezte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. Pak už jen pošlete na kariera@obsahova-agentura.cz:

  • svůj životopis,
  • motivační dopis,
  • ukázky práce
  • a místo nástupu.

Do předmětu e-mailu uveďte název pozice. Pak začínáme bodem jedna. A když si to sedne, na pohovoru zvládneme zbývající dva.

Už teď se těšíme!

P.S. Hledáme také copy-talent, který bude růst hned vedle zakladatele Obsahovky, Martina. Volné místo v brněnské kanceláři máme také pro projekťáka.

Zpět

Sdílet