Hledá se: copywriter už-aby-tu-byl se základnou v Brně nebo v Praze

Lucie Preis

Hledáme nové kolegy, kteří s námi budou psát, vymýšlet obsahové projekty a sdílet naše nadšení pro content marketing. Nezáleží, jestli posílíte tým v Brně nebo v Praze. Důležité je, že vás baví měnit složitá témata do srozumitelného a čtivého textu, libujete si ve strategickém pohledu na obsah a nebojíte se o svých nápadech diskutovat. Pokud se chcete posouvat v jedné z top českých agentur zaměřených na obsahový marketing, možná hledáme právě vás.

Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Tvoříme smysluplný obsah, který dlouhodobě funguje – vysvětluje, vzdělává, baví. Místo reklam píšeme návody na nejvyhledávanější témata nebo natáčíme rozhovory. Místo kampaní vymýšlíme obsahové strategie.

Naše dny vypadají tak, že píšeme texty pro weby, stavíme obsahového projekty, ladíme e-maily, spravujeme sociální sítě, natáčíme případové studie i podcasty nebo sázíme e-booky. Přednášíme na konferencích, lektorujeme školení nebo jinak vedeme ostatní k obsahu. O všem taky píšeme na blogu.

Za posledních pět let jsme se z firmy o pár zaměstnancích rozrostli do zaběhnuté agentury o 20 lidech a pobočkách v Brně a v Praze. Za tu dobu jsme nastavili jasná pravidla, vyladili procesy a třeba taky sesbírali několik oborových ocenění. A protože rosteme, hledáme další posily.

Jen od letošního jara se k nám přidala už Amálie, Paula, Klára, Lenka, Vojta a Míša – a protože dál rosteme, pořád to nestačí.

Koho hledáme

Hledáme kolegu, který si rozumí s copywritingem a content marketingem, nebojí se o oboru diskutovat a taky se pouštět do nových výzev.

Volnou židli máme pro:

  • Nadšence do obsahového marketingu, který se rád ponoří do komplexního (a mnohdy i abstraktního) tématu a neskončí dřív, než ho srozumitelně vysvětlí.
  • Copywritera, který se nezalekne psaní whitepaperu, webu či případovky a zpracuje je poctivě a s citem pro detail.
  • Kolegu, který prostě ví, že chce psát a tvořit obsah a je mu bližší tvorba článků a newsletterů než příprava sloganů na billboardy či komunikace s novináři.

Nezáleží nám na tom, kolik let praxe máte v životopise – podstatné je, jak k práci přistupujete a jestli se chcete učit. Ze zkušenosti ale víme, že se neobejdete bez:

  • schopnosti soustředěně psát a tvořit,
  • ale také schopnosti mluvit – před klienty na prezentacích, se zákazníky na schůzkách či sdílet svoje zkušenosti na poradách týmu,
  • schopnosti fungovat samostatně a organizovat si čas – máme perfektně nastavené procesy, za ruku ale nikoho nevodíme,
  • otevřené hlavy, poctivosti, pozitivního přístupu a touhy neustále se posouvat.

Co budete dělat

Běžný den copywritera je naplněný 6–6,5 hodinami klientské práce. Neznamená to ale, že šest hodin v kuse píšete. Podle typu projektu a aktuálních úkolů tento čas strávíte, vedle samotného psaní, například:

  • nabíráním podkladů pro tvorbu obsahu,
  • zpracováním revizí od kolegů (a časem budete sami revidovat),
  • tvorbou strategického plánu obsahu,
  • konzultací s kolegy či brainstormingem,
  • přípravou na schůzku nebo workshop,
  • online nebo offline schůzkou či workshopem s klientem.

Vedle klientské práce se účastníte pravidelných setkání a porad nebo se věnujete vzdělávání. Ať už individuálně nebo třeba účastí na vzdělávacím kruhu, kde načerpáte oborové know-how.

„Představte si, že vám na stole přistane úkol přepsat web firmy, která se živí digitalizací dokumentů na ministerstvech. K tomu máte po ruce projekťáka a telefonní číslo na marketingového ředitele klienta. Termín schůzky nebo workshopu sice domluví projekťák, ale pak je na vás, abyste zjistili všechny potřebné informace k textování. Musíte pochopit, co firma dělá, jak jejich řešení funguje, kdo jsou zákazníci a s čím jim řešení pomáhá. Je to piplačka, marketér si často myslí něco jiného než obchodník nebo člověk ze zákaznické péče. Vy si to musíte celé pospojovat v hlavě – a vystřihnout text, který se dobře čte a pochopí ho i vaše sestřenice, nebo odprezentovat zastřešující strategii, která posadí na zadek ředitele, obchoďáka i toho člověka ze servisu. A teď si místo spojení „web firmy, která dělá digitalizaci dokumentů” dosaďte třeba: případová studie o datové monetizaci, e-book o evidenci tržeb, článek o propojení elektronické neschopenky se mzdovým systémem, whitepaper na téma migrace firemního IT do cloudu nebo web o softwaru, který usnadňuje monitoring médií. Na první pohled to nejsou úplně sexy témata. Ale zdání klame. Když se do toho ponoříte, pochopíte, oč běží, a napíšete text, který má hlavu a patu, budete mít zatraceně dobrý pocit. Aspoň u mě to tak funguje.”
Ondřej Pokorný, copywriting & konzultace

Zapojíme vás postupně do několika projektů. Protože většina našich klientů působí ve složitých oborech, tak spíš než o kosmetice a módě budete psát business intelligence, automatizaci toku dokladů nebo třeba o stavbě základové desky. Nemusíte se zrovna pyšnit dvěma inženýrskými tituly a pětiletou praxí v IT, ale bez chuti k objevování, poznávání a pronikání do neznámých témat se neobejdete.

Ze začátku budou vaše dny naplněné hlavně psaním – začnete jednoduššími formáty a časem se propracujete ke složitějším typům obsahu. Postupně povedete vlastní projekty a zastřešíte strategické plánování obsahu i konzultace s klientem.

Když budete chtít, vyzkoušíte si vedení workshopu, zpracování auditu obsahu nebo se specializujete (třeba na výzkum, tonalitu nebo weby). Můžete mluvit na konferencích nebo se stát lektorem jednoho z našich školení.

Prostě a jednoduše, dáme vám šanci dál profesně růst. Získáte know-how v zajímavých oborech i obrovský prostor k načerpání nových zkušeností.

A taky uděláme maximum pro to, abychom se vzájemně sžili – máme propracovaný zaškolovací proces a po půlročním nastaveném vzdělávání a nasávání obsahovkového DNA si směr svého rozvoje a vzdělávání udáváte sami. Po celou dobu máte navíc k ruce svého týmlídra, se kterým vše konzultujete.

Jak se u nás pracuje

Stanete se členem obsahového týmu jedné z top českých agentur zaměřených na content. Pracovat budete s týmem špičkových copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu až po školení, k tomu také se specialisty na sociální sítě, grafiku i foto/video/audio. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat. Díky neustálé spolupráci máte jistotu přísunu podnětů pro profesní i osobní rozvoj.

„Za uplynulé tři měsíce jsem si vyzkoušela psaní různých typů formátů – článků, newsletterů, náborových inzerátů, propagačních letáků, rozhovorů nebo případových studií. A od prvního dne k nim dostávám zpětnou vazbu od ostřílených copywriterů. Každá jedna revize mě v psaní posouvá dál. A toho si na Obsahovce cením nejvíc – opravdu mám pocit, že se každý den naučím něco nového. Zpětnou vazbu ostatně dostávám nejen k textům, ale i k celkovému fungování v Obsahovce. Z pohledu nováčka pro mě bylo snadné se v Obsahovce naučit fungovat. Hned první den jsem si prošla školením do nástrojů, které využíváme při každodenní práci. Základem úspěchu je dobrá organizace času a komunikace s projekťáky. Během týdne si můžu práci rozvrhnout, jak zrovna potřebuju. Kromě meetingů nemám jasně vymezený čas, kdy se úkolu musím věnovat. Takže náročnější tasky si nechávám na ráno, kdy jsem nejproduktivnější. Když si s něčím nevím rady, dobrým záchranným bodem je blog, interní Wikipedie a Google Drive. Návody a postupy existují snad na všechno, což v začátcích přijde vhod. A taky se kdykoliv můžu obrátit na mé kolegy, kteří mi vždycky ochotně poradí. Líbí se mi otevřená, uvolněná a přátelská atmosféra, která tu panuje. A ten výhled z okna!”
Amálie Kučerová, copywriter

Společně s projektovým týmem budete pracovat pro skvělé klienty, kteří stejně jako my věří v sílu contentu. Klienty máme po celé republice a na projektech pracujeme společně z obou měst. Obsadit proto můžete buď místo v naší nové brněnské základně s výhledem na Jakubák nebo židli v pražském kanclu s terasou kousek od Václaváku.

Brno
Brno

V Brně obýváme velkorysé kanceláře v budově bývalé České televize. Vedle parádních výhledů to máme všude blízko (včetně několika top brněnských gastro podniků).

Praha
Praha

Pražská kancelář se pyšní terasou, kde pěstujeme rajčata a kocháme se výhledy na Petřín. Sídlíme na Štěpánské, takže jen pár kroků od Václaváku.

Nejsme punkový start-up, ani sešněrovaný korporát. Máme strukturu, jasně rozdělené kompetence a v datech panuje pořádek – díky tomu máme čas na smysluplnou práci.

Vedle práce, která má smysl, jsou pro nás hodně vysoko na žebříčku spokojenosti kolegové. Pečujeme o dobré vztahy, umíme si dávat otevřenou zpětnou vazbu a věříme, že společným dialogem zvládneme tak nějak všechno. Někdo po práci vysedává v kavárně, někdo vyráží na kolo, někdo otevírá knížku – a v práci si o tom nadšeně vyprávíme nebo rovnou naplánujeme společnou akci.

Přečtěte si, čím žijeme a co nás na Obsahovce baví.

Co za to

Pokud jste dočetli až sem, máte dobrou představu o tom, jak to u nás chodí.

A teď věcně. Nabízíme:

  • nástup klidně ihned, ale na ideálního kolegu si rádi počkáme,
  • práci na plný úvazek s flexibilní pracovní dobou,
  • možnost pravidelného homeoffice,
  • vybavené místo v designových kancelářích v Brně nebo v Praze, podle toho, kde se vám sedí líp,
  • pět týdnů dovolené a sick days,
  • propracovaný systém rozvoje, peníze na profesní i osobní vzdělávání, firemní knihovnu a po pěti letech ve firmě měsíc placeného volna.

Navíc je u nás samozřejmostí otevřené jednání, pravidelná zpětná vazba a férový přístup.

Jak získat tuhle práci

Je to jednoduché. První dva filtry jsou na naší straně, u třetího se karta obrací:

  1. Musíme si být jisti, že to u vás funguje řemeslně. Tudíž potřebujeme vidět ukázky dosavadní práce, poznat, co máte za sebou, a zjistit, jak se orientujete. Když je tohle ok, tak přichází bod dva.
  2. Musíme si být jisti, že nám to bude fungovat lidsky. Tady už jde spíš o chemii, sdílení společných hodnot a vzájemnou kompatibilitu. Když na nás dýchne už při otevření e-mailu, potkáme se na pohovoru. A když je to pořád dobré, přichází na řadu to nejdůležitější.
  3. Musíme si být jisti, že máme co nabídnout i my vám. Že vás to tady bude bavit. Že vás budeme rozvíjet. Že nás nebudete chtít po týdnu utlouct klávesnicí. Jasně, předem to 100% odhadnout nejde, ale ukážeme vám ze sebe maximum.

Když si po prvním setkání máme vzájemně pořád co říct, potkáme se znovu – požádáme vás o vypracování úkolu a na schůzce vás seznámíme s větší částí týmu.

Takže co teď?

Projděte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. A ozvěte se. Nejlépe do 17. 10. 2021.

Pak už jen na kariera@obsahova-agentura.cz:

  • svůj životopis,
  • motivační dopis,
  • ukázky práce
  • a místo nástupu.

Do předmětu uveďte, o jakou pozici máte zájem (máme jich totiž zrovna otevřených hned několik). Pak začínáme bodem jedna. A když si to sedne, na pohovoru zvládneme zbývající dva. Už teď se těšíme!

  • Rosteme, a proto hledáme nové kolegy. Pokud vás vedle psaní láká i péče o sociální sítě, mohla by se vám líbit tahle pozice.

P.S. Údaje, které nám poskytnete v průběhu výběrového řízení, můžeme přímo ze zákona zpracovávat do té doby, než vybereme nejvhodnějšího kandidáta na vypsanou pozici. Poté vaše osobní údaje smažeme nebo vás požádáme o souhlas s jejich uchováním, abychom vás mohli v budoucnu oslovit s další nabídkou. Podrobně a právničtinou se o zpracování osobních údajů ve výběrovém řízení dozvíte tady.

Zpět

Sdílet