Hledá se: grafik se základnou v Brně

Lucie Čačalová

Píšeme pro náročné klienty nebo o složitých oborech, ale také sázíme e-booky, děláme infografiky, připravujeme posty na Facebook nebo třeba navrhujeme vizuální identitu nových projektů. Do Brna proto hledáme posilu, která je ve Photoshopu jako doma, libuje si ve strategickém pohledu na propojování vizuálu s textem a ráda o svých nápadech diskutuje – s kolegy nebo klientem. Pokud za sebou máte už nějakou tu praxi, možná čeká volná židle právě na vás.

Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Píšeme texty pro weby, články i whitepapery. Ladíme e-maily, spravujeme sociální sítě, vymýšlíme velké obsahové projekty. A také navrhujeme brožury či infografiky, připravujeme vizuální strategie, natáčíme případové studie, fotíme produkty. Více o nás najdete na blogu.

Jak se v Obsahovce pracuje, popisujeme na této stránce a snad to vykukuje i z Instagramu. Za posledních pět let jsme se ze spolku o pár lidech rozrostli do zaběhnuté agentury o 25 hlavách a pobočkách v Brně a v Praze. Za tu dobu jsme nastavili jasná pravidla, vyladili procesy a třeba taky nasbírali několik oborových ocenění.

Koho hledáme

Hledáme grafika, který dá obsahu vizuálně atraktivní formu. Někoho, kdo se zasadí o to, aby obsah, který tvoříme, byl krásnější, funkčnější a tím také účinnější.

Volnou židli máme pro:

  • Grafika, který má řemeslo v ruce a rutinně zvládá práci s Adobe Photoshop, případně Adobe Illustrator nebo jinými programy.
  • Člověka s rozhledem v marketingu, povědomím o fungování agenturního světa a pochopením, že někdy stačí vytvořit infografiku, zatímco jindy se práce neobejde bez hodin strávených nad přípravou různých konceptů pro start velkého projektu.
  • Kolegu, který už má něco málo za sebou a stojí si za svou prací. Nezáleží nám ale na tom, kolik let praxe máte v životopise. Důležité je, kolik toho už umíte a jak k práci přistupujete – jako samozřejmost bereme, že odhadnete náročnost práce a dokážete si organizovat a trackovat čas.
Představte si, že den začnete návrhem infografiky do článku o rekonstrukci bytového jádra. Pokračujete úpravami e-booku, který právě okomentoval klient, a po obědě brainstormujete nad nápady, které zlepší vizuální komunikaci klienta a posunou copy výstupy ještě o kus dál. Jindy se nezaleknete plné Asany rutinní práce, další den zase strávíte s kolegy z copy týmu přemýšlením nad novým obsahovým projektem. Po očku k tomu sledujete trendy, a když vám na stole přistane nový úkol, nebojíte se hledat cesty, jak si práci zefektivnit – zkrátka používáte selský rozum a neděláte něco jen proto, že se to tak dělalo odjakživa.
Lucie Čačalová, Copy&Content Teamleader

K tomuhle se běžně dostanete

Práce grafika v Obsahovce se skládá z menších rutinních prací, ale i strategických návrhů a konzultantské práce v týmu i s klienty.

Budete:

  • navrhovat infografiky ke článkům či případovkám, tvořit vizuály pro sociální sítě a měnit copywriterské výstupy do podoby atraktivních materiálů,
  • sázet whitepapery, e-booky a případovky,
  • občas se pustíte do návrhu vizuálního konceptu pro nový projekt, výroby katalogu či magazínu, letáků, bannerů na web, potiskům na trička a dalším úkolům.

Stručně řečeno, společně s kolegy budete pracovat na tom, aby byla vizuální stránka našich klientů v souladu s tím, jak chtějí působit. Nejsme reklamka, tudíž nepotřebujeme výrobu reklamních plakátů a billboardů. Nejsme ani UX/digitální agentura, proto nenavrhujeme grafiky webů, aplikací a služeb. Tvoříme obsah, který pomáhá, vzbuzuje důvěru, rozesměje nebo vzdělává. Hodně nás to baví a totéž čekáme od vás. Tedy mimo jiné.

Co se týče vlastností a předpokladů, nejde to bez:

  • schopnosti soustředěně tvořit, ale také mluvit – před klienty na prezentacích, s klienty na schůzkách, o klientech v rámci týmu,
  • schopnosti spolupracovat, správně se doptat, přicházet s nápady a obhájit si je – na líbí/nelíbí nehrajeme,
  • otevřené hlavy, poctivosti, pozitivního přístupu, spolehlivosti a touhy neustále se posouvat.
Může se vám stát, že půjdete z úkolu do úkolu, stejně jako se najdou dny, kdy sedíte hluboce ponoření v sazbě rozsáhlého e-booku. U většiny úkolů je práce grafika posledním bodem předtím, než výstup vidí klient. Proto se nesmíte bát občasné práce pod tlakem deadlinu. Důležité taky je, abyste měli nadhled a na svoji práci se dívali v kontextu tonality klienta. No, a když budete mít přesah do motion designu (nebo chuť ho získat), nudit se tady určitě nebudete.
Barbora Šmídová, projektové řízení vizuálního obsahu

Co za to

Dáme vám šanci dál profesně růst. Dostanete možnost posouvat vizuální obraz našich klientů i tvář Obsahovky a získáte obrovský prostor k načerpání nových zkušeností – k ruce budete mít skupinu velmi chytrých copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu až po sociální sítě, a hlavně budete úzce spolupracovat s Emilem, duší vizuálního týmu. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat.

A teď věcně:

  • práce na plný úvazek,
  • místo v kanceláři v Brně a potřebné vybavení k práci,
  • propracovaný systém vzdělávání, rozvojový plán i pravidelné schůzky nad vaší pozicí,
  • otevřené jednání, pravidelná zpětná vazba, férový přístup a silná (a hodně fajn) firemní kultura,
  • intenzivní zaškolovací proces,
  • nejsme korporát, ale pár benefitů už taky máme – vedle pěti týdnů dovolené taky peníze na vzdělávání i relax, sick days, účast na konferencích a společných aktivitách nebo taky péči firemního komorníka.

Jak získat tuhle práci

Je to jednoduché. První dva filtry jsou na naší straně, u třetího se karta obrací:

  • Musíme si být jisti, že to u vás funguje řemeslně. Tudíž potřebujeme vidět ukázky dosavadní práce, poznat, co máte za sebou, a zjistit, jak se v oboru orientujete. Když je tohle ok, tak přichází bod dva.
  • Musíme si být jisti, že nám to bude fungovat lidsky. Tady už jde spíš o chemii, sdílení společných hodnot a vzájemnou kompatibilitu. Potkáme se, a když je to pořád dobré, přichází na řadu to nejdůležitější.
  • Musíme si být jisti, že máme co nabídnout i my vám. Že vás to tady bude bavit. Že vás budeme rozvíjet. Že nás nebudete chtít po týdnu utlouct klávesnicí. Jasně, předem to 100% odhadnout nejde, ale ukážeme vám ze sebe maximum.

Takže co teď?

Projděte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. Pak už jen pošlete na cacalova@obsahova-agentura.cz:

  • svůj životopis,
  • motivační dopis
  • a ukázky práce.

Pak začínáme bodem jedna. A když si to sedne, na pohovoru zvládneme zbývající dva.

Už teď se těšíme!

Zpět

Sdílet