Hledá se: Hloubavý copywriter se základnou v Praze

Lucie Čačalová

Ondra sype případovky o datové monetizaci, Eva plní obsahový hub rozhovory z univerzitního prostředí a Honza i z whitepaperu o využití mobilních zařízení udělá zábavné čtení na večer. O složitých oborech umíme strategicky přemýšlet i psát. Pokud to baví i vás, pro jednoho hloubavého copywritera máme zrovna volnou židli v Praze.

Jak se u nás pracuje, popisujeme na této stránce a snad to vykukuje i z Instagramu.

Kdo jsme

Jsme Obsahová agentura. Píšeme texty pro weby, ladíme e-maily, spravujeme sociální sítě nebo třeba natáčíme případové studie. Více o nás najdete na blogu.

V Brně je nás na dvě patra, máme parádní zázemí a zaběhnuté fungování. V Praze jsme skoro rok, pevně jsme se tu uchytili a dál rosteme. Vedle PR manažerky Evy, stážistky Báry, copywritera Ondry a nedávné copy posily Míši se pražský tým brzy rozroste o nového projektového manažera. A máme tu volnou židli i pro třetího copywritera, kterému nevadí s lidmi z Brna nejen pracovat, ale občas za nimi i jezdit.

Koho hledáme

Pro rostoucí řadu klientů primárně z Prahy a okolí, sekundárně z Moravy (týmy máme promíchané) hledáme copywritera, který si libuje v náročných tématech. Jasně, dostanete se i k jiným zakázkám, ale nesmí vám vadit poznávat různá odvětví do hloubky, dlouho kutat a třídit data – za stolem i u klienta. A pak z nich tvořit obsah, který nemusí být zábavný, ale musí být užitečný. Třeba jako ten o EET.

Co se týče vlastností a předpokladů, mnohokrát jsme si ověřili, že to nejde bez:

  • schopnosti soustředěně psát a tvořit, mnoho hodin denně, mnoho dní za sebou – whitepaper o využití IoT v automotive se prostě musí poctivě vysedět,
  • otevřené hlavy, poctivosti a pozitivního přístupu,
  • a speciálně pro Prahu vyšší míry odolnosti vůči komunikaci na dálku a tolerance k cestování na dálný východ (vlakem jsou to do Brna 2,5 hodiny) alespoň několikrát měsíčně.

Tak nějak tušíme, že naši perfektní uchazeči:

  • se copywritingem a content marketingem už živí buď na volné noze nebo v menší agentuře,
  • každý den tvrdě makají na novém obsahu v médiích,
  • se skrývají v odděleních PR/marketingu, kde plánují, navrhují, a čím dál tím víc píší – a chtěli by ještě víc.

Nezáleží nám na tom, kolik let praxe máte v životopise. Důležité je, kolik jste se toho už naučili.

Jak popsal první měsíc Ondra, náš copywriter č. 1 v Praze?

Nejdřív myslet, až potom psát. A je jedno, jestli textujeme web, píšeme právního rádce na blog nebo si hrajeme s tonalitou. Prošel jsem si vcelku rychle po nástupu workshopem u klienta, řadou schůzek a dostal jsem se samozřejmě i ke psaní. To se v Obsahovce bere opravdu vážně, takže nečekejte, že vám bude stačit jen sem tam něco poladit, rozdělit úkoly mladším a zvesela brouzdat internetem. Píšu pro e-shop se sportovním vybavením, prodejce pracovních rukavic nebo velký HR hub. Někdy je to víc strategická práce nad obsahem pro příští kvartál, jindy rychlý rozhovor po telefonu. Neděláme obsah pro obsah, ale když už se do toho pustíme, musí naše texty stát za to. Pomáhá k tomu nabitá interní wiki s propracovanými návody, intenzivní zaškolení a hlavně vzájemné revize textů. Už po pár týdnech mi je jasné, že se toho v Obsahovce o psaní dá naučit opravdu hodně – a to v oboru nejsem úplný zelenáč. Je fajn cítit, že se mozek zase učí nové věci a šrotuje naplno. A ještě lepší je pocit, že váš mozek v tom není sám.
Ondřej Pokorný, copywriter

Co za to

Dáme vám šanci dál profesně růst. Získáte know-how v zajímavých oborech i obrovský prostor k načerpání nových zkušeností – k ruce budete vždycky mít skupinu velmi chytrých copywriterů s mnoha přesahy od výzkumu po analytiku nebo školení. Nebudete si konkurovat, ale pomáhat.

A teď věcně:

  • práci na plný úvazek + místo v kancelářích na Vinohradech,
  • propracovaný systém vzdělávání, rozvojový plán, peníze na vzdělávání i pravidelné schůzky nad vaší pozicí,
  • otevřené jednání, férový přístup a silnou (a hodně fajn) firemní kulturu,
  • intenzivní zaškolovací proces v Brně (míru domluvíme osobně dle možností),
  • nejsme korporát, ale pár benefitů už taky máme – vedle peněz na vzdělávání i relax, odborných přednášek a seminářů, sick days a účasti na konferencích, společných aktivit třeba taky péči firemního komorníka.

Od kdy? Nejlépe hned. Ale víme, že na to nejlepší si občas člověk musí počkat.

Jak získat tuhle práci

Je to jednoduché. První dva filtry jsou na naší straně, u třetího se karta obrací:

  1. Musíme si být jisti, že to u vás funguje řemeslně. Tudíž potřebujeme vidět ukázky dosavadní práce, poznat, co máte za sebou, a zjistit, jak se orientujete. Když je tohle ok, tak přichází bod dva.
  2. Musíme si být jisti, že nám to bude fungovat lidsky. Tady už jde spíš o chemii, sdílení společných hodnot a vzájemnou kompatibilitu. Když je to pořád dobré, přichází na řadu to nejdůležitější.
  3. Musíme si být jisti, že máme co nabídnout i my vám. Že vás to tady bude bavit. Že vás budeme rozvíjet. Že nás nebudete chtít po týdnu utlouct klávesnicí. Jasně, předem to 100% odhadnout nejde, ale ukážeme vám ze sebe maximum.

Takže co teď?

Prolezte náš web, Facebook nebo Instagram. Jakkoliv nás poznejte blíž. Když budete mít pořád chuť nám napsat, tak do 15.9. pošlete na cacalova@obsahova-agentura.cz e-mail s ukázkami práce i s CV.

Prostě začínáme bodem jedna. Na pohovoru pak zvládneme zbývající dva.

Už teď se těšíme!

P.S.: Copywritera hledáme i v Brně.

Zpět

Sdílet