Jak jsme jenom díky obsahu více než ztrojnásobili návštěvnost blogu money.cz

Jan Novák

V první polovině roku 2019 chodilo na blog webu money.cz asi 25 000 lidí za měsíc. To sice není špatné, ale klient chtěl mnohem více. Proto oslovil nás a už po roce a půl spolupráce jsme s čísly úplně jinde – v říjnu 2020 si cestu na blog našlo přes 95 tisíc lidí. Jak jsme to dokázali? Hlavně díky špičkovému obsahu.

Potřebujeme rychle zvýšit relevantní návštěvnost

Když společnost Solitea vyvíjející účetní, ekonomické a podnikové systémy na konci roku 2018 spustila nový web money.cz, měl na nás marketingový manažer Money Róbert Krupa „jednoduchý“ požadavek – potřebujeme co nejrychleji zvýšit relevantní návštěvnost webu. A chceme na to jít přirozeně a bez reklam – jen přes kvalitní obsah.

Taková zadání slyšíme rádi. Abychom ale obsahem nestříleli naslepo, spojili jsme hned na začátku síly s agenturou Optimio, která zpracovala podrobnou analýzu klíčových slov. Díky té jsme zjistili, co potenciální i aktuální zákazníky Solitey nejvíce trápí, a společně vytipovali témata na desítky blogových článků, ve kterých čtenářům radíme, pomáháme a nenásilně doporučujeme systémy Solitey.

Díky podrobné klíčovce a spolupráci s Optimiem vytváříme obsah na témata, která lidé často vyhledávají.

Jedeme podle frameworku STDC

Témata článků přitom nevznikají nahodile, ale respektují nákupní cyklus zákazníka podle frameworku See-Think-Do-Care. Nejvíce článků přirozeně cílíme na fázi See, tedy čtenáře, kteří zatím o systémech Solitey vůbec neuvažují, ale chtějí například jenom vědět, jak se počítají účetní odpisy nebo co je to paušální daň.

Zajímavější jsou pro klienta články cílené na fázi Think, ve kterých už čtenáře nenásilně vybízíme k vyzkoušení systémů Money nebo iDoklad. Například detailně popisujeme zpracování mezd zaměstnanců – a nenápadně přitom zmíníme, že na zpracování mezd je skvělý třeba systém Money S3.

K tomu všemu přidáváme obsah pro fázi Care a pravidelně publikujeme novinky v systémech nebo odpovídáme na nejčastější dotazy ze zákaznické podpory.

Klademe důraz na odbornost a srozumitelnost

Plně si uvědomujeme, že články na účetní, daňová nebo ekonomická témata jsou hodně citlivé a sebemenší nepřesnost by nám čtenáři omlátili o hlavu. Zároveň však návštěvníky blogu nechceme topit v záplavě zákonů a paragrafů, takže naše práce sestává z pochopení legislativy a jejího překladu do lidštiny.

Ty nejtěžší texty pro jistotu konzultujeme s firemní účetní, a všechny výstupy pak necháváme autorizovat u klienta, který má k dispozici další účetní i daňového poradce. Každý text tak prochází vícenásobnou kontrolou a autorizací.

Po letech práce na EET poradně se nám navíc daňová a účetní agenda dostala pod kůži tak hluboko, že se v ní orientujeme o dost snáze než běžní smrtelníci. Troufáme si proto tvrdit, že minimálně některé články blogu money.cz jsou tím nejvíce vyčerpávajícím a zároveň nejsrozumitelnějším výstupem na dané téma, které je na českém internetu k dispozici.

Do daňových nebo účetních témat se umíme ponořit fakt hluboko. Jednou jsme dokonce při práci na EET článku objevili chybu v metodice Ministerstva financí.

Výsledky? Násobně vyšší návštěvnost webu

Naše mravenčí práce přinesla výsledky už po pár měsících:

  • nejčtenější články na blogu mají desítky tisíc zobrazení,
  • v prvním půlroce se návštěvnost blogu pohybovala řádově mezi 20-30 tisíci měsíčně,
  • po roce jsme se dostali k 60 tisícům měsíčně
  • a nyní již útočíme na 100 tisíc návštěv měsíčně.

Nutno dodat, že většina uživatelů na blog přichází z organického vyhledávání a podle analýzy jejich chování je zřejmé, že jde o vysoce relevantní a zainteresované lidi.

Blog je dnes naprosto klíčovou součástí webu money.cz a stará se o 70 % celkové návštěvnosti.

"Po zvažovaní, akou cestou sa vydať k dosiahnutiu lepšieho brand awareness, som sa rozhodol využiť prirodzenú snahu cielovej skupiny hľadať riešenia svojich problémov na internete. Preto sme zistili čo cieľovú skupinu trápi, doprecizovali štruktúru blogu, doplnili analýzu kľúčových slóv o témata s najpotenciálnejšiou návštevnosťou a začali tvoriť obsah. A dielo sa darí.

Návštevnosť nám každým mesiacom rastie a prekonáva rekordy mesiacov predošlých. Jako bonus k zlepšovaniu brand awarenessu možeme počítať budovanie vzťahu mezi cieľovou skupinou a našou značkou, čo je neoceniteľné vo chvílu, až začnú mať takové potíže, ktoré povedú k pořízení účetného programu. Obsahová agentura je nám v tomto dobrým partnerom, nakoľko ich články sú veľmi kladne hodnotené návštevníkmi blogu (zbierame ranking po dočtení). Zároveň si dobře rozumejú s našim SEO konzultantom a tvoria tak funkčný celok."
Róbert Krupa, marketingový manažer Money

Zpět

Sdílet