Grafika a fotky na míru. Jak jsme Stavariu pomohli na sociálních sítích oslovit lidi od fochu
Pokud prodáváte sofistikované řešení, obvykle trvá dlouho, než si ho zákazník vyzkouší nebo koupí. A přesvědčit jej můžete i prezentací na sociálních sítích – pokud věnujete dostatečnou péči obsahu i kvalitní grafice. Podívejte se, jak jsme na sociálních sítích prezentovali aplikaci Stavario, která usnadňuje řízení staveb.
Stavario je chytrá aplikace, díky které mají stavbyvedoucí na jednom místě vše, co se týká řízení stavby – od elektronického stavebního deníku přes soupis nářadí až po docházku dělníků do práce. Aplikace umožňuje stavebním firmám digitalizovat rutinní procesy a ulevuje od únavného papírování, čímž šetří náklady i čas.
Se Stavariem jsme se shodli, že všechny tyto výhody si zaslouží odprezentovat na webu i na sociálních sítích. Právě na Facebooku či LinkedInu totiž tvůrci aplikace chtěli oslovit stavaře a software Stavario jim představit. Proto jsme vytvořili řadu grafik, které souzní s vizuální identitou aplikace a na první pohled osloví lidi, které stavařina živí.
Modernizovat, digitalizovat a zefektivnit firmu není výhodné jen pro její šéfy. Jeden z příspěvků proto ukazoval výhody Stavaria pro samotné dělníky – třeba i to, že díky Stavariu se žádná odpracovaná hodina „neztratí“.
- Podívejte se, jaké postupy se nám osvědčily v tvorbě obsahu pro SaaS aplikace.
První dojem rozhoduje
Sociálními sítěmi každodenně proteče neskutečné množství obsahu. Na to, abyste návštěvníka zaujali, máte jen pár vteřin. Kvalitní grafika upoutá pozornost lépe než samotný text a mnohonásobně tak zvýší šanci, že se do příspěvku zákazník začte.
A to není všechno. Pokud o kvalitní obsah na sociálních sítích pečujete dlouhodobě, můžete skrze ně:
- přesvědčit zákazníka o vaší profesionalitě,
- zanechat dojem,
- zvýšit zapojení fanoušků na sítích,
- budovat povědomí o značce,
- promlouvat vaším tone-of-voice,
- ukázat vaše hodnoty a filosofii.
- Přečtěte si více o tom, proč lidé obvykle na web nepřicházejí číst.
Pro Stavario jsme graficky zpracovávali příspěvky na sociální sítě i články na blog. Chtěli jsme, aby komunikace Stavaria byla obsahově i graficky jednotná, ať už navštívíte web nebo Facebook. Proto naše grafička Veronika vytvořila pro Stavario šablonu pro příspěvky na sociální sítě, která vychází z loga značky a ladí s vizuální identitou webu.
Logo Stavaria se prolíná i do šablony, kterou jsme použili na sociální sítě.
Zpočátku jsme do grafik pro Stavario používali fotky z fotobanky. Časem nám ale začaly chybět autentické fotky, které by odrážely realitu stavařiny takovou, jaká je – včetně špíny a prachu. Rozhodli jsme se proto vytvořit vlastní databázi fotek.
Náš fotograf Emil proto strávil jeden den na stavbě s majitelem Stavaria a jeho stavební partou. Zachytil tak běžný den na stavbě a vznikla velká škála fotek: portréty dělníků, inscenované flatlay s nářadí i portréty zakladatele Stavaria Josefa Beneše.
Nafotili jsme i detaily používání aplikace Stavario. Například skenování nářadí, díky které mají pracovníci přehled o tom, co zmizelo ze skladu a kdo to používá.
„Oproti focení v ateliéru má focení na stavbě tu výhodu, že máte vše po ruce. Odpadá složité shánění rekvizit, projdete se po stavbě, a máte vše.“
Výsledky – kvalitní obsah, který využijete na blogu i na Facebooku
Pro Stavario jsme vytvořili zásobu autentických fotek a šablonu na míru. Oboje se dá různě kombinovat a použít nejen na sociálních sítích, ale také v newsletteru nebo v blogových článcích.
V grafikách pro sociální sítě Stavario se často objevuje i zakladatel aplikace Josef Beneš. Ukazuje tak, že on sám stavebnictvím žije a své aplikace naprosto věří.
K tomu, aby vaše prezentace na sociálních sítích byla zapamatovatelná, mnohdy stačí málo. Vedle kvalitního obsahu pracujte i na vizuální podobě příspěvků – ať už jde o grafiku nebo autentické fotky. Vizuál, který vás odliší od konkurence, může v očích fanoušků představovat právě ten důvod, proči si zapamatují vaší značku.
- Podívejte se také, jak tvoříme infografiky, které pomáhají vysvětlovat složitý obsah.
- Přečtěte si, jak tvoříme tiskoviny, které oslní v offline světě.