Jak jsme vylepšili náborové inzeráty pro Proof & Reason

Kamila Vlčková

Když dnes chcete sehnat kvalitního a zkušeného pracovníka, nestačí vyvěsit na web inzerát s nabídkou pozice a mzdy. Zatímco dřív se uchazeči prali o práci, dnes se firmy perou o zaměstnance. Přečtěte si, jak jsme náborové inzeráty upravovali pro Proof & Reason, tvůrce e-shopů a lead-gen webů.

Nezaměstnanost je v Česku nízká a nabídka pracovních pozic široká. Změnila se i očekávání zaměstnanců. Díky covidu se standardem stala práce na dálku i zkrácené úvazky umožňující více se věnovat sobě a rodině.

Lidé častěji očekávají, že:

  • je práce bude naplňovat a dávat jim smysl,
  • budou hodnotově souznít s firmou i kolegy,
  • se při práci budou posouvat a učit něco nového,
  • dostanou svobodu a flexibilitu místo pravidelné osmihodinové pracovní doby,
  • se vyhnou rutinním činnostem a nekonečným meetingům.

Zadání od klienta: potřebujeme pomoc s náborem

Jedním z oborů, kde nabídka volných míst mnohonásobně převyšuje poptávku, je IT. Sehnat kvalitní specialisty je téměř nemožné. Většina z nich práci má a novou aktivně nehledá, nalákat je a přesvědčit ke změně je složité.

Tento problém řešili v Proof & Reason. Do týmu tvůrců webů a e-shopů prakticky neustále hledají seniorní kodéry, vývojáře i UX designery.

„Situace na trhu je z naší pozice agentury složitá a je náročné někoho najít. Práce u nás je dost různorodá a nabízí benefity, které jsme potřebovali v inzerátu vhodně zdůraznit.“
Jakub Blatný, Marketing Strategist v Proof & Reason

Domluvili jsme se proto na úpravě inzerátů, aby lépe oslovovaly relevantní zájemce. Na nabídku práce se totiž, pokud vůbec, ozývali lidé, kteří neměli potřebné znalosti a dovednosti.

Po čem uchazeči touží a co jim zaměstnání nabízí

Vycházeli jsme při tom z průzkumu, co programátoři od zaměstnavatele očekávají. Další data jsme získali z dotazníků na zaměstnance Proof & Reason. Dostali jsme tak jasný obrázek toho, co uchazeči o práci ve vývoji webu požadují a co jim firma nabízí.

Všechny informace se nám propojily do čtyř pilířů:

  • smysluplná práce – pracovníci v IT nechtějí být stroje na kód, potřebují vidět výsledky své práce a jejich dopad,
  • profesní růst – očekávají spolupráci se zkušenými kolegy, možnost sebevzdělávání i zkoušení nových technologií,
  • svoboda a otevřenost – místo striktních pravidel požadují časovou flexibilitu a volnost, ale i přehledné projektové řízení bez zbytečných meetingů, chtějí otevřenost a možnost zlepšovat procesy ve firmě,
  • kolektiv a zábava – práce není jen o práci a důležitý je kolektiv kolegů, kteří si společně rádi vyrazí po práci na pivo nebo za sportem.

Jak na přehledné náborové inzeráty

V původních inzerátech se důležité benefity ztrácely za požadavky na uchazeče. Proto jsme strukturu inzerátu obrátili. Na prvním místě uvádíme, co firma nabízí a jak vypadá práce na dané pozici, až poté uvádíme požadavky na uchazeče a poté vypisujeme všechny benefity.

Inzeráty jsme doplnili citacemi zaměstnanců spolu s jejich fotkami. Uchazeč si přečte osobní zkušenost a vidí skutečné tváře, se kterými se ve firmě potká. To dodává inzerátu důvěryhodnost.

Na závěr jsme doplnili návod, jak má zájemce o práci postupovat:

  • kam poslat životopis,
  • jak probíhá pohovor a s kým se na něm potká,
  • co bude následovat po setkání.

Náborový inzerát před a po – novou verzi jsme obohatili o citace zaměstnanců i podrobné informace o výběrovém řízení.

Výsledky? Inzeráty splnily klientovo očekávání a začali na ně mnohem častěji odpovídat zájemci, které firma požaduje – tedy seniorní odborníci.

„Inzeráty jsou pro uchazeče přehlednější, na pohovorech sami říkají, že se v nich lépe orientují. Také se nám hlásí víc relevantních uchazečů splňujících naše požadavky.“
Jakub Blatný, Marketing Strategist v Proof & Reason

Otextovali jsme i landing page, která detailně popisuje celý proces náboru.

Náborová kampaň mezi studenty

Kromě pracovních inzerátů jsme pro Proof & Reason připravili také náborovou kampaň zaměřenou na studenty IT na Střední průmyslové škole Třebíč, kteří hledají praxi. Připravovali jsme text landing page, inzerát na web školy, leták a rollup.

Opět jsme se zaměřili na body, které u studentů nejvíce rezonují:

  • praxe je placená,
  • pod vedením zkušeného mentora si prakticky vyzkoušíte vývoj webů,
  • poskytneme know-how,
  • možnost další spolupráce.

Informace jsme podobně jako u pracovních nabídek doplnili citací – tentokrát absolventa SPŠT a nyní zaměstnance Proof & Reason. Uvedli jsme také, jak praxe probíhá.

Šlo o první spolupráci se střední školou, takže nemůžeme výsledky porovnat s předchozími ročníky. Nicméně nabídka přilákala více studentů, než firma očekávala.

„Měli jsme strach, jestli nám náborová kampaň zafunguje, protože jsme ji spustili jen pár dní do uzávěrky přihlášek studentů na praxi. A byl z toho velký úspěch. Během necelého týdne se nám přihlásilo 20 studentů, z nich jsme si 6 vybrali a ti u nás na praxi nastoupí.“
Jakub Blatný, Marketing Strategist v Proof & Reason

Do letáku náborové kampaně jsme umístili QR kód, který zájemce o stáž odkáže na náborovu landing page – a pošťouchne k přihlášení.

Jak spolupráci hodnotí klient

Kromě relevantních uchazečů o práci si klient ze spolupráce odnáší nové poznatky, které uplatní i při budoucích náborech. Univerzální šablona na inzeráty mu umožní tvořit další pracovní nabídky rychle a efektivně. Stejně tak se dá rozšířit a dále používat i náborová kampaň pro studenty.

„Získali jsme návod, jak inzeráty psát tak, aby přilákaly relevantní zájemce. Podle připraveného mustru snadno připravíme nabídku i na další pozice, které v budoucnu vypíšeme. Stejně tak kampaň pro středoškoláky rozšíříme i na studenty jiných škol. Univerzálnost, udržitelnost a použitelnost v budoucnu nás na spolupráci hodně potěšila a oceňujeme, že nám nápady poslouží i dál.“
Jakub Blatný, Marketing Strategist v Proof & Reason

Zpět

Sdílet