Jak jsme médiím v nouzovém stavu dodali zajímavá data a získali tak publicitu pro našeho klienta

Eva Hromádková

Solitea je jedním z největších hráčů na trhu informačních systémů, personalistiky a outsourcingu mezd ve střední Evropě. S takto specifickými tématy je pro ni občas náročné dostat se do povědomí široké veřejnosti prostřednictvím zpravodajských médií. Ale jak se říká: krize otevírá příležitosti.

Přechod na plošný home office, který na začátku března způsobila koronavirová krize, nebyl pro spoustu firem jednoduchý. Velká část zaměstnavatelů nebyla připravená na to, že jejich lidé začnou den ze dne pracovat z domova a během pár hodin naprosto překopají své pracovní návyky. Mnoho firem muselo začít s videohovory, sdílením důležitých dokumentů on-line nebo změnami v evidenci práce.

Jak jsme se na home office tvářili my.

Výhodu měli ti, kteří využívají vyspělé systémy pro řízení podniku. A právě toto sdělení bylo v době krize pro Soliteu klíčové dostat k co největšímu počtu příjemců a potenciálních zákazníků.

Příprava: Když nejsou data, musíte se ptát

Pro mediální komunikaci platí několik pravidel. Abyste byli úspěšní, musíte být rychlí a mít svá tvrzení podložená tvrdými daty.

Zavření doma a před monitory jsme si uvědomili, že to samé co my, řeší velká část našich spoluobčanů. Jenže kolik jich je? A vyhovuje jim to vůbec? To jsme se v té chvíli nikde nedočetli. A tak jsme se rozhodli, že tahle data musíme vynést na světlo my sami.

Během hodiny jsme do průzkumu pro dva tisíce respondentů připravili tři konkrétní otázky. Zajímalo nás:

  • kolik lidí má možnost pracovat z domova,
  • jestli jim tento typ práce vyhovuje
  • a také to, jak při práci z domova hodnotí svoji produktivitu.

Vše jsme si odsouhlasili s klientem, otázky zadali do průzkumu a tohle byl výsledek:

  • 85 % Čechů práce z domova vyhovuje
  • Necelá polovina Čechů je stejně produktivní jako v práci, čtvrtina dokonce produktivnější
  • Třetina pracujících Čechů má možnost pracovat z domova a 28 % tuto možnost aktuálně využívá

Realizace: Do médií s tím!

Okamžitě jsme připravili tiskovou zprávu. U podobných průzkumů jde o čas a platí, že s podobným tématem vás může kdykoliv někdo předběhnout. Už se nám to párkrát stalo.

S klientem jsme si schválili finální znění tiskové zprávy, vybrali vhodný komentář a zejména dbali na to, aby jeho značka byla neoddělitelnou součástí celé zprávy.

A podařilo se.

Počítáme mediální výstupy

Výsledky předčily naše očekávání.

Během 48 hodin od realizace se zpráva o průzkumu ve spojení se značkou Solitea objevila v 18 médiích. Včetně online deníků jako jsou Seznam Zprávy, Lidovky, Deník nebo online portál zpravodajského kanálu ČT24.

Konečné číslo se nakonec ustálilo na 25 mediálních výstupech.

„Jsem rád, že Obsahová agentura velmi rychle pochopila situaci ve firmách a sama od sebe přišla s návrhem na komunikaci, který nakonec zaujal několik významných médií.“
Martin Cígler, CEO v Solitea, a.s.

PS: Pokud vás zajímá, jak se píšou tiskové zprávy, které neskončí v koši, doporučujeme projít doporučení naší kolegyně Evy.

Zpět

Sdílet