Jak tvoříme HR obsah, který pomáhá při náboru zaměstnanců v EY

Michaela Tabakovičová

Chytrý obsah pomůže nalákat potenciální zaměstnance. Snadno jim dáte vědět, jaká je ve vaší firmě atmosféra, na jakých projektech pracujete, jací jsou kolegové nebo šéf a jak se připravit na přijímací řízení. S HR obsahem pomáháme také velké konzultantské firmě EY. Každý rok recruitují desítky čerstvých absolventů, aby si z nich vychovali šikovné konzultanty. Přečtěte si, jak tenhle specifický obsah tvoříme.

EY možná znáte ještě pod starším názvem Ernst & Young. Tak či tak je legendární součástí takzvané Velké čtyřky, kterou zná asi každý s minimální znalostí ekonomie či obchodu. Studenty nevyjímaje.

Právě pro ně je Velká čtyřka fajn cestou, kam se vydat hned po škole. Naučí se tu byznysovému nebo IT consultingu, auditům, daním, transakcím firem či forenzním službám. Pracují pro zajímavé klienty a většinou mívají už od začátku dost zodpovědnosti, takže se nemusí bát, že by jako junioři někomu nosili kafe.

Studenti si mezi konzultingovými firmami můžou vybírat, proto je pro EY důležité je správně oslovit. Chtějí jim zkrátka ukázat, že i když jsou velký korporát s pobočkami po celém světě, tak tu vládne fajn atmosféra a rozhodně nejsou banda nudných kravaťáků. A nás oslovili, abychom jim pomohli obsah pro tuhle cílovku vytvářet.

Pomáháme s obsahem pro specifickou cílovku

V EY dali dohromady povedený hiringový web www.cestasey.cz, který získal cenu Recruitment Academy Awards za nejlepší kariérní stránky.

Sem směřují všechny studenty, kteří dělají první krok ve své kariéře. Je určený pro nejmladší zaměstnance: studenty na vysoké škole a absolventy těsně po škole. Firma samozřejmě recruituje také zkušené kolegy, ale tuhle HR komunikaci řeší zvlášť.

EY má kariérní web cílený na čerstvé absolventy. Obsah webu není statický, ale pořád ho rozvíjejí. A to nejenom v blogové sekci, ale i popisu týmů a práce v EY.

O web se v EY stará šikovný tým a my jim dlouhodobě pomáháme s nárazovými projekty, které zrovna potřebují. Píšeme například:

  • články, kde přibližujeme komplexní projekty týmů,
  • rozhovory se zaměstnanci,
  • názvy pro workshopy,
  • části webu,
  • brožury,
  • časopisy,
  • letáky,
  • HR inzeráty
  • nebo popisky zajímavých událostí.

Tonalitu výstupů jsme přizpůsobili cílovce i firmě. Vkládáme do ní, co EY je: pohodová firma, a zároveň profíci. Kariérní stránky působí optimisticky, mluvíme přátelskou řečí cílovky, ale přitom nejsme přehnaně free. Složitých termínů jsme se skoro úplně vzdali. A kde to z nějakého důvodu nejde, hned význam dobře vysvětlíme.

Rozhovory: gró našich výstupů pro EY

Abychom ukázali, jací lidé ve firmě pracují, je podle nás nejlepší postup si s danými lidmi sednout nebo zavolat a na všechno se jich rovnou zeptat. Z rozhovorů pak vznikají výstupy jako například:

Z rozhovorů vznikají třeba medailonky o zaměstnancích do webové sekce, kde přibližujeme jednotlivé týmy ve firmě.

Často z rozhovorů také vycházejí blogové články o projektech. Slouží k tomu, aby si uchazeči představili, co by ve firmě mohli dělat. Zaměstnanců se proto vyptáváme na jejich práci, která ale bývá často složitá. Snažíme se ji dobře pochopit, přelouskat a předat dál. Psali jsme takhle třeba o blockchainu nebo zavádění elektromobility na český trh.

Součástí našich rozhovorů jsou i otázky, na které studenti potřebují znát odpověď: jakou roli má v týmu junior? Berou ho jako asistenta, nebo se brzy dostane na schůzku s klientem? A také: jakou školu studoval tenhle zpovídaný člověk? Jak probíhalo jeho přijímací řízení, podle čeho se rozhodl pro EY?

Zajímáme se při tom nejenom o záležitosti pracovní, ale ptáme se i na záliby, na to, jak spolu týmy tráví čas a kdo by mezi ně zapadl. Rozhovor zkrátka přizpůsobujeme cíli: ukazujeme práci v EY tak, aby zaujala vhodné lidi a svou kariéru si tu mohli co nejlépe představit.

Pohovor v EY? Dáváme návod, jak ho hacknout

V EY také vědí, že nemá cenu tajit průběh pohovoru. Naopak: snaží se uchazečům vyjít vstříc a otevřeně komunikují, co můžou na pohovoru čekat a jak se na něj připravit.

Spolupracovali jsme proto na článku, kde otevřeně píšeme o průběhu přijímacího řízení a zveřejňujeme vzorové otázky testu. Článek je na webu dlouhodobě jeden z nejnavštěvovanějších.

Ukázka z článku, ve kterém prozrazujeme, jak pohovory v EY chodí.

Texty pro obal na čokoládu, reportáže z přednášek i tiskoviny na veletrh

Kromě toho pomáháme EY s výstupy, které jsou vázané s nějakou konkrétní akcí. Jde buď o:

  • reportáže z přednášek,
  • tiskoviny pro studenty na veletrh,
  • obaly na dárkové předměty (třeba na čokoládu),
  • reportáže z teambuildingu
  • nebo třeba marketingové texty pro speciální akce, které v EY pořádají.

V EY se obecně s know-how netají. Dávají dohromady spousty přednášek a workshopů, na které si zvou zajímavé řečníky. Aby akce neprobublala do ztracena, píšeme z těchto přednášek reportáže. V nich zveřejňujeme konkrétní informace, které čtenářům něco dají, i když na akci z nějakého důvodu být nemohli. Nebo je inspirují, aby příště přišli.

Nebo naopak podporujeme pravdivou představu, že jsou v EY fajn lidi. K tomu píšeme reportáže z teambuildingů jako třeba tuhle o účasti na běžecké štafetě.

Protože se firma také často účastní kariérních veletrhů, potřebují na nich rozdávat tiskoviny, které by studentům snadno vysvětlily, co firma dělá. K tomu jsme třeba navrhovali letáček pro nábor absolventů IT oborů. Zájemce si tu měl v takzvaném pavoukovi najít, na jakou práci v IT se hodí, a pak si o pozici přečíst víc.

Ukázka z letáčku pro nábor IT zaměstnanců. Pavouk slouží k tomu, aby si zájemce našel, do jakého týmu se hodí. V EY totiž nehledají jen vystudované ajťáky.

„Obsahovka pro EY během naší několikaleté spolupráce připravila nespočet výstupů, od kratších textů na sociální sítě přes články a rozhovory na web, až po rozsáhlejší materiály, např. newslettery nebo časopis pro studenty. Kromě milého, vstřícného a profesionálního přístupu celého týmu navíc oceňujeme, že dokonale znají naši cílovku a tonalitu. Díky Obsahovce je tak naše komunikace konzistentní v čase i napříč všemi komunikačními kanály.“
Renata Fulínová, Senior Associate, HR Marketing & Employer Branding EY

Zpět

Sdílet