Inspirace pro váš obsah. 33 markeťáků vybralo nejúspěšnější obsahový počin za rok 2017
Také letos nás zajímalo, co roztáčelo kola obsahového marketingu v loňském roce. Tak jsme se zeptali markeťáků 33 firem na to, co vnímají jako jejich nejúspěšnější vytvořený obsah za rok 2017.
Převládala videa, skutečné příběhy a ukazování běžného života firmy.
Podívejte se, co se loni urodilo.
Advantage Consulting, s.r.o.
„Karierní video jsme zvolili jako nový formát oslovení nastupujících generací takzvaných mileniálů či generací zet. Rozhodli jsme se použít komunikační prostředky, které používají i oni.
U videí je důležité správné pojetí spotu a především zacílení. V případě oslovení mladých uchazečů je podstatné představit projekt, na kterém by pracovali.
Častou chybou, která se v kariérních videích objevuje, je přehnaný důraz na firemní kulturu. I při správném videu je nutné vybrat vhodný komunikační kanál a spot intenzivně šířit všemi cestami, především sociálními sítěmi. Takto jsme postupovali při realizaci kariérního videa u projektu Futbalito, kde jsme představili samotný projekt.”
Marketing Manager Marcela Vyskoková
Během jediného týdne měl spot přes 50 tisíc zhlédnutí a dokázal oslovit na 11 tisíc programátorů a vývojářů.
O Advantage Consulting
Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti recruitmentu. Na trhu působí již od roku 2002, síť poboček má po celé ČR. Ročně pomůže najít zaměstnání více než 3 345 lidem. Získala řadu ocenění, například titul ODPOVĚDNÁ FIRMA ROKU 2017 Jihomoravského kraje.
Aktin
„Z obsahu, který jsme loni tvořili, bych vypíchla asi kampaň #AktinNaděluje. Neustále se nejen u našich zákazníků, ale také sami, setkáváme s problematikou nepochopení sportovní výživy u starších generací. Na základě toho vzniklo v naší režii video „Protein není steroid!”, které má za úkol usnadnit naší cílové skupině vysvětlení rodičům, že si u nás přece nekupují nic zakázaného.
Ve spojitosti s tím měli lidé možnost napsat si k nám o jakýkoliv dárek pod stromeček z našeho e-shopu. Podmínkou bylo akorát pustit toto videu někomu, kdo stále neví, co to protein je, a poslat nám jeho telefonní číslo. Před Vánoci jsme si u lidí telefonicky ověřili, že toto video opravdu viděli. Pokud tomu tak bylo, pak jsme pod stromeček nadělovali ona přání.”
manažerka marketingu Lucie Minářová
Video „Protein není steroid!” se šíří dál i po ukončení kampaně a zajišťuje osvětu
v oblasti sportovní výživy.
O Aktinu
Internetový fitness magazín Aktin od roku 2010 publikuje vědecky podložené informace o potravinových doplňcích pro sportovce. Čtenáři tam najdou také články o fitness, kulturistice a zdravém životním stylu. O rok později zakladatelé magazínu rozšířili činnost a spustili e-shop zaměřený na sportovní výživu.
Albatros Media, a.s.
„V Albatros Media jsme se na podzim 2017 zaměřili zejména na tvorbu videobsahu
a přišli jsme s novým formátem „listovačky". Původně jde o produktové video, velmi statické a dokumentární, které se primárně vkládá do detailu knihy v e-shopu. Jeho funkci však z části supluje obrázková ukázka z knihy, proto jsme se rozhodli udělat „listovačku" více náladovou a lákavou.
Pořad našim čtenářům přiblíží fyzickou podobu knihy (její velikost, vazbu, tloušťku, povrchovou úpravu apod.), navíc je ale zajímavější. Pracuje s různými úhly pohledu,
se střihem, hudbou.
U ilustrovaných či speciálně vypravených titulů sbírá dlouhodobě zhlédnutí přes
e-shop a pozitivně ovlivňuje nákupní chování. Navíc je taková „listovačka" lépe využitelná i na sítích, popřípadě na obrazovkách v prodejnách.”
marketingová koordinátorka Olga Zbranek Biernátová
Listovací video není oblíbené jen na e-shopu, ale pouští se i na obrazovkách
v knihkupectví.
O Albatros Media, a.s.
Albatros Media je mediální společnost a největší knižní vydavatelství v ČR, které vydává víc než 2000 knižních titulů ročně. Zaštiťuje mnoho knižních nakladatelství, jako je Albatros, Computer Press nebo B4U Publishing, a zabývá se širokým spektrem mediálních produktů – knihami, e-knihami a audioknihami.
Alza.cz
„V loňském roce jsme pro některé kanály výrazně rozvinuli nové pojetí marketingové komunikace, která pracuje s prvky humoru v kombinaci s aktuálními tématy. Například newslettery, které pracovaly ve správném načasování s tématy, jakými byla panika kolem cen másla, či parlamentní volby, byly živelně sdíleny na sociálních sítích.
Dostaly se tak díky svému zábavnému pojetí i k mladší skupině zákazníků, která je pro nová média typická, a která by obvykle nabídky produktů zasílané e-mailem nestudovala.”
šéfredaktorka Monika Vargová
K propagaci svých produktů využila Alza aktuálních témat,
jako byla kauza kolem másla.
O Alza.cz
Alza.cz funguje už od roku 1994 a dlouhodobě se drží na vrcholu tuzemských internetových obchodů. Má prodejny v České i Slovenské republice a zboží dodává
do více než 26 evropských zemí.
Ambiente
„V březnu jsme otevírali restauraci Kantýna. Na základě zkušeností z předchozích otvíraček jsme se rozhodli do poslední chvíle tajit podrobnosti o konceptu. Během prvních dnů, kdy se v restauraci začalo vařit, jsme nezveřejňovali žádné oficiální informace – „pouze" jsme během zimy proškolili asi 120 zaměstnanců v oblasti sociálních sítí.
V den neoficiálního otevření jsme je prostřednictvím interních kanálů poprosili,
aby pod hashtagem #kantyna sdíleli na Instagramu svoje fotky z návštěvy nové restaurace. Vznikla tak šuškanda, jejíž pomocí se nám podařilo během týdne postupně naplnit restauraci na maximální kapacitu – desátý den po otevření ji navštívilo
600 hostů, aniž bychom za Ambiente vydali jakoukoli oficiální zprávu
(mailing, tisková zpráva, příspěvek na firemním Facebooku).”
Šárka Hamanová z marketingu
Pomocí kampaně na Instagramu se podařilo naplnit kapacitu restaurace
za 10 dní po otevření.
O Ambiente
Do sítě restaurací Ambiente patří podniky Lokál, Brasileiro, Café Savoy a další. Pod tuto síť spadá i restaurace La Degustation Bohême Bourgeoise oceněná michelinskou hvězdou. Firma, která podporuje lokální dodavatele, působí už i mimo Prahu.
Biopotraviny Country Life
„Jedním z našich největších projektů je časopis Dobroty, který vydáváme
od roku 2012. Aktuálně ho distribuujeme v nákladu 50 000 výtisků do bioprodejen
a prodejen zdravé výživy po celé republice.
Všechen obsah je původní. To se týká článků, které představují různé skupiny potravin (v roce 2017 jsme např. uveřejnili velký přehled olejů), ale i receptů, které vždy pečlivě vyvíjíme a testujeme.
Zároveň vydáváme náš Bioseriál, což je série článků na téma, jaké jsou konkrétní rozdíly mezi běžnými potravinami a biopotravinami. Těší nás, že naši čtenáři kvalitu obsahu vnímají a chválí a velmi nás potěšilo, když se Dobroty postupně staly zdrojem informací a výukovým materiálem i pro některé výživové poradce.”
šéfredaktorka časopisu Dobroty Lubomíra Chlumská
Časopis Dobroty se snaží o osvětu ohledně biopotravin.
O Biopotravinách Country Life
Ekologické centrum Country Life funguje v Nenačovicích u Berouna od roku 2003. Firma se zabývá kompletním sortimentem biopotravin, zdravé výživy a bezlepkových produktů. Kromě své vzorkové prodejny provozuje také biopekárnu a ekofarmu.
CCV Informační systémy
„Obsah nejčastěji věnujeme příběhům zákazníků a konkrétním přínosům softwarových řešení. Loni jsme si ale střihli také video, abychom si připomněli
výročí 25 let založení firmy.
Z menších kampaní byla neobyčejně úspěšná videosoutěž Zachraňte Veroniku zaměřená na nahrazování papírových faktur těmi elektronickými. To máme v krvi
a věříme, že jako dobro vítězí nad zlem, tak elektronická fakturace musí zvítězit
nad papírovou.”
marketingový ředitel Petr Ondrášek
Během pár týdnů získala díky videosoutěži elektronická fakturace
více než 100 nových akceptací.
O CCV Informační systémy
CCV Informační systémy je jedničkou na českém trhu v poskytování služeb elektronické výměny dat. Konsolidační centrum ORION každý měsíc přenese milióny elektronických faktur, objednávek, dodacích listů a dalších dokumentů. Poskytuje komplexní dodávky ve vývoji logistických WMS řešení, implementaci CRM systémů
a dalších podnikových informačních systémů.
Cerva Group
„Mezi nejzajímavější obsah, který jsme v loňském roce vytvořili, patří naše livestreamy. Jejich cílem bylo nenásilnou formou představit naše produkty, ale také edukovat publikum a ukázat mu, jak předcházet bezpečnostním rizikům.
Rozhodli jsme se pro živé přenosy na Facebooku, které děláme pravidelně každé dva týdny. Živá videa mají své kouzlo, které lidé ocení. Problematiku tam vysvětlujeme přirozeně a lidově, aby byla divákům blízká.
Fungujeme v B2B a tedy ačkoliv tyto livestreamy živě sledují jen desítky lidí, jsou pro nás tito diváci velmi důležití. Nehlídáme totiž celkové počty shlédnutí. Rozhodující jsou pro nás metriky jako je počet sledujících v 50% nebo 75% délky videa.
V neposlední řadě jsme i díky těmto videím stále na očích, představujeme své produkty a ukazujeme naši odbornost.”
Online Marketing Specialist Vitězslav Švec
Videa mají několik tisíc zhlédnutí.
O Cerva Group
CERVA GROUP funguje na trhu s osobními ochrannými pomůckami už od roku 1991. Produkty dodává do celé Evropy. Podporuje používání správných ochranných pomůcek, představuje nové trendy a v oboru své zákazníky vzdělává.
CleverMaps
„V roce 2017 jsme odbornému obsahu nevěnovali příliš mnoho pozornosti, zato jsme se ale snažili přiblížit, jaké to je pracovat v CleverMaps. A protože je to velká radost, chtěli jsme na konci roku přinést trochu radosti také našim zákazníkům, partnerům, kamarádům i známým.
Vytvořili jsme proto video s vánoční koledou Půjdem spolu do Betléma, kterou jsme sami secvičili a nahráli. O skvělý zvuk se postaral Ondřej Tomas, jeden ze zakladatelů společnosti a skvělý kytarista. Kameru a střih měl na starost Tomáš Schmidl,
Beckend Developer týmu CleverAnalytics, který měl možnost se s filmovou tvorbou setkat při studiích na Fakultě informatiky Masarykovy Univerzity.
Díky tomu, že jsme si tvořili video sami, podařilo se zachytit nejen momenty
z vánočního večírku, kde naše interní kapela CleverBand vystoupila, ale taky
z běžných pracovních dnů v CleverMaps. A tenhle společný počin ve finále nepřinesl radost jen zákazníkům a dalším blízkým, pro které bylo video primárně určeno,
ale také nám samotným, celému týmu rodiny CleverMaps.”
Marketing Specialist Zuzana Vintrová
Z hotového videa měli radost nejen klienti, ale i všichni aktéři.
O CleverMaps
CleverMaps je specialista na mapové aplikace v oblastech zemědělství, správy majetku, infrastruktury, energetiky, retailu a bankovnictví. Vyvíjí unikátní software pro vizualizaci podnikání a významně tak zjednodušuje rozhodování a zvyšuje produktivitu firem. Společnost funguje od roku 2013 a její pobočky sídlí v Praze
a Brně.
CZC.cz
„V představování našich zaměstnanců v kampaních jsme už mistři, ale jak získat sympatie i pro produkty, které nabízíme? Skrze přenosový vůz jsme naše GEEKovské sociální superschopnosti propůjčili první oživlé tiskárně od HP. A děly se věci!
Tiskárnu jsme rafinovaně umístili před ČVUT v Praze a nechali studenty, ať si s ní povídají, o čem chtějí. Některými záludnými otázkami jí kolemjdoucí málem zkratovali obvody, ovšem i tiskárna se po chvíli osmělila a začala si studenty dobírat – dožadovala se jejich čepic, tanečku nebo dokonce políbení!
Z celé akce nakonec vzniklo zábavné virální video, které se s téměř milionem zhlédnutí stalo nejúspěšnějším video počinem v historii CZC.cz.”
PR & Content Specialist Lucie Vinická
Video získalo na Facebooku přes deset tisíc liků a skoro tisícovku sdílení.
O CZC.cz
CZC.cz svoji první verzi internetového obchodu spustilo už na přelomu
roku 1998 a 1999. Od té doby se z firmy se 3 zaměstnanci se firma vypracovala
na špičku českého prodeje elektroniky, má přes 50 poboček a tvářemi kampaní
se stávají její zaměstnanci. CZC.cz dvakrát získalo ocenění MasterCard Obchodník
s elektronikou roku, v roce 2015 vyhrálo Shop roku v kategorii PC a příslušenství.
Czechitas
„Ačkoliv jsme neziskovka a máme poměrně skromný marketingový tým, snažíme
se v naší propagaci držet krok s moderní dobou. Pravidelně postujeme na sociální sítě. Nejhodnotnějším obsahem je pro nás ale blog, především rubrika
Tvoříme příběhy.
Každý měsíc sdílíme nový inspirativní příběh o tom, jak některá z absolventek našich workshopů a kurzů získala svou vysněnou práci v IT. Sdílením skutečných příběhů chceme motivovat ženy a dívky ke vzdělávání se v informačních technologiích a třeba i k tomu, aby se nebály v tomto oboru hledat uplatnění.
Příběhy píšou holky samy, my jim pomáháme se stylistikou a osnovou. Čas od času uděláme některý z příběhů formou rozhovoru, abychom vše trochu oživili. A proč jsou tyto příběhy naším nejhodnotnějším obsahem? Protože odrážejí reálné naplňování vize naší organizace – každá absolventka zaměstnaná v IT je pro nás důkazem, že jdeme správným směrem a že ženy do IT patří.“
Martina Kovaříková a Zuzana Kočárová za marketingový tým Czechitas
Články na blogu mapují už od roku 2016 příběhy dívek, které pracují v IT.
O Czechitas
Czechitas vzdělává a inspiruje nové talenty (zejména ženy a děti) k posílení diverzity a konkurenceschopnosti v IT. Učí programování, vývoj webu, grafický design, digitální marketing, bezpečnost, testování a datovou analytiku. Tým Czechitas funguje již v několika městech ČR a se svými workshopy vystupuje i v zahraničí.
Direct pojišťovna, a.s.
„Všichni víme, jak je těžké najít ty správné lidi do firmy, zejména když rostete. Lidi se stejnou DNA, kteří na sobě chtějí pracovat a neleknou se nevyšlapaných cest. Proto jsme v květnu 2017 pustili do světa kariérní stránky. Chtěli jsme lidem ukázat, jaká jsme parta, proč nás práce v Directu baví a hlavně, v čem se od ostatních firem lišíme.
Prvním ukazatelem, že jsme stránky a texty postavili správně, pro nás bylo zvýšení denní návštěvnosti. Na konci roku 2017 byla 2,5× vyšší než ve stejném období v roce 2016. Naše úsilí se nám potvrdilo podruhé v listopadu 2017, kdy jsme se na udílení cen Recruitment Academy Awards dostali do top pětky kariérních stránek roku 2017,
a to především za netypický tone of voice.”
brand manažerka Vendula Vítková
Direct pojišťovna vystavila kariérní stránky na osobním a lidském přístupu.
O Direct Pojišťovně:
Direct Pojišťovna se specializuje na neživotní pojištění, které nabízí jak lidem, tak firmám. Na českém trhu působila od roku 2007 do roku 2012. O tři roky později se vrátila a přišla s koncepcí „pojišťovny pro lidi“, která si zakládá na rychlém, srozumitelném a přátelském řešení i komunikaci.
Econea, s.r.o.
„Na konci roku 2017 jsme spustili e-mailový Vánoční seriál pro všechny zelené hrdiny, kteří chtějí žít zdravější a udržitelnější život. Jeho úkolem bylo skrze 5 článků hravě
a odlehčeně informovat o těch nejdůležitějších ekologických tématech souvisejících
s Vánocemi.
Seriál jsme poslali jednak e-mailem na naši databázi, jednak jsme zveřejnili landing page, kterou jsme propagovali přes Facebook i přímo na stránkách e-shopu.
Na články byly skvělé ohlasy, přinesly nám nové zákazníky a potěšily ty stávající, proto seriál určitě plánujeme ještě vylepšit a spustit i tento rok.”
obsahová zelená guru Katka Dolečková
Kromě webových stránek propagovala firma Vánoční seriál i přes Facebook a e-shop.
O Econea
Econea je ekologický e-shop, který se zaměřuje na výrobky šetrné k přírodě
a životnímu prostředí. Razí myšlenku, že jejich e-shop sice nezmění svět jak mávnutí kouzelného proutku, ale chtějí dát možnost začít od vlastních malých kroků, které povedou k celkové změně.
Finanční svoboda
„Naše klienty rozhodně velmi oslovila minutová videa z investiční série, která jsme začali natáčet a umisťovat jak na Facebook, tak také na Youtube. Videa mají v dnešním online světě velkou hybnou sílu, a proto jsme nechtěli nic zaspat.
Ve videích jsme odpovídali na krátké otázky, jako například o kolik procent se dají zhodnotit peníze, jaké investice jsou vhodné, důvody, proč investovat, kam odkládat peníze a podobně. Videa měly velký organický dosah a s pomocí placené reklamy jsme dosáhli velké sledovanosti.”
finanční poradce Tomáš Kořený
Videa přibližují lidem jednoduchou cestou, jak a proč investovat.
O Finanční svobodě
Tato finanční rodina už 18 let školí bankéře a finanční poradce, radí skupinám
i jednotlivcům. Jako jedna z mála firem vede své klienty k finanční nezávislosti. Firma vytvořila dokonce deskovou hru Finanční svoboda, která hráče naučí hospodařit s penězi.
Freelo
„Nejlepší obsah pro naše zákazníky byl rozhovor s Jankou Chudlíkovou. Janka
v rozhovoru radí jak nevyhořet, bojovat se stresem a co dělat pro své zdraví.
Ve finále nás to dovedlo až k založení vlastního podcastu. Uživatelé si o to sami psali
a podle reakcí upravili i své návyky.”
Business Development Manager Karel Dytrych
Rozhovor s Jankou Chudlíkovou vedl k založení podcastu s nahrávkami rozhovorů.
O Freelo
Freelo je česká aplikace, která má za cíl usnadňovat týmovou komunikaci nad úkoly. Vznikla v roce 2015 a zjednodušuje organizaci práce malých týmů a zajišťuje jim přehled na projekty. Podle jejich uživatelů je to výborná tuzemská alternativa globálních nástrojů, která i v jejich konkurenci nabízí zajímavé funkce a spolehlivou podporu v češtině.
Galard Brno, s.r.o.
„Rok 2017 pro nás byl mimo jiné rokem, kdy jsme se obsahu začali více a systematicky věnovat. Za nejdůležitější považuji, že jsme konečně dali řád našemu Facebooku
i Instagramu a založili jsme blog.
Pokud bych měla vypíchnout jen jednu věc, byl by to post na Facebooku, ve kterém jsme ukazovali nové obleky, které jsme šili pro náčelníky Horské služby. V textu jsme podtrhli naše motto: „každý milimetr vaší osobnosti hraje roli".
Příspěvek měl velký úspěch a co mě potěšilo nejvíc, bylo to, že jsme pomohli zviditelnit práci Horské služby.”
Branch and Sales Manager Adéla Hoffmannová
Nejúspěšnější byl příspěvek o oblecích šitých na míru pro náčelníky Horské služby.
O Galardu
Galard je pánské zakázkové krejčovství, které funguje už sedmým rokem. Obléká prestižní osobnosti a vysoce postavené profesionály, pro které je perfektní vzhled naprostou samozřejmostí. Při své práci se snaží vyhovět těm nejnáročnějším zákazníkům a vždy jim poskytnout maximální servis a komfort.
GUMEX, spol. s r.o.
„V roce 2017 jsme se zaměřili na nový obsah ve formě blogu. Širší využití plánujeme zejména pro obsah, popisující možnosti úprav zboží na míru. Na články, ve kterých informujeme o těchto službách, budeme mnohem více odkazovat přímo z našeho
e-shopu. Chceme tak naše zákazníky upozornit na nadstandardní služby, které můžeme nabídnout díky modernímu technickému vybavení a našim zkušenostem.
Na blogu zveřejňujeme také fotoreportáže přímo z montáží, které svědčí
o profesionalitě našich montérů. Čtenářsky atraktivní jsou články o zajímavých, netypických realizacích z naší výroby. Například jak jsme vyráběli stojánky na šperky nebo organizéry do kufříků na nářadí.
V naší firmě máme výbornou rodinnou atmosféru a stále se rozšiřující tým s více než stovkou zaměstnanců. To nám poskytuje bohatou zásobu témat pro rozhovory
s našimi kolegy. Věříme, že zveřejněním těchto rozhovorů na blogu pomůžeme zájemcům o práci u nás při jejich rozhodování. A navíc, kdo by nebyl rád, že může ukázat svým dětem, jak je jeho práce pro firmu důležitá?”
Online Marketing Manager Andrea Krejčí
Na blogu firma zveřejňuje například rozhovory se zaměstnanci, které dávají zákazníkům nahlédnout pod pokličku firmy.
O GUMEXu
GUMEX je rodinná firma založená v roce 1994. Specializuje se na B2B prodej
v oblasti hadic, těsnění a dalších pryžových a plastových výrobků. Tři firemní pobočky jsou zákazníkům k dispozici v České republice, další tři pobočky na Slovensku. Společnost GUMEX získala 2. místo v soutěži Vodafone Firma roku 2017 za Jihomoravský kraj, v roce 2016 cenu veřejnosti v soutěži Equa bank rodinná
firma roku.
Jablotron
„V roce 2017 jsme realizovali první větší brandovou online kampaň na koncové uživatele i montážní partnery. Byla vystavěna na čistě brandovém hero videu, které jsme podpořili několika produktovými videi. To nám umožnilo využít pokročilý storytelling.
V kampani jsme zároveň pracovali s 1st, 2nd a 3rd party daty a využili jsme také programatický branding. Kampaň byla spuštěna jak ve vyhledávačích Google
a Seznam, tak na Facebooku a YouTube. Celkově se kampaní podařilo oslovit
přes 1 milion uživatelů a získat téměř 2 miliony zhlédnutí videí.“
Marketing Communications Manager Jan Gregor
Kampaň s využitím videí oslovila přes 1 milion uživatelů.
O Jablotronu
Firma Jablotron vyvíjí a vyrábí od roku 1990 systémy pro zabezpečení a ovládání domácnosti. Po celém světě tak usnadňuje péči o domy, byty, auta a další. Na svém kontě má ale také například monitor dechu kojenců, který pro jeho přesnost využívají stovky nemocnic i domácností. Produkty vyváží do 73 zemí.
JIC
„V našem magazínu, newsletterech a na sociálních sítích tvoříme obsah
pro podnikatele, ať už řídí větší firmu nebo jsou v úplných začátcích svého projektu. Nejúspěšnější byla mezi čtenáři série článků Jak napsat Business plán, což je téma, na které dříve či později narazí každý začínající podnikatel.
V loňském roce jsme se pustili také do tvorby videoobsahu, kde největší úspěch slavila videa o tématu scaleupů a expanzi firem.“
Online Marketing Specialist Daniela Pavoničová
Seriál Business plán měl celkem čtyři díly a čtenářům radil, proč je důležité v podnikání plánovat a jak plány vytvořit.
O JICu
Jihomoravské inovační centrum se stará o koordinaci a podporu podnikatelů nejen v Jihomoravském kraji. Vzniklo na základě inovační strategie kraje v roce 2001
a od té doby jeho programy prošlo více než 200 technologických startupů a firem.
Kuchařka pro dceru
„Obsahový marketing Kuchařky pro dceru by se dal popsat jednou větou: ročně čítá 52 článků na blogu, každý týden právě jeden článek o vaření.
Už mnohokrát se mi potvrdilo, že čím známější a obyčejnější kuchařské téma, tím líp. Pro obsah na blog není potřeba neustále hledat nějaké extrabuřty nebo exotické suroviny. Velké množství sdílení a pozitivních ohlasů například loni sklidil článek
o docela obyčejné čočce na kyselo.”
zakladatelka blogu Jana Florentýna Zatloukalová
Ročně vyjde na blogu 52 příspěvků, nejoblíbenější recepty bývají většinou
ty nejjednodušší.
O Kuchařce pro dceru
Jana Florentýna Zatloukalová napsala první Kuchařku pro dceru v roce 2007. Od té doby vydala další tři knihy a pravidelně přispívá na stejnojmenný blog, jehož úkolem
je naučit vás vařit tak, jak by vás to naučila vaše maminka, kdyby na to měla čas.
Lihovar Žufánek
„O letošním kandidátovi na nejlepší obsah je asi rozhodnuto – stačilo napsat na sociální sítě, proč končíme s platebními kartami. Příspěvek získal téměř tisíc sdílení
a skoro 240 tisíc přečtení. Masakr. A přitom taková blbost.”
lihovarník Martin Žufánek
Na příspěvek na Facebooku reagovalo více než 1,5 tisíce uživatelů.
O lihovaru Žufánek
Rodinný ovocný lihovar Žufánek vyrábí 100% přírodní destiláty a likéry
od roku 2000. Kromě slivovice a dalších pálenek připravuje i absinty podle původních receptur. Největší server věnovaný absintům zařadil absint L’Ancienne od Žufánka mezi nejlepší světové absinty.
Mall.cz
„Originálního obsahu, který si získal pozitivní ohlasy, se nám podařilo loni vyprodukovat více. Ale nejlepší může být jen jeden. Loni to bylo vánoční facebookové video PoLEOární Express s Leošem Marešem v hlavní roli, které bylo volným pokračováním našeho videa z minulého roku.
Na začátku stálo zadání zprostředkovat opravdovou vánoční atmosféru bez prvoplánových klišé, zakomponovat ověřeného Leoše Mareše, nezapomenout
na prodejní potenciál, a to vše s využitím dopravního prostředku kvůli dynamice.
Přestože šlo teprve o druhé video v tomto stylu, lidé ho začínají brát jako naši vánoční klasiku, která jim navíc podle všech reakcí dělá opravdovou radost. Víc jsme si přát nemohli.”
Head of marketing communication Karel Videcký
Video mělo 1,6 milionu zhlédnutí, přes 2,1 milionu oslovených lidí a více
než 60 000 pozitivních reakcí.
O Mall.cz
Od roku 2000 funguje Mall.cz jako internetová nákupní galerie. Zboží
z internetového obchodu si můžete vyzvednout na 18 místech po celé
České republice. Působí také na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Slovinsku. Jako jedni z prvních obdrželi certifikát Bezpečný nákup od Asociace pro elektronickou komerci.
Milka
„V rámci kampaní na svátek sv. Valentýna a na Den maminek, které byly zaměřené
na podporu portfolia Milka pralinek, vznikl kromě emotivních videí na YouTube
a Facebooku také speciální design balení. V případě Valentýna se Milka vrátila
k tematice ručně psaných milostných dopisů.
Na speciální obal pralinek měli spotřebitelé možnost vlastnoručně napsat zamilovaný vzkaz. Inspiraci i návod na to, jak napsat ten nejlepší, mohli najít na české i slovenské microsite. Koncept se nesl v duchu hashtagu #ŘekniToMilkou, pod kterým spotřebitelé sdíleli valentýnské fotografie s Milka pralinkami a zapojili se do soutěže na Instagramu.
Milka připravila speciální edici produktů, ve které pozměnila název tradičního svátku za jemnější – Den maminek. Na produkty umístila claimy „I love Maminka“ a
„Thank you Mamka“. Kampaň doplnila instagramová soutěž tentokrát pod
hashtagem #DenMaminek.
Spotřebitelé v ní mohli sdílet fotky se svými maminkami a vyhrát wellness pobyt pro dva. Značka v kampani využila video umístěné na YouTube. V něm si zahrála Bára Votíková, česká fotbalová brankářka, reprezentantka klubu SK Slavia Praha a také známá youtuberka. Síly influencerů značka využila i na Instagramu, kde se jí podařilo získat vysoký reach a efektivně pracovala i s in-store komunikací – v prodejnách Albert zákazníci 14. května k nákupu získali jako dárek malou kytici růží.”
Marketing Chocolate CZ/SK Support Viktória Uzsáková
Facebook Den Maminek dokonce zařadil mezi nejúspěšnější kampaně v roce 2017
a pomocí Google Brand Lift surveys Milka dosáhla skvělých výsledků.
O Milce
Milka existuje už téměř 117 let. Název vznikl spojením německých slov Milch (mléko) a Kakao. Od roku 1990 patří firma americké společnosti Mondelēz International. Vytváří kampaně plné jemnosti.
Mixit s.r.o.
„V roce 2017 jsme mimo jiné pyšní na obsahovou kampaň pro spuštění originální Mixit zmrzliny, které je pro nás vyráběna na zakázku s našimi surovinami. Pro tuto kampaň jsme připravili speciální video ze zákulisí výroby zmrzliny.
Zákazníci si přímo u našeho Mixit stánku mohli také namixovat na zmrzlinu zdobení podle chuti. Mixit zmrzlina byla dostupná pro zákazníky v období od července
do října 2017.
Kampaň byla podpořena vlastní landing page s videem a obrázky se zastávkami naší „Mixit tour“, zároveň jsme připojili možnost se zapojit do diskuze, kam máme se zmrzlinou přijet a nasbírali mnoho přání a pozitivních reakcí.“
Marketing manager Štěpán Zub
Pomocí videa představovala firma zákulisí výroby Mixit zmrzliny.
O Mixitu
Mixit je česká firma, která se zabývá výrobou müsli zhotoveného na zakázku podle vlastní chuti. V roce 2010 ji založili Martin Wallner a Tomáš Huber. Postupně se rozrostla na Slovensko, do Polska i do Kanady. V roce 2016 získala firma Mixit titul EY Začínající Podnikatel roku 2015.
Nadace Krása pomoci
„Když se tak dívám na náš Facebook, jeden z nejúspěšnějších příspěvků z poslední doby je video, které natočila Taťána a Ondřej k Prosincové výzvě. V rámci výzvy zvali všechny své přátele i fanoušky na Facebooku, aby jako dárek k Tániným třicetinám poslali příspěvek na pomoc seniorům.
Myslím, že video bylo úspěšné, protože bylo autentické. Taťána se nadaci a seniorům věnuje dlouho, lidé to vědí. Ve videu oba řekli jasně a stručně, co vlastně po lidech chtějí. Video není ze začátku výzvy, ale natočili ho až když výzva nějakou dobu běžela. Je to tedy zároveň i poděkování a připomenutí výzvy asi v polovině, kdy začal zájem pomalu klesat. Video ho zase nakoplo.
Obecně byly všechny posty k Prosincové výzvě úspěšné, snažili jsme se kombinovat fotky, videa, odkazy a mít jasnou call for action – tedy přispějte.”
ředitelka Nadace Krása pomoci Michaela Stachová
Ve videu Prosincové výzvy využila firma známé tváře Taťány Gregor Kuchařové, která se nadaci věnuje už dlouho.
O Nadaci Krása pomoci
Krása pomoci je nadace, která funguje od roku 2008 a věnuje se pomoci seniorům. Za 10 let působení rozdělili mezi neziskové organizace pomáhající starším lidem více než 30 milionů korun. Pravidelně se účastní mezinárodních konferencí a věnují se
i vlastnímu projektu Doma bez obav, jehož cílem je, aby mohli senioři důstojně žít
v domácím prostředí.
NAFIGATE Cosmetics, a.s.
„Za největší úspěch v rámci obsahu za rok 2017 považujeme nový produktový katalog, díky kterému jsme získali spoustu nových zákazníků
a dlouhodobých kontaktů.
Cílem bylo nejen představit samotné produkty a jejich účinky, ale také předat čtenářům podrobnější informace o složení a aktivních látkách v naší kosmetice.”
produktová manažerka Helena Šňupíková
Nový katalog nemá jen prodejní, ale i vzdělávací charakter.
O NAFIGATE Cometics
NAFIGATE Cosmetics je česká společnost, která propojuje vědu s kosmetikou. Zabývají se výzkumem nanotechnologií, který jim pomáhá vyvíjet nové přípravky. Při výrobě využívají především kyselinu hyaluronovou. Na nanovlákennou podoční masku Nano Eye Lift získali patent a její účinek potvrdil i Státní zdravotní ústav.
RAYNET
„Nejpovedenější věc za nás byla naše vánoční charitativní sbírka. Vždycky se snažíme slavit Vánoce s klienty (komunitou) netradičně, ať už vtipným PFkem nebo originálním dárkem (ponožky, rukavice s dotykovými palci).
Tento rok jsme vymysleli, že společně obdarujeme Středisko rané péče, které pomáhá rodinám s postiženými dětmi. Dopadlo to skvěle, zapojily se desítky klientů a dar (auto) jsme pak společně s klienty předali na vánočním gospelovém koncertě, takže jsme se s klienty mohli potkat i neformálně.
Taky v RAYNETu nás to spojilo ještě nad normálně vysokou hladinku a pár týdnů jsme tím žili. Angažovanost komunity je pro nás jedno z důležitých KPI. Děláme SAAS službu a dlouhodobé vztahy jsou pro nás klíčové.“
Marketing Manager Václav Prak
Charitativní akce spojila RAYNETí komunitu a ještě více utužila vztahy ve firmě.
O RAYNETu
Softwarová firma RAYNET vznikla v roce 2004 v Ostravě. Věnuje se vývoji cloudového CRM, které patří mezi českou špičku a je srovnatelné i s velkými světovými CRM. Kromě technologických inovací klade RAYNET velký důraz na proaktivní zákaznickou podporu.
Rodinný pivovar Bernard
„Kdybychom měli vypíchnout jednu věc, kterou jsme publikovali na našem Facebooku a která se nám líbí, zřejmě by to byl pozdrav do Plzně – přání plzeňskému pivovaru, který v loňském roce slavil 175 let.
My jsme jim poslali to nejlepší, co můžeme nabídnout – náš Sváteční ležák.”
marketingový manažer František Čmok
Bernard vsadil na svůj osobitý humor.
O Bernardovi
Historie pivovaru sahá až do roku 1597, ale dnešní podoba pivovaru Bernard
se začala tvořit po privatizaci v roce 1991. Majitelé si postupně začali plnit sen
o vybudování pivovaru, který bude nejenom vařit poctivé české pivo, ale bude
mít i svůj názor.
Scio
„Za náš top obsah bych označila hravou kampaň zaměřenou na studenty, které čekají přijímací zkoušky. Osloví ale i jejich rodiče. U kampaně jsme místo strachu
z přijímaček vsadili na odlehčení a vtip.
Kampaň jsme doplnili i o reklamní předměty – konkrétně obyčejné tužky s gumou
a textem: Nebuď u přijímaček vygumovanej!”
tisková mluvčí Markéta Majerová
Scio se rozhodlo nepodporovat strach z přijímacích zkoušek a vsadilo více na humor.
O Sciu
Společnost Scio vznikla v roce 1995. Vytváří profesionální testy pro přijímací zkoušky na střední a vysoké školy. V současnosti tyto testy využívá 40 fakult českých a slovenských vysokých škol. Jejich soukromé ScioŠkoly navštěvují žáci v Praze, Olomouci, Brně, Jihlavě a Frýdku-Místku.
Tonak
„Opravdovou jedničkou byly barety. Z tradiční pokrývky hlavy se nám letos podařilo udělat must-have sezóny. Tenhle elegantní doplněk si oblíbili nejen naše stálé zákaznice, ale i ambasadoři značky a blogerky. Češky zjišťují, že jim barety moc sluší
a s trochu nadsázky by se dalo říct, že se z nich pomalu stávají Pařížanky.
Baví je i to, že u nás najdou neuvěřitelně širokou škálu barev, i přesto že často pořád sahají po neutrálních odstínech. Třeba nejklasičtější, černý baret skoro nestíháme vyrábět, jak obrovská je po něm poptávka.
Na podzim jsme zaznamenali podobný úspěch s kapitánkami, šitými čepicemi
s decentním kšiltem. Z tohoto tradičního modelu se nám podařilo udělat trendy kousek, který se objevil i v limitované kolekci, která vznikla ve spolupráci TONAKu
a Simony Krainové. Kdo neměl na podzim kapitánku, jako by nebyl.”
marketingová koordinátorka Anna Talašová
Baretům věnovala firma i samostatný post na Facebooku.
O Tonaku
Firma Tonak patří k největším a nejvýznamnějším světovým výrobcům pokrývek hlavy. Kloboučnickému řemeslu se věnují už přes 200 let. Polotovary nebo hotové výrobky dodávají do pěti desítek zemí po celém světě. Novojičínský Tonak intenzivně buduje síť vlastních prodejen a franšíz.
Utukutu
„Jednoznačně se povedl příspěvek s videem Utukutu – balanceboard, které má více než 45 tisíc zhlédnutí a neuvěřitelný objednávkový protiútok. Video nám natočil Přemek Vida.
Je nadmíru jasné, že v jednoduchosti a ladnosti je ten zázrak. A protože fantazie dospělých je bohužel trochu okleštěná, toto video dokázalo i těm, co ho vidí jen na obrazovce (zatím), že Houpací prkno není jen kus ohnutého dřeva.”
Co-owner & Obchod a marketing Gabriela Hrdina
Video, ukazující, k čemu všemu Houpací prkno slouží, získalo více než 45 tisíc zhlédnutí.
O Utukutu
Firma Utukutu přináší dětem a dospělým pohyb, ladnost, jednoduchost
a sametovost dřeva do domu. Utukutu vzniklo v roce 2014 a od té doby vyrábí, vymýšlí, navrhuje, designuje a prodává několik druhů produktů po celé EU, které milují děti i dospělí.
WOOX
„Nám se v roce 2017 podařilo po třech letech strašlivých martýrií vytůnit wooxusní traktoorek a vyrazit s nim na toor. Napsali jsme o tom seriál do blogu na www.woox.cz, kde je všechno nic než pravda, leč nám to nikdo nevěří.
Zákazníci, kteří se do našeho pojízdného cirkusu hrnou všude, kde párkuje, se ptají, jestli je Richard WooX skutečně takový nebojsa, že všechny ústrky a nepravosti přežil ve zdraví. Ano, Richard je zdráv. Logicky tedy i živ.
Tahle drobnost byla jen rozcvička na implementaci nového webu, se kterým se dodavatel opozdil o tři a půl. Taky roků. O tom ale až v 2018. Máme pro všechny strašně důležité poslání: nejdůležitější je vydržet, i kdyby měl u toho jeden zcepenět.”
CEO Dan Arzt
Na video se můžete podívat tady: #wooxusnitraktoorek
Jak se ale dostat na dostřel všem wooxerům a wooxerkám, kteří se z těžko pochopitelných důvodů rozhodli žít jinde než v Jeseníku nebo v Praze? Pořídím
cirkus a budu kočovat.
O WOOX
Firma WOOX z Jeseníku se stala českou značkou s nejširší produktovou řadou. Svému wooxusnímu klanu nabízí nejen kompletní vybavení na sjezdovkové radovánky, ale i všechny druhy oblečení a doplňků. Z řady vyčnívají nejen svými produkty, ale i stylem komunikace.
Zoner Software
„V první polovině roku 2017 jsme pilně pracovali na vylepšení našeho naučného webu Milujemefotografii.cz. Z magazínu se proměnil spíše v obsahový web, jehož ústředním tématem se staly návody na práci v Zoner Photo Studiu X a evergreen fotografický obsah.
Svěžího vzhledu a obsahu se dočkaly také německá a anglická verze webu a na podzim jsme nově spustili španělskou mutaci. Odměnou nám byl výrazný nárůst počtu čtenářů na všech webech (na českém o 45 %, na anglickém o 85 % a na německém dokonce o 173 %).
Pomohlo nám v tom také sledování zpětné vazby od čtenářů a hlavně naši skvělí autoři. Jedním z těch dlouhodobě oblíbených je fotograf Vítek Kovalčík, který
v letošním roce bodoval mimo jiné s článkem 10 důvodů, proč nejsou vaše fotografie ostré. Na všech čtyřech verzích magazínu byl tento text na předních příčkách čtenosti.“
PR manažerka Jolana Rumanová
Hitem loňského roku byly články o fotografování i následné úpravě fotek.
O ZONER software
Firma ZONER software vznikla v roce 1993 v Brně. Jejím nejznámějším produktem je program Zoner Photo Studio na úpravu fotografií, který používají lidé po celém světě. Firma také zároveň provozuje přední českou webhostingovou službu Czechia a má vlastní vydavatelství Zoner Press.
Trápí vás matematická nesrovnalost mezi počtem firem v titulku a v seznamu? Psaním žijeme, ale ani počítání nám není cizí. Jenže. Těsně po vydání článku se nám ozval ještě jeden respondent. A my jsme neměli srdce ho odmítnout. Takže se omlouváme za klamavou reklamu – inspirovat vás v tomto článku může 34 skvělých obsahových počinů.
A pokud máte chuť na další várku, podívejte se na loňskou nebo předloňskou anketu.