Report: třetí zákaznickou minikonferenci jsme uspořádali v Praze

Martina Vejvodová

Tradiční nálož informací, netradičně mimo Brno. Tak by se dala shrnout třetí zákaznická minikonference Bizpresso Live #3. Tentokrát se hlavním tématem staly výzkumy, dotazování a jejich vliv na marketing a tvorbu obsahu.

Přednášky, workshop a networking - tak vypadalo Bizpresso v Praze.

Proč to vlastně děláme?

S klienty a přáteli klientů se potkáme v méně formálním prostředí, nemusíme spolu řešit jen pracovní záležitosti a trochu lépe se poznáme. A protože pracujeme pro skvělé firmy a ty si mezi sebou rozumí, networking o pauzách nám funguje.

Navíc můžeme vždy trochu přiblížit systém naší práce a ukázat na případovkách, jak to funguje na cizím písečku.

1 + 3 + 1

Na programu byli 3 přednášející se svými připadovkami, 1 náhled pod pokličku Obsahovky a 1 workshop, při kterém si hosté vyzkoušeli, jak se dá prakticky pracovat s výsledky hloubkových rozhovorů v plánování obsahu.

Lenka Mynářová | DATAMAR

… a lováky potečou…

Co zaznělo:

  • I velké firmy mají velké problémy odhadovat budoucnost.
  • Jestli něco neměříte, tak to rozhodně neřídíte.
  • Tahák ceny je mýtus, značka je to, co rozhýbe byznys. A značka se buduje komunikací.
  • Pro on-line svět musíte vytvořit vlastní systém pro každého klienta.
  • Případovka NAFIGATE Cosmetics a lékárny Dr. Max.

Martin Bazala | RAYNET

...lidé jsou ochotní odpovídat na otázky, když se zeptáte…

Co zaznělo:

  • Z kvalitního výzkumu získáte kvalitní data pro marketing.
  • 68 % klientů od firem odchází, protože mají pocit, že se o ně nikdo nezajímá.
  • Na čem vám záleží nejvíce, na to se zeptejte několikrát. A na různých místech.
  • Myslíte, že víte, kdo jsou vaši klienti? Ověřte si to.
  • Dotazování přizpůsobte i tomu, jak je u vás klient dlouho.

Petr Rubáček | REMEMBERSHIP_

… zjistili jsme, že nám ujíždí vlak a nevěděli jsme, co s tím. Tak jsme začali rebrandovat…

Co zaznělo:

  • Hloubkové rozhovory byly největší bohatství pro vybudování nové značky.
  • Za myšlenkou nutnosti změny musí stát celý tým.
  • Přes e-mail nebo skype nikdy nezjistíte to, co osobním kontaktem.
  • Svoji práci se na webu budeme prezentovat jen případovými studiemi, protože je pro nás hlavní proces, ne pouze výsledek.
  • Převraťte běžnou prezentaci firem, které řeší „jak”, méně „co” a úplně maličko „proč”.

Workshop Obsahovky

… nestačí slyšet, musíte zákazníky skutečně poslouchat…

Co zaznělo:

  • Nenechte si ujít žádnou příležitost získat zpětnou vazbu.
  • Věnujte pozornost i maličkostem.
  • Přemýšlejte, jak obsahovým marketingem vyřešit problémy a rozptýlit obavy svých klientů.

Děkujeme za skvělou atmosféru a těšíme se na čtvrté minikonferenci.