V případovkách představujeme příběhy podnikatelů. Textem, ale také autentickými fotkami

Hana Kratochvílová

Když chcete dokázat, že vaše služba přináší uživatelům užitek, je případovka skvělým nástrojem. Pro iDoklad proto vytváříme sérii fotopřípadovek, které ukazují, jak nástroj usnadňuje fakturaci drobným podnikatelům. Psané příběhy dokreslují fotografie z truhlářské dílny nebo ze salátové farmy řízené počítačem.

iDoklad patří mezi nejrozšířenější on-line fakturační služby ve střední Evropě a používá ho více než 200 000 uživatelů. Společně s týmem iDokladu pomáháme přiblížit jeho výhody podnikatelům, kteří potřebují pomoct s fakturací.

Postupně jsme zasáhli do obsahu na všech úrovních – od návodů po PPC inzeráty. A pravidelně také tvoříme případovky, ve kterých představujeme, jak iDoklad zjednodušuje podnikatelům život.

Za roky fungování k sobě totiž iDoklad přitáhl mnoho zajímavých podnikatelů – od pekařů housek do burgerů po zakladatelku firmy na eko pleny. Služba jim pomohla vytvořit první profesionální faktury, zatímco rozjížděli svůj byznys. Díky případovkám dáváme čtenářům možnost nakouknout do zákulisí fungování jiných živnostníků. A to, jak funguje řemeslná pekárna housek nebo výrobna masivního nábytku ukazujeme nejen textem, ale hlavně fotkami.

Za podnikateli, kteří používají iDoklad, vyrážíme s foťákem a dokumentujeme, na co mají čas díky tomu, že neztrácí energii při tvorbě faktur.

  • Největšími výhodami fotopřípadovky jsou autenticita a důvěryhodnost. Zákazník uvidí, že váš produkt pomáhá skutečnému člověku z masa a kostí, ne maskotovi z fotobanky. Pokud si po přečtení případovky řekne: „To zní jako já. To dobře znám,“ jste na dobré cestě.

Jak vznikají fotopřípadovky

Fotopřípadovky vyžadují pečlivou přípravu. Zároveň vznikají texty i fotky – a zatímco textové části pomůže rozhovor s podnikatelem, focení vyžaduje detailnější plánování. Zaměřujeme se proto na to, aby hlavní hvězda případovky měla všechny informace:

  • Kde přesně se bude fotit a co k tomu budeme potřebovat?
  • Jaké připravíme rekvizity a co si nejlépe na focení obléci?
  • Jak dlouho bude vše trvat?

Samotný den focení vždy začíná seznámením s prostředím. V případě iDokladu se náš fotograf Emil setká s podnikateli a zjišťuje, jak vypadá jejich práce a pracovní prostředí. Společně přemýšlí, jaké aktivity a v jakých prostorách je vhodné zachytit.

K samotnému focení je potřeba nejen uspořádat prostor, ale také rozmístit záblesková světla, sehnat rekvizity a mezitím stihnout trochu smalltalku, aby se účastníci uvolnili a na výsledných fotkách působili autenticky.

„Je pro mě důležité, aby lidé cítili, že k nim přistupuji lidsky a profesionálně a měli z focení radost. Stručně řečeno – vstoupím do jejich života jako velká voda, všechno jim tam změním, donutím je dělat věci, které nikdy nedělali, rozesměju je a pak zase zmizím.“
Emil Gallík, audiovizuální obsah

Emilovou snahou při focení podnikatelů pro iDoklad je zachycovat charakteristický moment podnikání. Proto musí občas trochu upravit prostor – v ordinaci u lékaře vytáhnout lejstra, v kuchyni u cukrářky zase dorty.

A pak už si jen hraje se záběry. Fotopřípadovka je skvělá příležitost, jak za půlden focení na malém prostoru pořídit mnoho různých záběrů, které se dají využít nejen jako doprovod textu, ale třeba také na sociálních sítích.

Při focení u cukrářky a blogerky Míši Landové lítala vzduchem mouka a rozbíjela se vajíčka.

Výsledek: set fotek a do detailu vyladěná případovka

Při postprodukci vybere Emil nejzdařilejší fotky a následně je prožene technickými úpravami. Výsledkem je set reprezentativních fotek, které jsou připravené k publikaci a dodají psanému textu na osobitosti. Všechny případovky pak působí stejně vyladěným dojmem a podporují tak jednotný vizuální styl.

Truhláři z firmy Massive Home jsou ve skladu nábytku jako doma.

Paralelně s fotkami vzniká také textová část případovky. V případě iDokladu se soustředíme na autentické příběhy podnikatelů.

Podkladem pro sepsání příběhu je pro našeho copywritera krátký telefonický rozhovor s předem vytipovanými podnikateli. Zajímá se o to, co je na jejich práci baví a jak jim iDoklad pomáhá v podnikání.

Díky tomu jsme zjistili, že iDoklad usnadnil foodblogerce Míše vystavení faktur za tisícovku kuchařek nebo že pro farmáře Michala je ve spojení s aplikací Profi Účtenka nepostradatelným pomocníkem při prodeji salátů na trzích.

Na blogu iDokladu si přečtěte více než 30 podnikatelských příběhů.

  • Případovku sestavujeme s ohledem na cílovou skupinu. Pokud představujeme složitější systém firemního účetnictví, necháme majitele firmy vysvětlit čtenáři, jak systém funguje.
  • U programu jako je iDoklad, jehož hlavní devízou je jednoduché ovládání, jsme se zaměřili na příběhy lidí a na kontext jejich podnikání, ke kterému potřebují také fakturovat.

Výsledek: příběhy, které přitáhnou další klienty

Po zkomponování fotek a textu putuje příběh za klientem i za samotnými hrdiny případovky ke kontrole. Když jsou s výsledkem všichni spokojení, posíláme příběhy na blog iDokladu i na sociální sítě.

Díky tomu, že fotopřípadovky nabízí atraktivní vizuální pojetí příběhu, mají i samotní podnikatelé chuť sdílet svoje úspěchy a šíří tak obsah, který pro iDoklad tvoříme.

Jen na Facebooku pak mají tyto příběhy, v kombinaci se správně zvoleným promem, dosah několik tisíců uživatelů a průměrný engagement rate nad 2 %, což je vysoko nad běžným průměrem Facebooku.

Díky fotopřípadovkám iDoklad dokázal, jak je pro konkrétní podnikatele užitečný. Příběhy pomohou přitáhnout nové klienty, kteří řeší podobné problémy. A právě o to v případovkách jde.

Příběhy našich uživatelů jsou neodmyslitelnou součástí komunikace značky. Posláním iDokladu je šetřit podnikatelům čas, aby se mohli věnovat tomu, co mají na práci skutečně rádi a jsem rád, že právě tento pohled se daří v příbězích našich uživatelů zachytit.
Róbert Krupa, marketingový manažer v Solitee