WebTop100: Blog MALL.CZ vítězem v kategorii Obsahový marketing roku 2019

Martina Krumpholcová

V úterý 12. listopadu se stal blog MALL.CZ (který už téměř 3 roky spravujeme) vítězem ceny WebTop100 v kategorii nejlepší Obsahový marketing roku 2019.

A protože nám tyhle dlouhodobé spolupráce dávají největší smysl, sepsali jsme pro vás při této slavnostní příležitosti 5 pouček, díky kterým se nám podařilo zvednout návštěvnost blogu z 55 (ano, myslíme pět desítek) na 57 000 organických návštěv měsíčně.

1. Nečekejte, že výsledky přijdou hned

  • Aby rostla návštěvnost, potřebujete dostatek obsahu, dat a času.

Tip našeho mikrotýmu MALL.CZ: Hned od začátku jsme na blog nasadili měřící skript, pomocí kterého jsme sledovali třeba počet zobrazení článku nebo kolik % čtenářů ho dočetlo až do konce. Na základě těchto výsledků (a kvalitativní analýzy – další bod) vytváříme publikační plán na míru cílové skupině.

2. Měřte, ale nepodceňujte kvalitativní analýzu

  • Počty zobrazení, míra čtenosti článků a další metriky jsou fajn. Klíčem k úspěchu je ale kombinace s kvalitativní analýzou.

Tip našeho mikrotýmu MALL.CZ: Abychom zjistili, co opravdu naše cílovka řeší a co ji zajímá, díváme se pravidelně na Facebook MALL.CZ a zjišťujeme, na jaké příspěvky lidé reagují a jak je komentují (a to nejen u postů týkajících se blogu). Díky tomu si pořád více a více rozšiřujeme povědomí o naší cílovce.

3. Plánujte týmově

  • Pokud máte tým, využijte ho pro plánování v jeho plné šíři. Pokud nemáte tým, tak se ptejte se na témata svých čtenářů nebo cílové skupiny. Třeba na Facebooku, nebo v soutěži vyhlášené e-mailem.

Tip našeho mikrotýmu MALL.CZ: Při hledání témat pravidelně přispívá svými nápady celá Obsahovka. Každý má totiž ve svém okolí takovou „Mallí rodinku”. Například neteř naší copywriterky si pořád hrála se slizem – díky tomu jsme přišli na to, že sliz je nový hit. Článek Jak vyrobit sliz si přečetlo přes 50 000 lidí a stal se nejúspěšnějším článek na celém blogu.

4. Články pravidelně aktualizujte

  • Méně úspěšné články může vylepšit jiný titulek, ty nejúspěšnější rozšíření a doplnění o další odkazy.

Tip našeho mikrotýmu MALL.CZ: Čím více obsahu produkujeme, tím více si uvědomujeme, jak je důležité nechrlit jen nové články, ale vracet se i k těm starším a aktualizovat je. Ať už přidáním nových odkazů, výměnou titulní fotografie nebo doplnění ankety. Zkrátka je upravujeme tak, aby žily. Protože nikdo nechce číst zastaralý článek.

5. Nespoléhejte s propagací jen na jeden kanál

  • Články propagujte na sociálních sítích, posílejte e-mailem nebo třeba vytiskněte a přibalte k objednávce.

Tip našeho mikrotýmu MALL.CZ: Neustále se snažíme rozšiřovat povědomí o blogu a MALL.CZ jako značce, proto pořád hledáme nové cesty, kudy na blog přivádět další skupiny čtenářů. Například fotky, které fotíme k recenzím, MALL.CZ s úspěchem dává na Instagram.

Závěrem platí, že nad vším stojí železné pravidlo: veškeré měření, plánování i úpravy článků nestačí udělat jednou za rok, dělejte je neustále. Pravidelnost a dlouhodobá tvorba je pro úspěšný blog zásadní. Není to lehké, ale odměna může být velká.

Práci s Obsahovkou si nemůžeme vynachválit. Na plánech a strategii společně pracujeme téměř 3 roky a vše šlape jako hodinky. Kvalita článků a relevance blogu pro naše zákazníky jde neustále nahoru a s tím ruku v ruce roste i návštěvnost. Na náš blog aktuálně přichází skoro 85 000 uživatelů měsíčně, kteří na něm najdou přibližně 5 nových článků týdně – ale to vše je teprve začátek. Další plány jsou veliké a těšíme se na to!
Monika Parkanová, Content & social media specialist