Návody na tvorbu skvělého obsahu od našich copywriterů. Čtěte blog Obsahovky.
17. díl: Jak se píše o... půjčkách
V Home Creditu začínal jako copywriter, teď vede celý marketingový tým. Jan Vašíček v novém dílu podcastu mluvil o tom, jak přistupuje ke komunikaci citlivého tématu půjček a úvěrů a co všechno musí dodržet, aby byla komunikace férová.
16. díl: Jak se píše... o softwaru
Květa Geršlová je freelance marketérka, copywriterka a tvůrkyně obsahu. Značkám pomáhá odlišit se pomocí obsahu od konkurence. Zkušenosti sbírala ve startupu, agentuře i technologické firmě. Ví, jak je těžké psát o složitých oborech i jak ukázat, co děláte, jinak než to ukazují ostatní.
15. díl: Jak se píše… o úklidu
Kateřina Brožová je největší česká úklidová influencerka. Už přes 4 roky ukazuje na sociálních sítích, jak doma uklízet ekologicky, třeba za použití jedlé sody nebo kyseliny citronové. S osvětou začala jen tak pro radost, když byla na rodičovské s dvěma malými dětmi. Dnes má Úklid pro klid vlastní e-shop a čtvrt milionu sledujících na Instagramu.
14. díl: Jak se píše o bikesharingu
Honza Střecha u Rekol začínal jako servisák. Postupně se vypracoval na markeťáka, který řídí komunikaci ve všech městech, kde se růžová kola půjčují. O tom, jak se liší komunikace s fanoušky v Praze a Prostějově i jak se marketing Rekol proměnil od počátku jejich fungování, mluvil Honza v novém dílu podcastu Obsahovky.
13. díl: Jak se píše... o HR
„Trh se změnil, nezaměstnanost je daleko nižší. Lidi musíte hledat i jinak, než jen na inzertním portálu,“ říká Petra Nulíčková. Pracuje jako HR manažerka v investiční skupině Pale Fire Capital a krom toho o HR hodně přednáší i píše. V novém dílu podcastu sdílela tipy na budování značky zaměstnavatele, komunikaci s uchazeči i textování inzerátu.
12. díl: Jak se píše… za Škodovku
„Někdy se celý den nezastavím a musím být pořád ve střehu, jindy je to trochu volnější,“ popisuje svůj pracovní rytmus tiskový mluvčí Pavel Jína. V novém dílu podcastu Obsahovky se podělil o to, kolik času zabere příprava premiéry nového modelu auta, jak se tvoří obsah v Česku i na mezinárodních trzích nebo jak Škodovka přistupuje k propagaci elektromobility.
11. díl: Jak se píše… vtip
Kdo je povolanější mluvit o používání vtipu v copy a propagaci značky, než stand-up komička? Lucie Macháčková je navíc moderátorka, scénáristka, herečka, spisovatelka a head of social v České televizi. V novém dílu podcastu si s ní Martin povídal o tom, jak vtip vytvořit i jak poznat, kam už se vtip nehodí.
10. díl: Jak se píše… o duševním zdraví
Psaní o své práci psychologa je pro Adama Táborského způsob, jak si utřídit myšlenky a získat pohled z jiné perspektivy. O tom, jak se odhodlat k vydávání obsahu pro veřejnost a proč je to pro psychologa důležité, mluví v novém díle podcastu.
9. díl: Jak se píše… v neziskovce
Vydávat kvanta obsahu a spoléhat přitom jen na dobrovolníky může být pro někoho noční můra. Pro Terézii Palaščákovou z Česko.Digital je to denní chleba. Co jí pomáhá a jak své kolegy motivuje, aby jí dodávali smysluplný a kvalitní obsah, prozradila v dalším díle podcastu.
8. díl: Jak se píše… o práci policie
Místo nudných svodek se strohými informacemi vydává podcast Švestky valí pecky a o práci strážníků informuje na Facebooku i Twitteru. O tom, jak předávat důležité informace lidem poutavou formou v mantinelech omezující legislativy, povídá Jakub Ghanem, vedoucí tiskového oddělení brněnské městské policie.
7. díl: Jak se píše… v B2B obchodu
Majka Schüller má na starosti celý marketing firmy KOMA Modular, která se zabývá modulární výstavbou. Psát o inovativním oboru a cílit na další firmy se v mnohém liší od propagace zboží zákazníkům. O specifikách komunikace v B2B povídala v dalším dílu podcastu Obsahovky.
6. díl: Jak se píše… v Obsahovce
Práce v agentuře obnáší psaní pro různé klienty z rozličných oborů. Jak se copywriterům daří přepínat mezi tématy nebo jak se vypořádávají s tím, když se klientovi výstup nelíbí? Poslechněte si vánoční díl podcastu, do kterého si Martin pozval čtveřici kolegů – copywritery Katku Kalivodovou s Honzou Novákem a projekťáky Elišku Gunišovou s Filipem Fišerem.