Aftermovie oživí web i sociální sítě: ukažte světu, že to u vás žije

Klára Šalšová

Aftermovie, nebo taky eventové video, jste už asi viděli. Nejčastěji se setkáte s krátkým sestřihem z festivalu nebo svatby. Víte ale, že tento formát má své využití i v marketingu? Dynamickou vzpomínku vytvoříte z konference nebo školení. Řekneme vám, kdy se vám aftermovie může hodit.

Po aftermovie sáhněte, když pořádáte zajímavou:

  • Konferenci – video využijete při pozvánce na další událost (např. 2. ročník stejné akce). Můžete ho také rozposlat newsletterem.
  • Workshop nebo školení – například aftermovie ze školení obchodních partnerů využijete jako podklad pro nové partnery, aby věděli, co od podobné akce očekávat. Můžete ho přiložit také do pravidelného newsletteru.
  • Firemní akci pro zaměstnance – střípky z večírku se budou skvěle vyjímat na vašich kariérních stránkách a ukáží budoucím uchazečům o práci, že u vás není nuda.

Aftermovie z jakékoliv akce je zároveň skvělým materiálem na sociální sítě – snese ho Instagram, Facebook i Linkedin.

  • Pokud mluvíme o několikahodinové nebo půldenní akci, vlezeme se do minuty. U celodenních nebo vícedenních akcí může jít aftermovie do řádu minut. Důležité ale je, aby neztratilo na dynamice.

Pro výrobce žaluzií NEVA jsme zaznamenali školení obchodních a montážních partnerů. Školení zahrnovalo prezentaci, ukázku výrobků i prohlídku výroby.

I přes všechny efekty ukazujete jen realitu

Kameraman může být sebelepší kouzelník, ale ze zívajícího publika minutu plnou zábavy prostě nevystřihne. Obraz o tom, jak vypadal přednášející u pultíku, si každý udělá během dvou vteřin. Diváka chcete zaujmout akčními záběry tak, aby po zhlédnutí videa měl dvě hlavní reakce:

  • „Sakra, jak mi to mohlo uniknout?“
  • a taky: „Pokud to bude za rok znova, tak tam chci!“

Důležitou rolí kameramana proto je být neustále v centru dění. Zachycuje i na první pohled běžné věci – podání ruky, úsměv na kolegu, ukázání prstem. Tyto drobnosti v kombinaci se správně zvolenou hudbou perfektně přenesou atmosféru na vaši obrazovku.

  • Skvěle funguje, když akci proložíte několika pauzami na kávu, necháte lidi něco si vyzkoušet, osahat, dáte jim prostor k diskuzi. Nikdy své hosty nenechávejte celou dobu sedět na jednom místě. Nechte je se projít nebo se společně přesuňte. To vše jsou drobnosti, které video rozhýbou.

Nezapomeňte také, jak složité je získat lidskou pozornost na internetu, a proto vždy při editaci věnujte extra péči hned prvním vteřinám videa.

Společnost Dobré podlahy se účastnila stavebního veletrhu. Byli jsme u jejich stánku a dokumentovali průběh celého dne.

Aftermovie není záznam

Aftermovie se od záznamu liší především délkou. Záznam z dvouhodinové přednášky trvá 2 hodiny. Kdežto aftermovie maximálně minutu.

Je běžnou praxí, že se z jedné akce pořizují záznam i aftermovie. První kameru na pořízení záznamu stačí usadit na stativ mezi publikum a dynamické záběry do klipu kameraman pořídí ručně druhou kamerou.

  • Pokud se chystáte udělat záznam z akce, připravte si půdu předem. Stativ postavte tak, ať na něj nemusíte celou dobu sahat, a ať do něj nikdo nevrazí. Postarejte se o co nejčistší zvuk tak, že dáte mluvčímu port nebo poblíž umístíte mikrofon, který zvuk snímá.

Záznam z naší konference Obsahovka Live tvoříme pravidelně.

Díky aftermovie účastníci na vaši akci jen tak nezapomenou, budou si ji moci kdykoliv připomenout a třeba video budou rádi sdílet i na svých sociálních sítích.

„Aftermovie je v podstatě lepší fotka. Oživí vaše sociální sítě a dokáže mnohem lépe vyjádřit ducha akce. Současně je jednodušší a uvěřitelnější než sebelepší písemná reference.“
Emil Gallík, vizuální obsah


Chystáte akci, které by aftermovie sedlo? Ozvěte se nám. Rádi vám poradíme a pustíme se do tvorby.