Ondřej Pokorný

Copywriting & konzultace

Proč to chcete psát? A pro koho? A co to zkusit takhle? Řekněte mi kontext a pak to dáme dohromady. Ptám se, abych nepsal zbytečně, ušetřil vám čas i peníze. Balastu je totiž kolem nás tak nějak relativně jakoby víc než dost. V podstatě.

1988

Klubu se na svět v místech, kde se narodili jiní mistři kompozice – Bedřich Smetana a Zdeněk Nejedlý.

2007

Zakládám web oddílu kopané SK Vysoké Mýto. Sám ho táhnu pět sezón, html kód v Poznámkovém bloku, grafiku v Malování a referáty ve Wordu.

2009

Migruju do Prahy, kde žongluju s moderní historií, politologií a geografií.

2013

Lákají mě dotace EU, tak to zkouším v poradence.

2014

Ignoruju spam e-mail s výzvou k úhradě hostingu osobního blogu. Fešáci od serverů mažou osm let mého psaní.

2015

Objevuju odnož marketingu – HR marketing.

2019

Sedím v zasedačce Obsahovky a probouzím obavy poznámkou o procesech. Ale prý to spolu zkusíme.

Pro koho píšu

KBC

Nastavil jsem strategii Employer Brandu pro KBC – banku, kterou do té doby kandidáti téměř neznali.

Co se mi v Obsahovce povedlo

Dlouhodobé spolupráce

Mám štěstí na klienty, pro které tvořím řadu měsíců nebo dokonce let. A pořád se rádi vídáme a vymýšlíme nové projekty.

Rozvojový kurz pro copywritery

Předávám své zkušenosti s psaním lidem, kteří potřebují nový impulz. A prý to pro ně je jeden z nejlepších kurzů na trhu.

Články o strašlivých úředních textech

Přepsal jsem dopis od plynařů nebo sociálky. Díky nim k nám na web chodí spousta lidí a taky sní o srozumitelné komunikaci.

Tři věci, které ovlivnily mou práci

Praha, pravý břeh

Řeka, vlevo Vyšehrad, vpravo Hrad. Jsem doma a můj život je v pořádku. Jednou to Praze vrátím knihou.

Pexeso s vlajkami

Jako malý jsem díky němu zjistil, že nejsme pajšlem světa. Ani Evropy. Od té doby objevuju, hledám kontext a beru všechno s nadhledem.

Bicykl

Nejkrásnější pohled na svět je prý z koňského hřbetu. No to určitě.

Co jsem napsal

Ondřej Pokorný

Ondřej Pokorný

[Příručka pro začínající copywritery] Co se naučit, aby vám dobrou práci nevzal robot?

Když zadáte do Googlu heslo AI copywriting, vyskočí online nástroje, které za pár vteřin vytvoří text na libovolné téma. A upřímně: výsledek není o moc horší než generické texty od skutečných copywriterů. Jestli jste na začátku kariéry a chcete se psaním živit, musíte se rychle dostat nad průměr. Pak budete mít skvělou práci. Využijte to nejlepší z know-how Obsahovky, aby z vás vyrostl dobrý copywriter.

Kam s kariérní stránkou: podstránka webu, na samostatnou doménu, nebo na tržiště?

Při výběru vhodného řešení kariérní stránky zvažte technickou náročnost i vnitrofiremní politiku. Začněte ale ještě o krok dřív – zmapujte svou výchozí situaci, definujte cíle a promyslete, jak se vaše rozhodnutí promítne do celkové komunikace firmy. Neznámý startup totiž hraje s jinými kartami než etablovaný zaměstnavatel a krátkodobá kampaň vyžaduje odlišný vercajk než dlouhodobý nábor.

HR marketing: jak oslovit lidi, kteří zatím nehledají práci

O změně práce reálně uvažuje 16 % zaměstnanců a dalších 14 % jich nové místo aktivně hledá. Pokud však HR komunikaci založíte jen na náborovém inzerátu a výkonnostní kampani, opomíjíte 70 % lidí. Používejte i další marketingové formáty. Oslovíte tím pasivní většinu a připravíte si půdu pro chvíli, kdy v práci člověk bouchne do stolu a pustí se do hledání nového zaměstnavatele.

Subscribe to Our Newsletter

Confide your e-mail address in us and we’ll send you a monthly review of the most interesting content that shook our blog. Or shook us.

Attention! Our emailing is in Czech, at least for the time being.
In case you’re interested in our newsletter in English, let us know.
 We’ll see what we can do.

By subscribing to our newsletter, you give us your consent to process your personal data.
Thank you for that!
Cookies Setting
General Terms and Conditions
We use icons from Icons8.com on our website.

dobrezpravy@obsahova-agentura.cz