Hana Kratochvílová
Copywriting

1997
Sepisuju vlastní knížku básniček a všude se podepisuju BHK (básnířka Hana Kolářová). Chci napsat román, ale vždycky skončím první kapitolou.
1999
Učitelka poslala do literární soutěže mou povídku o ježkovi, který si přijde na zahradu opéct špekáček. Jsem na oko uražená, že mi o tom neřekla, a schválně nečtu knížky, které jsem v soutěži vyhrála.
2009
Družení s lidmi mi narozdíl od sepsání románu fakt jde, tak se hlásím do Brna na sociální práci. Na praxích v domově důchodců i na ubytovnách mi dochází, že život je fakt pestrý.
2013
Na jaře stážuju v Českém centru v Rotterdamu a v pokoji mi hučí lodě. Na podzim se přesouvám do Cardiffu, kde pečuju o blog a sociální sítě místní neziskovky.
2016
Vracím se do Brna a tři roky pomáhám romským studentům ve vzdělávacím programu Gendalos zvládnout studium na střední škole. Nejraději ale sepisuju jejich příběhy a zviditelňuju naši „neviditelnou“ práci.
2015
Stává se ze mě máma a „být jen na mateřské” mě moc nebaví. Od hřišť a vláčkodrah stále častěji utíkám ke klávesnici a píšu pro svoje první klienty.
2021
Dochází mi, že v marketingu se mám ještě dost co učit. Stává se ze mě markeťačka a později copywriterka v mé oblíbené Obsahové agentuře, jejíž blog už nejméně rok šprtám – teď už šprtám naživo.
Pro koho píšu
Tři věci, které ovlivnily mou práci


Co jsem napsala
Hana Kratochvílová
Hana Kratochvílová
24. díl: Jak se píše… o městské hromadné dopravě
Co obnáší práce vedoucího marketingu Pražské integrované dopravy? Na to se Martin ptal Filipa Drápala, který má pod palcem komunikaci o pražské dopravě od tramvají po autobusy. Poslechněte si, jak se jeho týmu daří toto živé a složité téma prezentovat – od změn v jízdních řádech až po přesvědčování lidí, aby méně jezdili autem.
23. díl: Jak se píše… o gastronomii
Tentokrát si Martin Brablec povídal s majitelem marketingového studia čtyry a hrdým hostinským, Patrikem Medřickým. Patrikovi se podařilo propojit své dvě vášně, gastro a marketing. Coby marketingový lídr stopadesátičlenného týmu Lidi z baru nejprve pečoval o propagaci několika brněnských gastro podniků, později otevřel rovnou dva vlastní – Pohárek Pavlov a hostinec Nádr v Brně. Poslechněte si, proč se podle něj kavárny ani bary bez marketingu neobejdou a které fígle se mu osvědčily.
22. díl: Jak se píše… o barefoot botách
E-shop s barefootovou obuví naBOSo tvoří na poměry e-commerce spoustu vzdělávacího obsahu – od blogu po podcasty, kam zvou fyzioterapeuty. Proč to funguje a jak naBOSo rozšiřuje svou základnu fanoušků o nové zákazníky? Poslechněte si rozhovor s manažerem naBOSo Jiřím Součkem.