Hana Kratochvílová
Copywriting

1997
Sepisuju vlastní knížku básniček a všude se podepisuju BHK (básnířka Hana Kolářová). Chci napsat román, ale vždycky skončím první kapitolou.
1999
Učitelka poslala do literární soutěže mou povídku o ježkovi, který si přijde na zahradu opéct špekáček. Jsem na oko uražená, že mi o tom neřekla, a schválně nečtu knížky, které jsem v soutěži vyhrála.
2009
Družení s lidmi mi narozdíl od sepsání románu fakt jde, tak se hlásím do Brna na sociální práci. Na praxích v domově důchodců i na ubytovnách mi dochází, že život je fakt pestrý.
2013
Na jaře stážuju v Českém centru v Rotterdamu a v pokoji mi hučí lodě. Na podzim se přesouvám do Cardiffu, kde pečuju o blog a sociální sítě místní neziskovky.
2016
Vracím se do Brna a tři roky pomáhám romským studentům ve vzdělávacím programu Gendalos zvládnout studium na střední škole. Nejraději ale sepisuju jejich příběhy a zviditelňuju naši „neviditelnou“ práci.
2015
Stává se ze mě máma a „být jen na mateřské” mě moc nebaví. Od hřišť a vláčkodrah stále častěji utíkám ke klávesnici a píšu pro svoje první klienty.
2021
Dochází mi, že v marketingu se mám ještě dost co učit. Stává se ze mě markeťačka a později copywriterka v mé oblíbené Obsahové agentuře, jejíž blog už nejméně rok šprtám – teď už šprtám naživo.
Pro koho píšu
Tři věci, které ovlivnily mou práci


Co jsem napsala
Hana Kratochvílová
Hana Kratochvílová
17. díl: Jak se píše o... půjčkách
V Home Creditu začínal jako copywriter, teď vede celý marketingový tým. Jan Vašíček v novém dílu podcastu mluvil o tom, jak přistupuje ke komunikaci citlivého tématu půjček a úvěrů a co všechno musí dodržet, aby byla komunikace férová.
15. díl: Jak se píše… o úklidu
Kateřina Brožová je největší česká úklidová influencerka. Už přes 4 roky ukazuje na sociálních sítích, jak doma uklízet ekologicky, třeba za použití jedlé sody nebo kyseliny citronové. S osvětou začala jen tak pro radost, když byla na rodičovské s dvěma malými dětmi. Dnes má Úklid pro klid vlastní e-shop a čtvrt milionu sledujících na Instagramu.
14. díl: Jak se píše o bikesharingu
Honza Střecha u Rekol začínal jako servisák. Postupně se vypracoval na markeťáka, který řídí komunikaci ve všech městech, kde se růžová kola půjčují. O tom, jak se liší komunikace s fanoušky v Praze a Prostějově i jak se marketing Rekol proměnil od počátku jejich fungování, mluvil Honza v novém dílu podcastu Obsahovky.