Jak vidíme KofoMagazín

Pečlivě jsme se seznámili s vaším magazínem. Zamýšleli jsme se, jak obsah posunout. A přicházíme s několika nápady.

Seznamujeme se

Nezáleží, jestli tvoříme strategii nebo píšeme firemní časopis. Každou práci začínáme důkladným poznáváním.

Na začátku jsme se ponořili hluboko do DNA vaší firmy. Poznávali jsme vás (alespoň tak, jak to bez vzájemné spolupráce šlo) a nakonec jsme dali dohromady hlavní zjištění. Těšilo nás, Kofolo.

3 hlavní body z brífu a debrífu

V tvorbě magazínu vás nic akutního nepálí. S koncepcí jste spokojeni a pozitivně hodnotí časopis i jeho čtenáři – zaměstnanci. Zajímá vás, zda se dá něco změnit a jestli to zahýbe s náklady.
Magazín čte drtivá většina zaměstnanců (a jejich rodin), není to ale nejdůležitější informační kanál firmy. Slouží k doplnění informací a kontextu k tématům, které jste komunikovali na intranetu nebo poradách.
Nejste korporát. I přesto, že velikost Kofoly je korporátní, uchováváte si ducha startupu a vyznáváte heslo, že z chaosu vznikají ty nejlepší nápady. Tomu odpovídá i hravý tón komunikace.

Jaká je Kofola v našich očích

Poctivost a kvalita

Poctivost a kvalita

Kofola je z přírodních surovin, bez konzervantů. Ať už jde o vodu Rajec, hroznovou Vineu, sirupy Jupí nebo kávu Reserva, dbáte na kvalitu, poctivý přístup a lokální suroviny.

Láska

Láska

Když ji miluješ… Téma lásky k surovinám, přírodě, zdraví i lidem je Kofole vlastní a neodmyslitelně k ní patří.

Životní prostředí

Životní prostředí

Kofola ČeskoSlovensko je odpovědná firma, která dbá na ochranu životního prostředí. Tuto hodnotu nejen podporuje, ale také aktivně vyznává a předává svým zákazníkům.

Co víme o čtenářích magazínu

Nejlepší obsah vzniká, když dobře známe ty, pro které píšeme. O českých a slovenských čtenářích KofoMagazínu zatím víme, že jsou to lidé:

  • nejrůznějších profesí, od pracovníků u výrobní linky přes obchodní zástupce v terénu až po bílé límečky v kancelářích,
  • nejrůznějšího věku od čerstvých absolventů až po zaměstnance v nejlepších letech,
  • s pozitivním pohledem na svět – to je něco, co všechny Kofoláky spojuje.

Ačkoliv je každý jiný, všichni mají společné také to, že většinu svého dne tráví v práci. Mají každodenní starosti i radosti. Někdy je trápí spor s kolegou nebo nízké prémie, někdy se radují z vysokých prodejů či teambuildingu s kolegy.

I přesto, že všichni mají Kofolu v srdci, každý z nich žije svůj život i mimo práci.

A právě tehdy otevírají KofoMagazín.

Hodnocení zaměstnanců Kofola na Atmoskop.cz.

„(KofoMagazín) je ze života firmy, ale není o firmě. Je o lidech.“
Jarka Musilová, Corporate Affairs Manager v Kofole ČeskoSlovensko

V čem vidíme rozpor

Pečlivě jsme si prošli všechna čísla magazínu, která jsme od vás dostali. Naším cílem bylo poznat, jaký obsah se v KofoMagazínu objevuje a jak je zpracovaný.

Díky tomu, že máme na obsah čerstvý pohled, všimli jsme si 6 bodů, které jsou z našeho pohledu v rozporu s cílem časopisu nebo hodnotami Kofoly.

3 postřehy k obsahu

KofoMagazín by měl být magazín o zaměstnancích, ne o firmě. Většina obsahu je ovšem zaměřená právě na informace ve firmě. A pokud informuje o lidech, vybírá ty z laboratoří, kanceláří nebo managementu. Chybí „obyčejní lidé”, jejich názory a život mimo zdi Kofoly.
Láska je jednou z hlavních konotací značky Kofola. V textech magazínu jsou emoce často nahrazeny korporátními sděleními a klišé. To odporuje přesvědčení, že Kofola má ducha startupu. Magazín nemluví takovým jazykem, který je skutečně blízký všem zaměstnancům.
Ačkoliv interní časopis má svoje specifika, z vnějšího pohledu v KofoMagazínu panuje zmatek. Chybí nám obsah čísla, jasnější struktura textů i přehlednější design stránek. Ačkoliv má magazín přinášet kontext, u některých textů nám chybí napojení na předchozí sdělení, které informace připomene a čtení zpřístupní i rodinám Kofoláků.

3 postřehy k vizuálu

I když řízený chaos ke Kofole patří, v KofoMagazínu by z našeho pohledu měl hrát až druhé housle. Pro snadnou orientaci v magazínu nám chybí čistější design, méně prvků na stránce a střídmější volba barevné palety.
Z pohledu zvenčí je pro nás těžko pochopitelná titulní stránka magazínu – nedozvíme se z ní, co je obsahem čísla. Ztvárnění nekoresponduje s ostatními vizuálními prvky v magazínu ani s obsahem. Podobně nám nesedí ani produktové stránky, které připomínají placenou inzerci.
Líbí se nám hravost designu. Nesedí ale k čistějšímu designu brandu Kofola, který vidíme třeba na vašich webových stránkách. Design magazínu by si zasloužil oprášit kabát a například na úrovni ilustrací sjednotit s brandem jako takovým.
„Tady končí naše cesta do nitra Kofoly, jejímž cílem bylo vypíchnout nejdůležitější zjištění i to, co z našeho pohledu zvenčí nefunguje. Co ale musíme dodat: myslíme si, že obsah pro KofoMagazín děláte dobře. Z našeho pohledu si jen zaslouží nastavit zrcadlo a vnést trochu čerstvého vzduchu. Abychom mohli návrhy na nový obsah i design lépe uchopit, celou strategii si rámujeme strategickou otázkou Jak bychom mohli… Ta slouží jako kompas, podle kterého poznáme, zda naše návrhy společně fungují nebo se s naší strategií bijí.“
Lucie Čačalová, strategické vedení projektu

„Jak bychom mohli vtáhnout Kofoláky do obsahu magazínu, tvořit texty plné emocí a zároveň udržet vysokou informační hodnotu magazínu?“

Ukázka 1: Plasty v pasti (KofoMagazín, léto 2019)

Posuvníkem zahýbejte do stran a prohlédněte si obě verze.

Původní verze: co se nám nelíbilo

  • Text je psaný odborně, chybí mu odlehčení. Časopis je přitom určený pro odpočinek po práci.
  • V titulku je pěkná hříčka, která ale moc dobře nenaznačí, o čem článek bude. To je pro nás přitom důležité, protože obhajujeme používání plastů. Když čtenář neporozumí titulku, nemá proč článek číst.
  • Pod článkem je spousta grafů, které ale nic moc zajímavého neříkají.

Pokud se vám náhled nezobrazil, zkuste obnovit stránku. Nebo si otevřete verzi před a po.

Nová verze: co jsme změnili

  • Článek píšeme s využitím Kofoláka, aby v něm nechyběla lidská rovina.
  • Informace podáváme v logické návaznosti: nejdřív překvapíme, že plasty vznikly jako ekologická varianta, potom vysvětlíme, že problém vězí v nedostatečné recyklaci, a na závěr popíšeme ekologickou práci s plasty v Kofole.
  • Čtenáře aktivně oslovujeme a vtahujeme ho tak do textu. Na závěr nechybí výzva k zaslání názorů, čímž zaměstnanci umožňujeme, aby se k tématu vyjádřil.

Ukázka 2: Rozhovor s Martinou Rettlovou (KofoMagazín, podzim 2019)

Posuvníkem zahýbejte do stran a prohlédněte si obě verze.

Původní verze: co se nám nelíbilo

  • Rozhovor je zaměřený na práci spíš než na Martinu, je v něm hodně technických detailů, které nejsou čtivé.
  • Jazyk, kterým je článek psaný, je poměrně strohý a neodpovídá hravé tonalitě vašeho brandu.
  • V rozhovoru nejsou žádné záchytné body, chybí členění na menší odstavce, text čtenáře rychle zahltí.

Pokud se vám náhled nezobrazil, zkuste obnovit stránku. Nebo si otevřete verzi před a po.

Nová verze: co jsme změnili

  • V článku se zaměřujeme na Martinu, na to, co má ráda, na její životní příběh. Až přes Martinu vysvětlujeme principy její práce.
  • Využíváme populárního žánru story, kdy z rozhovoru vytváříme poutavý příběh.
  • Zvýrazňujeme fakta, která by čtenáře mohla zaujmout, a podáváme je hravě. Jako záchytné body nám slouží všeříkající mezititulky.
  • Fotku jsme sjednotili s titulní stránkou.

Tímto naše nápady nekončí. Co máme dál?

Nápadů, jak můžeme změnit obsah, máme nespočet. Vybrali jsme 9 konkrétních zpracování.

1. Co číslo, to téma

Aby číslo působilo konzistentně, držíme se tematicky daného ročního období. V našich ukázkách vidíte obsah jarního čísla, které ilustrují jarní bylinky.

2. Dva státy, jedna KofoRodina

V nové rubrice akcentujeme propojení obou států – představujeme Čechy a Slováky z firmy. Ti odpovídají na deset stejných otázek, které se tematicky dotýkají pojetí daného čísla.

3. Zábava na volnou chvíli

Papírový magazín neslouží jen ke čtení, ale i zábavě. Kofoláci do něho mohou psát a zkrátit si volnou chvíli křížovkou, osmisměrkou, sudoku, kvízem, hádankou nebo komiksem, který na ukázku nakreslila naše kolegyně Míša.

4. Inspirace do kuchyně i dílny

KofoMagazín alespoň chvíli leží na kuchyňském stole každé KofoRodiny. Využijeme zadní stranu obálky k tomu, abychom Kofoláky inspirovali – připravíme pro ně jednoduchý recept na bylinkový drink nebo ukážeme, jak vyrobit chytrou hračku pro děti z víček PET lahve. Díky umístění na zadní straně se s nápadem budeme neustále připomínat.

5. Jak žijeme

Novou rubriku věnujeme obyčejným Kofolákům a jejich hobby. Zajímá nás, co dělají zaměstnanci po práci – vybereme ty se zajímavými koníčky, které v krátkém rozhovoru představíme ostatním a doplníme o skutečné fotky.

6. Statistiky Kofoláků

Spokojený tým dělá spokojenou firmu. Nezaměřujeme se proto jen na jednotlivce, ale i na celé týmy nebo firmu. Ve statistikách ukazujeme to, co máme společného.

7. Instagram offline

Sociální sítě jsou plné lásky ke Kofole. A to by se mělo přenést i do magazínu – nejlepší příspěvky z Instagramového feedu #kofola ukážeme i v KofoMagazínu. Zaměstnanci uvidí, že jejich každodenní práce má smysl, dělá lidem radost a mají být na co hrdí.

8. Anketa

Zajímá nás, co si zaměstnanci myslí. V anketě odpovídají na otázku, která se tematicky hodí ke konkrétnímu číslu.

9. Úvodník

V úvodníku věnujeme prostor představení čísla slovy Zlatušky, love managerky Kofoly a maskota úvodníku. Text čtenáře pobaví a příjemně naladí.

„Takto by se mohl změnit obsah KofoMagazínu. Chápeme ale, že některé typy obsahu mají už nyní v magazínu svoje stálé místo. A počítáme s tím. Pokud vás naše nápady zaujmou, rádi budeme společně s vámi hledat cestu, jak obsah KofoMagazínu postupně osvěžovat o prvky z navržené strategie."
Lucie Čačalová, strategické vedení projektu

Předpoklad formy

Aby i vzhled magazínu odpovídal strategické otázce, měl by:

  • zařadit více typicky magazínových prvků, jako je obsah či členění rubrik,
  • zjednodušit pojetí designu a konkretizovat titulní stranu,
  • se přiblížit brandu Kofoly.
Titulní stránka magazínu se přibližuje klasických časopisům – vedle názvu titulu v horní části stránky upoutá také fotkou a obsahem čísla. Ilustrace bylinek vychází z jarního vydání magazínu.
První dvoustrana je věnovaná nejen úvodníku, ale také obsahu, anketě, zábavné rubrice s osmisměrkou a napojením na Instagram.

Jak to může vypadat v praxi?

Na 5 ukázkách vám představujeme prvky čistějšího vizuálního stylu, který magazín propojuje s brandovým vizuálem Kofoly.

1. Kapka

Tvar kapky, který vychází z loga Kofoly, používáme jako doplňující designový element stránek. Může být vyplněný nebo obrysový.

2. Rámečky

Využíváme čárkované rámečky posazené mimo střed. Barevně ladí s tématem celé stránky. Tvary rámečků se inspirují celým logem Kofoly.

3. Rubriky

Každá rubrika má svoji barvu, která je zřejmá z obsahu a prolíná se vizuálem celé stránky. Díky tomu je časopis barevně sjednocený. Podle konceptu celého časopisu doporučujeme, aby paleta barev byla buď stejná napříč všemi čísly, nebo se v každém čísle lišila a podpořila tak téma magazínu.

4. Záhlaví

Záhlaví odpovídá barevnosti rubrik a pomáhá identifikovat téma stránky pomocí barev. Slouží k lepší orientaci v časopise a díky umístění v rohu dodá přehled i při rychlém prolistování.

5. Zápatí

Každá stránka v zápatí obsahuje název, dobu vydání a aktuální číslo stránky. Čtenáři zjednoduší navigací v magazínu.

„Shrňme si to: jak bychom tedy mohli Kofoláky vtáhnout do obsahu magazínu, tvořit texty plné emocí a zároveň udržet vysokou informační hodnotu magazínu? Tak, že nenecháme formu převažovat nad obsahem. Tak, že pozornost obrátíme k zaměstnancům firmy a budeme vytvářet obsah, který bude reflektovat nejen jejich život v Kofole, ale i mimo ni.“
Lucie Čačalová, strategické vedení projektu

Obsah, vizuál a plánování propojujeme do jednoho

Je pro nás důležité pracovat efektivně. Tvorbu textů i vizuálů proto dobře plánujeme, abychom třeba při jednom telefonátu nasbírali podklady na několik článků a při jedné návštěvě výroby vyfotili nejen výrobní linku, ale i pracovní tým.

Část podkladů nafotíme v našem brněnském ateliéru, část u vás ve firmě. Návštěvu náplanujeme tak, abychom při jedné cestě do Ostravy nafotili co nejvíc materiálu i do několika následujících čísel.

Píšeme nejen z dodaných podkladů, ale hlavně s lidmi mluvíme. Můžeme přijet nebo si zavoláme.

Cenová nabídka

196 142 Kč

Cena zahrnuje obsahovou i vizuální tvorbu jednoho čísla KofoMagazínu, včetně strategického a projektového řízení, tisku a distribuce.

od 64 500 Kč

Cena zahrnuje strategický workshop, včetně výstupu a přípravu kreativního konceptu KofoMagazínu.

od 9 600 Kč

V případě potřeby zajistíme focení v ateliéru. Nebo můžeme přijet za vámi a nafotit materiál na 2-3 čísla dopředu za 32 000 Kč (cca 70 upravených fotek).

Představujeme se

Víme, že dost záleží na tom, kdo stojí na druhé straně. Tady se představujeme my, Obsahovka. Těší nás.

Jak fungujeme

Způsob práce je jedna věc. To ostatní je pak o lidech a hodnotách – pro nás je důležité, abychom pracovali poctivě, komunikovali na férovku a neustále se s projektem posouvali vpřed.

Postavíme vám vlastní tým

Postavíme vám vlastní tým

Několik stálých copywriterů, projektový manažer, stratég, grafik, fotograf a další dle potřeby.

Systematicky budujeme know-how

Systematicky budujeme know-how

Know-how, které o vaší firmě a projektu získáváme, systematicky budujeme, ukládáme a předáváme napříč týmem.

Pravidelně vyhodnocujeme naši práci

Pravidelně vyhodnocujeme naši práci

V týmu se pravidelně potkáváme a hledáme cesty, kam váš obsah posunout.

Tohle je Obsahovkový tým Kofola

Znovu zdravíme z brněnských Beskyd! Vlevo vizuální tým, vpravo projektové i strategické řízení a copywriter Libor. Chybí další psavá posila Míša z naší pražské pobočky.

Chcete vědět víc?

Lucie Čačalová

Řízení projektu

Eva Karlíková

Projektové řízení

Míša Tabakovičová

Copywriting

Libor Kamenský

Copywriting

Barbora Šmídová

Vizuální obsah

Lubomír Peška

Grafika

Emil Gallík

Foto a video

Poslední, co byste o nás měli vědět

Týmy v Brně i v Praze

Máme kanceláře v Brně i v Praze. Jsme díky tomu zvyklí fungovat na dálku a nemáme problém si kdykoliv zavolat.

Oborová ocenění

Se strategií pro EET projekt a obsah pro blog MALL.cz jsme obsadili první příčky ve Zlatém středníku i WebTOP100.

Zákaznická konference

Pro naše klienty pořádáme několikrát do roka zákaznickou konferenci Obsahovka Live. Skvělá příležitost se potkat!

A to je všechno.

Pokud vás zajímá cokoliv dalšího, napište nám nebo zavolejte.

Děkujeme za pozornost

Můžeme u vás být už za necelé dvě hodiny. Za tu dobu vypije průměrný člověk 3 Kofoly.

Newsletter Obsahové agentury

Svěřte nám svůj e-mail a nechte si jedenkrát měsíčně poslat obsah,
který otřásl naším blogem. Nebo námi.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Nastavení souborů cookies
Všeobecné obchodní podmínky
Na webu využíváme ikony z icons8.com.