Jak vidíme KofoMagazín
Pečlivě jsme se seznámili s vaším magazínem. Zamýšleli jsme se, jak obsah posunout. A přicházíme s několika nápady.
Seznamujeme se
Nezáleží, jestli tvoříme strategii nebo píšeme firemní časopis. Každou práci začínáme důkladným poznáváním.
Na začátku jsme se ponořili hluboko do DNA vaší firmy. Poznávali jsme vás (alespoň tak, jak to bez vzájemné spolupráce šlo) a nakonec jsme dali dohromady hlavní zjištění. Těšilo nás, Kofolo.
3 hlavní body z brífu a debrífu
Jaká je Kofola v našich očích
Poctivost a kvalita
Poctivost a kvalita
Kofola je z přírodních surovin, bez konzervantů. Ať už jde o vodu Rajec, hroznovou Vineu, sirupy Jupí nebo kávu Reserva, dbáte na kvalitu, poctivý přístup a lokální suroviny.
Láska
Láska
Když ji miluješ… Téma lásky k surovinám, přírodě, zdraví i lidem je Kofole vlastní a neodmyslitelně k ní patří.
Životní prostředí
Životní prostředí
Kofola ČeskoSlovensko je odpovědná firma, která dbá na ochranu životního prostředí. Tuto hodnotu nejen podporuje, ale také aktivně vyznává a předává svým zákazníkům.
Co víme o čtenářích magazínu
Nejlepší obsah vzniká, když dobře známe ty, pro které píšeme. O českých a slovenských čtenářích KofoMagazínu zatím víme, že jsou to lidé:
- nejrůznějších profesí, od pracovníků u výrobní linky přes obchodní zástupce v terénu až po bílé límečky v kancelářích,
- nejrůznějšího věku od čerstvých absolventů až po zaměstnance v nejlepších letech,
- s pozitivním pohledem na svět – to je něco, co všechny Kofoláky spojuje.
Ačkoliv je každý jiný, všichni mají společné také to, že většinu svého dne tráví v práci. Mají každodenní starosti i radosti. Někdy je trápí spor s kolegou nebo nízké prémie, někdy se radují z vysokých prodejů či teambuildingu s kolegy.
I přesto, že všichni mají Kofolu v srdci, každý z nich žije svůj život i mimo práci.
A právě tehdy otevírají KofoMagazín.
Hodnocení zaměstnanců Kofola na Atmoskop.cz.
„(KofoMagazín) je ze života firmy, ale není o firmě. Je o lidech.“
V čem vidíme rozpor
Pečlivě jsme si prošli všechna čísla magazínu, která jsme od vás dostali. Naším cílem bylo poznat, jaký obsah se v KofoMagazínu objevuje a jak je zpracovaný.
Díky tomu, že máme na obsah čerstvý pohled, všimli jsme si 6 bodů, které jsou z našeho pohledu v rozporu s cílem časopisu nebo hodnotami Kofoly.
3 postřehy k obsahu
3 postřehy k vizuálu
„Tady končí naše cesta do nitra Kofoly, jejímž cílem bylo vypíchnout nejdůležitější zjištění i to, co z našeho pohledu zvenčí nefunguje. Co ale musíme dodat: myslíme si, že obsah pro KofoMagazín děláte dobře. Z našeho pohledu si jen zaslouží nastavit zrcadlo a vnést trochu čerstvého vzduchu. Abychom mohli návrhy na nový obsah i design lépe uchopit, celou strategii si rámujeme strategickou otázkou Jak bychom mohli… Ta slouží jako kompas, podle kterého poznáme, zda naše návrhy společně fungují nebo se s naší strategií bijí.“
„Jak bychom mohli vtáhnout Kofoláky do obsahu magazínu, tvořit texty plné emocí a zároveň udržet vysokou informační hodnotu magazínu?“
Ukázka 1: Plasty v pasti (KofoMagazín, léto 2019)
Posuvníkem zahýbejte do stran a prohlédněte si obě verze.
Původní verze: co se nám nelíbilo
- Text je psaný odborně, chybí mu odlehčení. Časopis je přitom určený pro odpočinek po práci.
- V titulku je pěkná hříčka, která ale moc dobře nenaznačí, o čem článek bude. To je pro nás přitom důležité, protože obhajujeme používání plastů. Když čtenář neporozumí titulku, nemá proč článek číst.
- Pod článkem je spousta grafů, které ale nic moc zajímavého neříkají.
Nová verze: co jsme změnili
- Článek píšeme s využitím Kofoláka, aby v něm nechyběla lidská rovina.
- Informace podáváme v logické návaznosti: nejdřív překvapíme, že plasty vznikly jako ekologická varianta, potom vysvětlíme, že problém vězí v nedostatečné recyklaci, a na závěr popíšeme ekologickou práci s plasty v Kofole.
- Čtenáře aktivně oslovujeme a vtahujeme ho tak do textu. Na závěr nechybí výzva k zaslání názorů, čímž zaměstnanci umožňujeme, aby se k tématu vyjádřil.
Ukázka 2: Rozhovor s Martinou Rettlovou (KofoMagazín, podzim 2019)
Posuvníkem zahýbejte do stran a prohlédněte si obě verze.
Původní verze: co se nám nelíbilo
- Rozhovor je zaměřený na práci spíš než na Martinu, je v něm hodně technických detailů, které nejsou čtivé.
- Jazyk, kterým je článek psaný, je poměrně strohý a neodpovídá hravé tonalitě vašeho brandu.
- V rozhovoru nejsou žádné záchytné body, chybí členění na menší odstavce, text čtenáře rychle zahltí.
Nová verze: co jsme změnili
- V článku se zaměřujeme na Martinu, na to, co má ráda, na její životní příběh. Až přes Martinu vysvětlujeme principy její práce.
- Využíváme populárního žánru story, kdy z rozhovoru vytváříme poutavý příběh.
- Zvýrazňujeme fakta, která by čtenáře mohla zaujmout, a podáváme je hravě. Jako záchytné body nám slouží všeříkající mezititulky.
- Fotku jsme sjednotili s titulní stránkou.
Tímto naše nápady nekončí. Co máme dál?
Nápadů, jak můžeme změnit obsah, máme nespočet. Vybrali jsme 9 konkrétních zpracování.
4. Inspirace do kuchyně i dílny
KofoMagazín alespoň chvíli leží na kuchyňském stole každé KofoRodiny. Využijeme zadní stranu obálky k tomu, abychom Kofoláky inspirovali – připravíme pro ně jednoduchý recept na bylinkový drink nebo ukážeme, jak vyrobit chytrou hračku pro děti z víček PET lahve. Díky umístění na zadní straně se s nápadem budeme neustále připomínat.
„Takto by se mohl změnit obsah KofoMagazínu. Chápeme ale, že některé typy obsahu mají už nyní v magazínu svoje stálé místo. A počítáme s tím. Pokud vás naše nápady zaujmou, rádi budeme společně s vámi hledat cestu, jak obsah KofoMagazínu postupně osvěžovat o prvky z navržené strategie."
Jak to může vypadat v praxi?
Na 5 ukázkách vám představujeme prvky čistějšího vizuálního stylu, který magazín propojuje s brandovým vizuálem Kofoly.
3. Rubriky
Každá rubrika má svoji barvu, která je zřejmá z obsahu a prolíná se vizuálem celé stránky. Díky tomu je časopis barevně sjednocený. Podle konceptu celého časopisu doporučujeme, aby paleta barev byla buď stejná napříč všemi čísly, nebo se v každém čísle lišila a podpořila tak téma magazínu.
„Shrňme si to: jak bychom tedy mohli Kofoláky vtáhnout do obsahu magazínu, tvořit texty plné emocí a zároveň udržet vysokou informační hodnotu magazínu? Tak, že nenecháme formu převažovat nad obsahem. Tak, že pozornost obrátíme k zaměstnancům firmy a budeme vytvářet obsah, který bude reflektovat nejen jejich život v Kofole, ale i mimo ni.“
Obsah, vizuál a plánování propojujeme do jednoho
Je pro nás důležité pracovat efektivně. Tvorbu textů i vizuálů proto dobře plánujeme, abychom třeba při jednom telefonátu nasbírali podklady na několik článků a při jedné návštěvě výroby vyfotili nejen výrobní linku, ale i pracovní tým.
Cenová nabídka
196 142 Kč
od 64 500 Kč
Cena zahrnuje strategický workshop, včetně výstupu a přípravu kreativního konceptu KofoMagazínu.
od 9 600 Kč
V případě potřeby zajistíme focení v ateliéru. Nebo můžeme přijet za vámi a nafotit materiál na 2-3 čísla dopředu za 32 000 Kč (cca 70 upravených fotek).
Představujeme se
Víme, že dost záleží na tom, kdo stojí na druhé straně. Tady se představujeme my, Obsahovka. Těší nás.
Jak fungujeme
Způsob práce je jedna věc. To ostatní je pak o lidech a hodnotách – pro nás je důležité, abychom pracovali poctivě, komunikovali na férovku a neustále se s projektem posouvali vpřed.
Postavíme vám vlastní tým
Postavíme vám vlastní tým
Několik stálých copywriterů, projektový manažer, stratég, grafik, fotograf a další dle potřeby.
Systematicky budujeme know-how
Systematicky budujeme know-how
Know-how, které o vaší firmě a projektu získáváme, systematicky budujeme, ukládáme a předáváme napříč týmem.
Pravidelně vyhodnocujeme naši práci
Pravidelně vyhodnocujeme naši práci
V týmu se pravidelně potkáváme a hledáme cesty, kam váš obsah posunout.
Tohle je Obsahovkový tým Kofola
Znovu zdravíme z brněnských Beskyd! Vlevo vizuální tým, vpravo projektové i strategické řízení a copywriter Libor. Chybí další psavá posila Míša z naší pražské pobočky.
Chcete vědět víc?
Lucie Čačalová
Řízení projektu
Eva Karlíková
Projektové řízení
Míša Tabakovičová
Copywriting
Libor Kamenský
Copywriting
Barbora Šmídová
Vizuální obsah
Lubomír Peška
Grafika
Emil Gallík
Foto a video
Poslední, co byste o nás měli vědět
A to je všechno.
Pokud vás zajímá cokoliv dalšího, napište nám nebo zavolejte.
Děkujeme za pozornost