ruce držící mobilní telefon s webovými stránkami Mall.cz
Mall.cz logo
  • Druhý největší e-shop v ČR.
  • Patří do skupiny Mall Group s obratem 16,2 miliard Kč (2019).
  • Spolupráce od března 2017 do října 2021.
  • V roce 2019 jsme získali s blogem MALL.CZ 2. místo
  • v soutěži Zlatý středník za nejlepší obsahovou strategii a 1. místo v soutěži WebTop100 v kategorii Obsahový marketing.

Na cestě za nejlepším e-commerce obsahem: blog MALL.CZ čte 120 000 lidí měsíčně

MALL.CZ chce být obsahovou jedničkou mezi internetovými obchody ve střední a východní Evropě. A jednu z důležitých úloh v tom hrajeme i my. Už více než tři a půl roku tvoříme blog MALL.CZ, který pomáhá budovat značku a láká potenciální zákazníky.

Content marketing pro nákupní galerii

Marketingové oddělení MALL.CZ nás hned ze startu vybavilo sadou informací: tohle je cílovka, takhle vypadá sezónnost produktů a tady jsou přístupy do administrace systému. Pustili jsme se totiž do práce na obsahu čerstvě spuštěného blogu.

Tehdy na něm vycházely hlavně přebírané články z produkce velkého mediálního domu a z přirozeného vyhledávání na něj chodilo asi 50 lidí měsíčně.

Cíl byl jasný – vytvářet obsah, který kromě podpory prodeje také pomůže s rozhodováním potenciálním zákazníkům, bude jim radit, bavit je a přitahovat pozornost.

Od března 2017 dáváme blogu strategii, pravidelnost a jednotnou linku:

  • Píšeme články, z nichž ty špičkové nasbíraly stovky organického sdílení na Facebooku a desítky tisíc zobrazení.
  • Navrhujeme a tvoříme drobné infografiky.
  • Chystáme posty pro Facebook k našim výstupům, abychom alespoň trochu ulevili social media týmu, který má celou více než 200 000hlavou komunitu na starost.
  • Ve spolupráci s produktovými specialisty a odborníky zvenčí připravujeme také rozsáhlé průvodce výběrem zboží. Od dětských šlapadel po antiparazitika.
Ukázka facebookových příspěvků pro Mall.cz

Některé příspěvky mají na Facebooku stovky reakcí a desítky komentářů.

S Obsahovou agenturou jsme začali blog tvořit prakticky od nuly. Během chvilky se nám podařilo nastavit všechny procesy tak, aby měli naši čtenáři co nejdříve k dispozici obsah, který je bude zajímat. Celkovou spolupráci hodnotím velice kladně a jako velký přínos vidím jednoznačně vlastní nápady ze strany agentury, která při tvorbě obsahu vychází z kombinace trendů, sezony a také z tvrdých dat, což se nám nejednou mezi čtenáři osvědčilo. Na vše stačí z naší strany pouze dohlížet a na případné připomínky reagují obratem.
Tereza Hajná, Head of Content Marketing

Pokročilá obsahová analytika

Od začátku spolupráce jsme naplánovali a napsali více než 500 článků. Při tak intenzivní produkci obsahu se neobejdete bez dat. Obzvlášť tehdy, kdy do vaší cílové skupiny spadá tak trochu každý. Proto jsme do práce pro MALL.CZ zapojili pokročilé měření obsahu:

  • Sledujeme, jaká témata lidé vyhledávají na blogu.
  • Stavíme obsah na základě analýzy klíčových slov.
  • Vyhodnocujeme nejčtenější články – zjišťujeme třeba to, kolik % čtenářů dočte článek až do konce.
  • Data z blogu propojujeme s tím, jak obsah rezonuje na sociálních sítích.

Příklad? Analýza klíčových slov nám pomohla najít obsah pro článek 4 tipy, jak zbavit pračku zápachu. Psali jsme na jistotu – a brzy po vydání se z něj stal jeden z nejčtenějších článků na blogu.

Ukázka blogu pro Mall.cz

V průměru 80 % čtenářů čte články na blogu MALL.CZ až do konce. Mezi nejúspěšnější články patří DIY tipy do domácnosti.

Blog navštíví 120 tisíc lidí každý měsíc

Výsledky naší práce byly vidět téměř hned. Po prvním roce navštěvovalo blog organicky každý měsíc asi 17 000 uživatelů, o rok později to bylo 57 000 a v rekordním dubnu 2020 přišlo na blog z organicu 126 000 uživatelů. Celkem přitom blog zaznamenal 255 000 návštěv.

Tím ale nekončíme – neustále se snažíme rozšiřovat povědomí o blogu a MALL.CZ jako značce a hledáme nové cesty, jak na blog přivádět další čtenáře:

  • Aktualizujeme obsah – články měníme a přidáváme do nich celé bloky textu, aby byly aktuální i dnes. Protože nikdo nechce číst zastaralý článek.
  • Fotíme vlastní autentické fotky – především pro recenze a vendorské články, díky tomu dopřejeme čtenářům ještě lepší zážitek. A MALL.CZ fotky s úspěchem dává i na Instagram.

Pro EET pokladny jsme sestavili vlastní redakční tým, ze kterého se během roku stala expertní skupina na problematiku EET, a který dokázal řadu informací přinést dříve než zavedená média. EET poradna za rok získala z nuly organickou návštěvnost v statisících a dala vzniknout mnohatisícové komunitě podnikatelů.

Práci s Obsahovkou si nemůžeme vynachválit. Kvalita článků a relevance blogu pro naše zákazníky jdou neustále nahoru a s tím ruku v ruce roste i návštěvnost. Na náš blog přicházelo v dubnu 2019 – po dvou letech spolupráce – skoro 85 000 uživatelů měsíčně. A nacházeli na něm přibližně 5 nových článků týdně. Ale to vše je teprve začátek. Další plány jsou veliké a těšíme se na to.
Monika Parkanová, Content & social media specialist

Obsahovka odkazuje

Pokud plánujete obsahový projekt nebo hledáte pomoc s content marketingem, rádi vám pomůžeme. Stačí zavolat řediteli.

Newsletter Obsahové agentury

Svěřte nám svůj e-mail a nechte si jedenkrát měsíčně poslat obsah,
který otřásl naším blogem. Nebo námi.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Nastavení souborů cookies
Všeobecné obchodní podmínky
Na webu využíváme ikony z icons8.com.