- Vytváří 3D technologie pro modelování městské zástavby a přírodních krajin.
- Patří do skupiny Hexagon.
- V roce 2017 pro mapy.cz vytvořili 3D model České republiky – toho času největší trojrozměrnou mapu na světě.
Jak jsme Melown Technologies pomohli
s náborem vývojářů
Melown Technologies je R&D společnost, která vytváří 3D technologie pro detailní modelování městské zástavby a krajin. Do pražských kanceláří sháněla nové kolegy, kteří se budou podílet na budoucnosti 3D modelování. Čtěte, jak jsme jim s náborem pomohli.
Klient nás oslovil týden před začátkem IT veletrhu s poptávkou na sepsání scénáře k prezentačnímu videu. Ve čtvrtek došla poptávka, v pátek jsme nabírali podklady a ještě ten den jsme dokončili scénář.
Video si klient na základě scénáře sám natočil i sestříhal a za pár dní ho už promítal na veletrhu. A protože s námi byl spokojený, měl zájem o další spolupráci, která zahrnovala:
- přetextování stávajících inzerátů a tvorbu nových,
- textaci nového náborového webu.
Video natočené na základě námi připraveného scénáře.
Začátek dlouhodobé spolupráce
Dlouhodobou spolupráci jsme v létě 2021 odstartovali strategickým workshopem. Na něm jsme firmu detailně poznali, stanovili si priority a určili hlavní pilíře pro HR komunikaci.
Jedním z hlavních cílů workshopu bylo zjistit, v čem jsou v Melown Technologies výjimeční. Jedině s použitím těch správných argumentů se jim do firmy podaří dostat lidi z IT oboru, kterých je na trhu nedostatek.
A abychom získali ještě lepší vhled, rozeslali jsme mezi nováčky v Melown Technologies krátký dotazník. Zajímalo nás například:
- proč se do firmy přihlásili,
- jaké měli obavy před nástupem,
- co je nejvíc baví
- a co je pro ně největší výzva.
Vytvořili jsme jednoduchý komunikační manuál a vrhli se do úpravy pracovních inzerátů.
Hlavní lákadlo náboru: cool 3D technologie
Jako hlavní argumenty při komunikaci s potenciálními kandidáty jsme využívali 6 pilířů náborové komunikace. A to v inzerátech, na sociálních sítích a později i na náborovém webu.
Klíčovým prvkem náborové komunikace byly 3D vizualizace, se kterými se kandidáti měli setkat v každém kroku výběrové řízení. Na první dobrou totiž musí být zřejmé, že vývojáři v Melown Technologies nevytváří klasické byznys aplikace, ale vizuálně atraktivní a cool produkt.
I z tónu komunikace musí znít, že jde o živou firmu s rozsáhlým know-how, která je nadšená do technologií a inovací. S kandidáty komunikuje narovinu, stále však uctivě a profesionálně. Mluví jednoduchým přátelským jazykem, ale nepouští se do přehnaně kreativních obratů.
Textování inzerátů a požadavky na kandidáty
Nejdříve jsme vytvořili stručný popis společnosti a zaměstnaneckých benefitů, který jsme následně používali v inzerátech.
Před každým textováním inzerátu jsme si s klientem volali. Nejčastěji jsme se potkávali ve složení: copywriter, HR manažerka a 2 team leadeři.
Zjišťovali jsme, co musí kandidát splňovat, aby se mu na dané pozici dařilo a co nejvěrněji popsali náplň jeho práce. Každý inzerát jsme navíc doplnili o citaci team leadera.
Inzeráty jsme tvořili dvojjazyčně – česky a anglicky.
Textování webu včetně rozložení prvků
Ve druhé fázi nás čekalo textování stránek pro nový web, kde jsme uchazečům přiblížili:
- firemní kulturu,
- čím se který tým zabývá,
- jaké benefity na ně čekají
- nebo jim ukázali moderní prostory kanceláře s výhledem na Vltavu.
Nezapomněli jsme zmapovat ani průběh výběrového řízení. A na závěr jsme hlavní sdělení HR komunikace podpořili reálnými citacemi od zaměstnanců.
Náborový web se v současné době dokončuje.
Nábor zafungoval: 8/10 volných židlí je obsazených
A co říkají čísla? V červnu klient sháněl 10 vývojářů. Do konce roku se mu podařilo nabrat 8.
Do týmu se hlásí lépe kvalifikovaní uchazeči, takže se HR oddělení nemusí prokousávat nerelevantními životopisy.
Obsahovka odkazuje
- Podívejte se jak tvoříme kariérní komunikaci.
- Přečtěte si, jak pomocí obsahu nalákáte zaměstnance.