Zázemí kanceláře Melown Technologies
logo Melown Technologies
  • Vytváří 3D technologie pro modelování městské zástavby a přírodních krajin.
  • Patří do skupiny Hexagon.
  • V roce 2017 pro mapy.cz vytvořili 3D model České republiky – toho času největší trojrozměrnou mapu na světě.

Jak jsme Melown Technologies pomohli
s náborem vývojářů

Melown Technologies je R&D společnost, která vytváří 3D technologie pro detailní modelování městské zástavby a krajin. Do pražských kanceláří sháněla nové kolegy, kteří se budou podílet na budoucnosti 3D modelování. Čtěte, jak jsme jim s náborem pomohli.

Klient nás oslovil týden před začátkem IT veletrhu s poptávkou na sepsání scénáře k prezentačnímu videu. Ve čtvrtek došla poptávka, v pátek jsme nabírali podklady a ještě ten den jsme dokončili scénář.

Video si klient na základě scénáře sám natočil i sestříhal a za pár dní ho už promítal na veletrhu. A protože s námi byl spokojený, měl zájem o další spolupráci, která zahrnovala:

  • přetextování stávajících inzerátů a tvorbu nových,
  • textaci nového náborového webu.

Video natočené na základě námi připraveného scénáře.

Začátek dlouhodobé spolupráce

Dlouhodobou spolupráci jsme v létě 2021 odstartovali strategickým workshopem. Na něm jsme firmu detailně poznali, stanovili si priority a určili hlavní pilíře pro HR komunikaci.

Jedním z hlavních cílů workshopu bylo zjistit, v čem jsou v Melown Technologies výjimeční. Jedině s použitím těch správných argumentů se jim do firmy podaří dostat lidi z IT oboru, kterých je na trhu nedostatek.

A abychom získali ještě lepší vhled, rozeslali jsme mezi nováčky v Melown Technologies krátký dotazník. Zajímalo nás například:

  • proč se do firmy přihlásili,
  • jaké měli obavy před nástupem,
  • co je nejvíc baví
  • a co je pro ně největší výzva.

Vytvořili jsme jednoduchý komunikační manuál a vrhli se do úpravy pracovních inzerátů.

Hlavní lákadlo náboru: cool 3D technologie

Jako hlavní argumenty při komunikaci s potenciálními kandidáty jsme využívali 6 pilířů náborové komunikace. A to v inzerátech, na sociálních sítích a později i na náborovém webu.

Klíčovým prvkem náborové komunikace byly 3D vizualizace, se kterými se kandidáti měli setkat v každém kroku výběrové řízení. Na první dobrou totiž musí být zřejmé, že vývojáři v Melown Technologies nevytváří klasické byznys aplikace, ale vizuálně atraktivní a cool produkt.

Ukázka webu Melown Technologies

Vlajková loď Melown Technologies – produkt Vadstena – hraje prim i na kariérní stránce firmy.

I z tónu komunikace musí znít, že jde o živou firmu s rozsáhlým know-how, která je nadšená do technologií a inovací. S kandidáty komunikuje narovinu, stále však uctivě a profesionálně. Mluví jednoduchým přátelským jazykem, ale nepouští se do přehnaně kreativních obratů.

Textování inzerátů a požadavky na kandidáty

Nejdříve jsme vytvořili stručný popis společnosti a zaměstnaneckých benefitů, který jsme následně používali v inzerátech.

Před každým textováním inzerátu jsme si s klientem volali. Nejčastěji jsme se potkávali ve složení: copywriter, HR manažerka a 2 team leadeři.

Zjišťovali jsme, co musí kandidát splňovat, aby se mu na dané pozici dařilo a co nejvěrněji popsali náplň jeho práce. Každý inzerát jsme navíc doplnili o citaci team leadera.

Inzeráty jsme tvořili dvojjazyčně – česky a anglicky.

Ukázka inzerátu v angličtině pro Melown Technologies

Vedle češtiny vznikají inzeráty také v angličtině.

Textování webu včetně rozložení prvků

Ve druhé fázi nás čekalo textování stránek pro nový web, kde jsme uchazečům přiblížili:

  • firemní kulturu,
  • čím se který tým zabývá,
  • jaké benefity na ně čekají
  • nebo jim ukázali moderní prostory kanceláře s výhledem na Vltavu.

Nezapomněli jsme zmapovat ani průběh výběrového řízení. A na závěr jsme hlavní sdělení HR komunikace podpořili reálnými citacemi od zaměstnanců.

Náborový web se v současné době dokončuje.

Nábor zafungoval: 8/10 volných židlí je obsazených

A co říkají čísla? V červnu klient sháněl 10 vývojářů. Do konce roku se mu podařilo nabrat 8.

Do týmu se hlásí lépe kvalifikovaní uchazeči, takže se HR oddělení nemusí prokousávat nerelevantními životopisy.

Obsahovka odkazuje

Pokud potřebujete pomoc s náborem, rádi vám pomůžeme. Stačí zavolat řediteli.

Newsletter Obsahové agentury

Svěřte nám svůj e-mail a nechte si jedenkrát měsíčně poslat obsah,
který otřásl naším blogem. Nebo námi.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Nastavení souborů cookies
Všeobecné obchodní podmínky
Na webu využíváme ikony z icons8.com.